Škoda Enyaq je velké auto pohodlné pro čtyři osoby. A je to auto se všemi možnostmi pro využití cyklisty a transport kol. Má střešní lyžiny, tedy lze namontovat střešní příčníky a držáky kol. Má tažné zařízení a můžete sem namontovat zadní nosič kol. A po sklopení opěradel zadních sedaček je zde velký prostor pro uložení kola, aniž byste museli sundavat kola.
Při transportu jednoho, nebo dvou cyklistů doporučuji uložení kola do auta. Je zde nadbytek místa pro dvě kola i bagáž a je jen na vás, zda položíte kola do zavazadlového prostoru rozšířeného o sklopení zadních opěradel, nebo zvolíte nějakou variantu s rozebraným, nebo částečně rozebraným kolem. Pro udržení čistoty vnitřku auta doporučuji nějaké deky, nebo nejlépe speciální obal - třeba Montone.
Při transportu většího počtu kol je na vašem rozhodnutí, zda na nosiče střešní, nebo za auto. V tomto případě se přikláním k zadnímu nosiči (řešili jsme to již v tomto článku) a to z několika důvodů:
- Enyaq je auto poměrně vysoké a montáž kol na střechu není zrovna nejpohodlnější a neobejde se při ní, abyste si nepošlapali prahy
- my jsme si vyzkoušeli nosič Hakr pro dvě kola a byla s ním spokojenost, jak při samotné montáži nosiče, tak montáži jednotlivých kol
- u Enyaqu si dokážeme představit i montáž zadního nosiče pro čtyři kola a tím vyřešený převoz kol pro plně obsazené auto cyklisty,
Čtyři kola za autem (a dokonce páté na střeše) jsme si vyzkoušeli na Škodě Kodiaq. A Enyaq je pro tuto variantu modelem ještě více vhodným. Je to těžké auto s krátkým zadním převisem. A tak plně naložený zadní nosič vůbec neovlivňuje jízdní vlastnosti vozu. U Superbu, nebo Octavie, které jsou lehčí a mají zadní převis delší, jsou čtyři kola za autem docela znát.
Kola za autem nepřesahují obrys vozu a minimálně ovlivňují aerodynamiku
Dalším motivem v případě elektrického auta, zda kola do auta, na auto, nebo za auto je spotřeba. Váha kol zde není rozhodující a podstatná je spotřeba z pohledu aerodynamiky. Pokud jsou kola v autě nic se nemění. Dvě kola za autem trochu navýší spotřebu a čtyři kola na střeše přináší pochopitelně největší nárůst spotřeby. A hlavně dojezdu při delších cestách.