2. března je na řadě jednorázovka Trofeo Laigueglia (1.Pro), 5. března Strade Bianche (1.UWT), 7. – 13. března Tirreno – Adriatico (2.UWT), 16. března Milano – Torino (1.Pro), 19. března Milano – Sanremo (1.UWT), 20. března Per Sempre Alfredo (1.1), 22. – 26. března Settimana Internazionale Coppi e Bartali (2.1), 27. března GP Industria (1.Pro).

Pojďme se podrobněji podívat na první z uvedených Trofeo Laigueglia. Závod druhé nejvyšší kategorie, který má centrum v městě Laigueglia, ležícího na pobřeží Ligurského moře zhruba 50 km SV od Sanrema, napíše už 59. ročník. Vítězové posledních dvou ročníků, Ciccone a Mollema (oba aktuálně Trek-Segafredo), resp. stupně vítězů z loňského roku, kdy Mollemu doplnili Bernal (Ineos) a Vansevenant (Quick-Step), dávají tušit, v jakém terénu se tahle italská klasika odehrává.

Jednak je dlouhá, měří 202 km. Jednak je kopcovitá, celkové převýšení činí 2973 metrů. A především je vygradovaná: v prvních třech čtvrtinách se budou muset cyklisté vypořádat s třemi náročnějšími stoupáními od 5 do 7 km a průměrného sklonu od 4,5 po 6,2%. 45 km před cílem začíná to pravé finále. Odehraje se na okruhu, který si závodníci dají 4x. V každém je čeká 2km výjezd se sklonem 8,2% a hned po něm také 2km kopec o průměru 3,4%. Z jeho vrcholu je to do cíle už jen něco přes dva kilometry, nejprve ve sjezdu a pak kilometrová rovina.

Přihlášeno je 9 World týmů, 8 Pro týmů, 7 Conti týmů a italský nároďák. Favorité, známá jména? Podle aktuálně dostupné startovní listiny by to měli být mj. Mollema a Ciccone (Trek), Ulissi a Covi (UAE), Carapaz, Geoghegan Hart a Porte (Ineos), Gaudu (Groupama-FDJ), Champoussin (AG2R), Moscon a Nibali (Astana), Pozzovivo (Intermarché), Gesbert (Arkéa) atd.

Carapaz se pravděpodobně připravuje na Giro, zatím jel dva francouzské etapáky, hodně v nich pomáhal a žádný nedokončil. Porte si odbude letošní preméru. Geoghegan Hart jel pouze Valencianu a dokončil ji 12. 3 minuty za vítězným Vlasovem.

Gaudu, který se soustředí na Tour, formu má, na Algarve vyhrál etapu, 2x byl ještě do desítky a celkově skončil na 5. místě 2 minuty za vítězným Evenepoelem. Champoussin si také v předjaří drží velmi dobrou výkonnost. Při GP Marseille dojel 13., na Bességes byl z pěti etap 4x do první jedenáctky a Faun-Ardéche dokončil na 6. místě. Mollema by také mohl jet Giro, na Bességes byl 2x do desítky a na Maritimes skončil celkově 5. 3 minuty za Quintanou. Ciccone by měl jet Giro určitě, dosud jel Valencianu a v konečném pořadí byl klasifikován na 8. místě.

Ulissi jel tři jednorázovky, nejlépe dopadl na GP Marseille na 8. místě. Absolvoval i Bességes, kde byl po 5. etapách klasifikován na 6. místě. Velmi dobře na tom je i Covi. Ten už odzávodil 18 dnů, vyhrál Murcii a výborně si vedl i na Andalusii, kde mj. vyhrál etapu. Gianni Moscon jel jen Omloop a tedy z pohledu výsledků nic moc: 122. místo. Nibali se chystá na Giro, takže vrcholnou formu by mít určitě ještě neměl. Na Valencianě dojel celkově 16.

I Pozzovivo by měl jet Giro. Na poslední chvíli přestoupil do Intermarché a na Andalusii byl docela v kopcích vidět. Élie Gesbert je velmi slušný vrchař, na Mallorce při Trofeo Pollenca dojel 7., Okolo Ománu byl celkově 4. za vítězným Janem Hirtem a na Faun-Ardéche ho najdeme na 20. místě, když do cíle dorazil v hlavní 20ti členné skupině 1:44 min. za vítězným McNultym.

Zkusme si tipnout vítěze: David Gaudu.