V Amenity Penzionu v Horních Věstonicích se na druhém týmovém soustředění sešel tým ATT Investments v nové sestavě pro sezónu 2025. A jelikož z letošní sestavy zůstala pouze sedmička závodníků a jezdci mohou měnit dresy a týmové oblečení počínaje až 1. lednem dalšího roku, byla tu k vidění pestrá směsice. Do týmu totiž přišly nové tváře z osmi týmů. Čechů tu bude v příštím roce závodit jedenáct a zahraničních šest ze tří zemí: Polska, Maďarska a Slovenska.

V rámci soustředění přišly na řadu kromě pohybových aktivit, jako jsou ranní výběhy na lačno, tréninky na bajcích a gravelech proložené laktátovými testy apod. také záležitosti týkající se materiálu, oblečení, doplňků stravy atd. Tedy vše, co je potřeba včas před sezónou dohodnout a zajistit, aby se jezdci mohli bez potíží soustředit výhradně na výkon a měli k tomu vytvořeny všechny nezbytné podmínky. Pojďme tedy tentokrát zaměřit pozornost právě tímto směrem.

_34A5365 1 - kopie.jpg

Co se týče toho prazákladního, tedy bicyklů, tak ATT nic podstatného nemění. Opět budou jeho jezdci sedlat bicykly LAPIERRE, jenž jim dodává - stejně jako pedály LOOK a pláště CONTINENTAL - společnost Schindler.cz a které lze v maloobchodu nakupovat přes Mojekolo.cz. Změna spočívá v tom, že půjde o nový top model XELIUS DRS 10.0. Jde o zcela nově přepracovanou konstrukci, jenž je symbiózou předešlých modelů Xelius a Aircode. Lapierre totiž odteď vyrábí už jen jeden model, pochopitelně v řadě verzí, lišících se použitým karbonem, komponentovou výbavou a výplety.

Bicykl bude osazen sadou Shimano Dura-Ace Di2, komponenty PRO a výplety FFWD, které dodává Sport Import. Tahle brněnská společnost je mj. dodavatelem i sportovní kosmetiky QM Sport Care i závodního oblečení značky ALÉ. Dresy budou oproti letošní sezóně o něco tmavší, řekněme usedlejší, ale i tak s moderními prvky. Barevně laděné budou stále do převážně modré barvy. Přilby a brýle ponesou i nadále značku POC. 

Aby byly peníze na závodníky, servisní tým, závody i onen materiál, musí se najít podporovatelé. V případě ATT Investments jich je značné množství, jejich výčet lze nalézt na týmových stránkách, řada z nich se objeví na dresech. Tři nejštědřejší pak budou mít pochopitelně nejvíc prostoru. Kromě titulárního sponzora ATT Investments to budou stejně jako v právě končící sezóně Metroprojekt Praha a.s. a Saga Praha s.r.o., autorizovaný dealer vozů Mercedes-Benz, které také tým bude používat.

_34A6368 - kopie.jpg

Zopakujme si, že v týmu Radima Kijevského došlo směrem k nové sezóně ke značným změnám jak v závodnické sestavě, tak mezi trenéry a sportovními řediteli. Co se týče sportovních ředitelů, zůstal Jaromír Friede (49), k němu z Pierre Baguette přišel Juraj Sagan (35) a z Elkov Kasper Otakar Fiala (62). Všichni tři mají za sebou veleúspěšnou cyklistickou minulost.

Jarda je národní šampion v hromadném závodě z roku 2001, vyhrál kanadskou GP Cycliste de Beauce, tři etapy Okolo Slovenska, kde skončil celkově 3., dvě etapy Okolo Řecka, kde mu patřilo konečné 4. místo, a tak bychom mohli ještě chvíli pokračovat. Juraj jezdil 13 let v nejvyšší světové lize a je mj. čtyřnásobným slovenským šampionem. A Ota Fiala jel mj. v reprezentačním dresu Závod míru a vyhrál největší domácí etapák své doby Tour de Bohemia.

Ota bude zároveň plnit roli trenéra společně s Michalem Bednářem (35), který je zároveň reprezentačním trenérem českých cyklokrosařů. V českém prostředí aktuálně lepší sestavu lze dát dohromady asi jen těžko.