GP Wyszków se jela na 84 km dlouhém okruhu, který cyklisté absolvovali dvakrát. Téměř čistá rovina. Startovní pole stejné jako v páteční GP Nasielsk-Serock.
Po 30 km odjela čtveřice, v níž byli dva zástupci českých týmů. Z Tufo-Pardus Prostějov Polák Pszczolarski a z ATT Investments Slovák Štoček. Dojeti byli 10 km před cílem. Matúš Štoček mezitím stačil vyhrát mimořádnou prémii.
Pak už se začal připravovat sprinterský dojezd. Za Einhornem z týmu Israele a Boguslawskim z HRE Mazowsze dojel třetí Daniel Babor (viz TZ Elkov-Kasper). Druhým Čechem byl Richard Holec na 9. místě. Jeho kolegové Marek Jelínek a Pavel Gruber byli klasifikováni na 12., resp. 16. místě. Naopak závod se výsledkově nepovedl klukům z ATT Investments. Nejlepším byl Tomáš Bárta až na 22. místě. Čas vítěze obdrželo 57 lidí.
Ilustrační foto
Richard Holec byl kdysi považován za mimořádný talent české cyklistiky. Jenže pak to přestalo fungovat. Skoro se vytratil, a když se vrátil, výsledkově to za moc nestálo. Loni v květnu přestoupil do Tufo-Pardus Prostějov. Nyní v Polsku se konečně výrazněji prosadil. Je na cestě zpátky naplnit naděje do něj kdysi vkládané? "Tělo už je v pořádku. Natrénováno mám. Cítím se dobře. Výsledkově se to otáčí. Chci se vrátit!"
A jak to tedy dnes proběhlo? "Celý den v pohodě. Jelo se rychle, často 50-60 km/hod., sjížděli jsme únik. Když jsme je dojeli, začaly se tvořit vláčky a mně se nakonec podařilo dostat do první desítky. Přitom to mohlo být lepší, což mě docela mrzí. V samém závěru jsem měl mechanické problémy, ve spurtu jsem se proto nemohl ani zvednout ze sedla."
Co na to sportovní ředitel Michal Mráček? "Jsme připraveni Richardovi na jeho cestě vzhůru pomáhat. Ale hlavní zodpovědnost je na něm. Nějaké věci přehodnotil. Chce uspět."
Matúš Štoček přebírá cenu za vítězství na mimořádné prémii
Po většinu dne jel aktivně v úniku Matúš Štoček. Ale nakonec ATT Investments vyšel výsledkově dost naprázdno. Co se stalo, osvětluje Jaromír Friede: "V závodech tohoto typu, kdy se rozhoduje v hromadné koncovce, to někdy dopadne tak, jako byste odvedli dobrou práci, za kterou nedostanete zaplaceno. Je to i dost o štěstí. Zaznamenali jsme výsledkově nejhorší letošní závod, ale vůbec to nebylo o výkonu jako kdybyste přijeli pod kopec a neměli na to nohy. Když už nevyšel únik, kde jsme měli Matúše, spoléhali jsme na Tomáše Bártu. Jenže pár set metrů před cílem na kruháči vytvořil jezdec jedoucí před Tomášem komplikovanou situaci, která donutila Tomáš jít na brzdy. A jelikož se jel kruháč z obou stran, najednou se v situaci, kdy se jede maximální rychlostí, propadl natolik dozadu, že už z toho nešlo usilovat o přední příčky. Všechny nás to mrzí, ale stane se, patří to k takovému typu závěrů. Dnes nám i přes dobrý výkon v průběhu závodu prostě nebylo v jeho koncovce přáno."