V Amenity Penzionu v Horních Věstonicích se na druhém týmovém soustředění sešel tým ATT Investments v nové sestavě pro sezónu 2025. A jelikož z letošní sestavy zůstala pouze sedmička závodníků a jezdci mohou měnit dresy a týmové oblečení počínaje až 1. lednem dalšího roku, byla tu k vidění pestrá směsice. Do týmu totiž přišly nové tváře z osmi týmů. Čechů tu bude v příštím roce závodit jedenáct a zahraničních šest ze tří zemí: Polska, Maďarska a Slovenska.
V rámci soustředění přišly na řadu kromě pohybových aktivit, jako jsou ranní výběhy na lačno, tréninky na bajcích a gravelech proložené laktátovými testy apod. také záležitosti týkající se materiálu, oblečení, doplňků stravy atd. Tedy vše, co je potřeba včas před sezónou dohodnout a zajistit, aby se jezdci mohli bez potíží soustředit výhradně na výkon a měli k tomu vytvořeny všechny nezbytné podmínky. Pojďme tedy tentokrát zaměřit pozornost právě tímto směrem.
Co se týče toho prazákladního, tedy bicyklů, tak ATT nic podstatného nemění. Opět budou jeho jezdci sedlat bicykly LAPIERRE, jenž jim dodává - stejně jako pedály LOOK a pláště CONTINENTAL - společnost Schindler.cz a které lze v maloobchodu nakupovat přes Mojekolo.cz. Změna spočívá v tom, že půjde o nový top model XELIUS DRS 10.0. Jde o zcela nově přepracovanou konstrukci, jenž je symbiózou předešlých modelů Xelius a Aircode. Lapierre totiž odteď vyrábí už jen jeden model, pochopitelně v řadě verzí, lišících se použitým karbonem, komponentovou výbavou a výplety.
Bicykl bude osazen sadou Shimano Dura-Ace Di2, komponenty PRO a výplety FFWD, které dodává Sport Import. Tahle brněnská společnost je mj. dodavatelem i sportovní kosmetiky QM Sport Care i závodního oblečení značky ALÉ. Dresy budou oproti letošní sezóně o něco tmavší, řekněme usedlejší, ale i tak s moderními prvky. Barevně laděné budou stále do převážně modré barvy. Přilby a brýle ponesou i nadále značku POC.
Aby byly peníze na závodníky, servisní tým, závody i onen materiál, musí se najít podporovatelé. V případě ATT Investments jich je značné množství, jejich výčet lze nalézt na týmových stránkách, řada z nich se objeví na dresech. Tři nejštědřejší pak budou mít pochopitelně nejvíc prostoru. Kromě titulárního sponzora ATT Investments to budou stejně jako v právě končící sezóně Metroprojekt Praha a.s. a Saga Praha s.r.o., autorizovaný dealer vozů Mercedes-Benz, které také tým bude používat.
Zopakujme si, že v týmu Radima Kijevského došlo směrem k nové sezóně ke značným změnám jak v závodnické sestavě, tak mezi trenéry a sportovními řediteli. Co se týče sportovních ředitelů, zůstal Jaromír Friede (49), k němu z Pierre Baguette přišel Juraj Sagan (35) a z Elkov Kasper Otakar Fiala (62). Všichni tři mají za sebou veleúspěšnou cyklistickou minulost.
Jarda je národní šampion v hromadném závodě z roku 2001, vyhrál kanadskou GP Cycliste de Beauce, tři etapy Okolo Slovenska, kde skončil celkově 3., dvě etapy Okolo Řecka, kde mu patřilo konečné 4. místo, a tak bychom mohli ještě chvíli pokračovat. Juraj jezdil 13 let v nejvyšší světové lize a je mj. čtyřnásobným slovenským šampionem. A Ota Fiala jel mj. v reprezentačním dresu Závod míru a vyhrál největší domácí etapák své doby Tour de Bohemia.
Ota bude zároveň plnit roli trenéra společně s Michalem Bednářem (35), který je zároveň reprezentačním trenérem českých cyklokrosařů. V českém prostředí aktuálně lepší sestavu lze dát dohromady asi jen těžko.