Po dalších kardiologických vyšetřeních lékaři projednaly s Hausslerem různé možnosti léčby. Ve věku 39 let a po úspěšné profesionální kariéře v cyklistice se zkušený klasikář rozhodl, že rizika spojená s pokračováním ve vrcholovém sportu jsou větší než přínosy. Navíc dostal nabídku od týmu stát se sportovním ředitelem, kterou přijal. V jeho případě jde o zcela logický krok, už jako závodník byl kapitánem týmu a mentorem mladších cyklistů. 

Haussler zažil nejlepší roky kariéry v týmu Cervélo. V roce 2009 byl druhý na Milán-Sanremo po velmi těsném souboji s Markem Cavendishem a druhý na Kolem Flander. V létě si připsal své nejslavnější vítězství, po dlouhém úniku v deštivé etapě do Colmaru. Na tuto sezónu už nikdy zcela nenavázal, ale v roce 2015 se stal australským mistrem a také australským reprezentantem. 

Dojatý Heinrich Haussler slaví vítězství v etapě Tour de France 2009. 

„Kariéru jsem zahájil v roce 2005, profesionálem jsem 18 let a nyní je mi 39 let. S cyklistikou jsem začal v šesti letech a ve čtrnácti jsem se přestěhoval do Německa s tím, že se stanu profesionálním cyklistou,“ říká Haussler v tiskové zprávě týmu Bahrain Victorious. Tento sport mi přirostl k srdci a jsem do něj zapálený, stal se mým životním stylem a navždy se mnou zůstanou vzpomínky, lidé, které jsem potkal, a místa, která jsem viděl.“

„Když se teď ohlédnu zpátky, jsem smutný, že musím přestat, ale jsem i šťastný a myslím, že jsem si ze sportu odnesl maximum a mohl jsem se o své zkušenosti podělit s kluky. Takže když skončím, jsem schopen říct, že jsem do toho dal všechno a můžu se posunout do další etapy svého života.“

Za 18 let mezi profesionály objel 43 monumentálních klasik a 12 Grand Tours. 

Haussler se stane kolegou Romana Kreuzigera, který je jedním ze sportovních ředitelů bahrajnské sestavy. Chci u tohoto sportu zůstat a chci se stát sportovním ředitelem, což je něco, co jsem plánoval v posledních třech až čtyřech letech a na konci každého roku jsem se musel rozhodnout, jestli už chci přesednout do auta, nebo pokračovat v ježdění. Vášeň pro sport mě vždycky udržela na kole. Pravděpodobně bych se snažil žít tento sen i po čtyřicítce, protože to pro mě nikdy nebyla práce, mám štěstí, že jsem si ze svého koníčku udělal kariéru. Je toho hodně, na co se mohu ohlédnout a být spokojený s tím, čeho jsem v cyklistice dosáhl.“

Charismatický cyklista bude pro Bahrain možná ještě cennější v doprovodném autě. Neznám lepší pocit, než když plán vyjde a vy můžete klukům pomoci k velkému vítězství. Třeba když Sonny vyhrál Roubaix, byl to jeden z mých nejpyšnějších okamžiků a je těžké udržet slzy, když si na ten den vzpomenu,“ připomněl svého kolegu Colbrelliho, který také musel ukončit aktivní kariéru kvůli problémům se srdcem.