Filippo Ganna se v loňském roce stal nejlepším časovkářem světa, k čemuž mu sice pomohlo také zranění Remca Evenepoela, ale kromě časovek dokáže vítězit i v závodech s hromadným startem. V únicích se mu daří na rovině i v kopcích. Na Giro d´Italia vyhrál 226 kilometrů dlouhou horskou etapu do Camigliatello Silano. Na právě skončeném etapáku Etoile de Bességes zase unikl ze skupiny favoritů v lehce zvlněné etapě. Bránit se jeho útokům je skoro nemožné. Když použije veškerý svůj výkon, utrhne soupeře z háku. Stejně jako to dělal Fabian Cancellara.

Gannův útok na Etoile de Bességes byl zaznamenám a wattový výkon bere dech. Úsek dlouhý 12 minut a 27 sekund jel v průměru na 488 wattech, maximální výkon byl 988 wattů. Prvních 6 minut a 47 sekund měl průměr 509 wattů. 

Gannova výkonnost mu stačí na vítězství v etapách a v časovkách, ale co dlouhé jednorázové klasiky? Fabian Cancellara se také nejdříve prosadil jako špičkový časovkář a poté se stal jedním z nejlepších klasikářů historie. Ve 25 letech vyhrál Paříž - Roubaix, svůj první monument. 25 let bude letos Filippu Gannovi. Ital už má za sebou sedm monumentálních klasik, třikrát startoval na Milán - Sanremo, dvakrát na Paříž - Roubaix a Kolem Flander, ale k úspěchu měl vždy hodně daleko. To ale neznamená, že by nemohl být dobrým klasikářem, vždyť v roce 2016 vyhrál Paříž - Roubaix v kategorii U23.    

Itálie byla na dlážděných klasikách vždy velmi úspěšná. Paříž - Roubaix vyhráli Fausto Coppi, Felice Gimondi, Francesco Moser a další. Itálie má celkem 11 vítězství na Pekle severu. A dalších 11 na Kolem Flander. Ganna může být nástupcem legendárních italských cyklistů. Itálii v současnosti chybí špičkoví klasikáři, naposledy se o vítězství na dlážděných monumentech prali Filippo Pozzato a Alessandro Ballan. A to je už dost dlouho.  

Ganna nám sice připomíná Fabiana Cancellaru, ale jeho idolem v dětství byl Tom Boonen, největší Švýcarův rival a muž s největším počtem vítězství na dlážěných klasikách v historii cyklistiky. Boonen vyhrál Roubaix čtyřikrát, Ganna se chce pokusit o první vítězství. "Chci to zkusit. Mám klasiky rád, ale jsou hodně těžké. Potřebujete spoustu zkušeností, skvělou výkonnost a hodně štěstí, protože na kostkách můžete kdykoliv mít defekt, nebo zničit kolo," říká světový rekordman ve stíhačce. 

Právě dráhová cyklistika ho mimořádně připravila na časovky a dala mu základ ve všech cyklistických dovednostech, ale také ho možná trochu brzdí v rozletu na silnici. Ganna je sice profesionálem v týmu Ineos Grenadiers, přesto neustále jednou nohou stojí na dráze. Minimálně do Olympijských her v Tokiu. S národním týmem Itálie chce získat medaili. Poté by se měl naplno věnovat silnici. 

Letos na jaře ho čekají etapové závody UAE Tour a Tirreno - Adriatico. Z klasik pojede Sanremo a Roubaix a poté už se soustředí na Giro d´Italia. V posledním ročníku vyhrál čtyři etapy a pomohl Tau Geoghanovi Hartovi k celkovému vítězství. Letos bude pomáhat Eganu Bernalovi. Debut na Tour de France se prozatím odkládá, protože v létě mají přednost Olympijské hry. V individuální časovce je cílem zlato. I tento cíl napodobuje Fabiana Cancellaru, který má dvě zlaté medaile z Olympijských her. V závodě s hromadným startem bude pomáhat kolegům z národního výběru. V týmové stíhačce na dráze je cílem jakákoliv medaile. Kdyby byla v programu individuální stíhačka, o favoritovi by nebylo pochyb.