Které zahraniční týmy a jakou formou KCK vlastně aktuálně podporuje?

Nejvýznamnější spolupráci máme s World týmem Intermaché-Want-Gobert Matériaux. Datuje se od začátku letošního roku. A už můžeme prozradit, že spolupráce bude pokračovat i v roce 2022. Další významnou spolupráci máme již několik let s MTB týmem Wilier 7C FORCE v čele s Massimem Debertolisem. Co se týká dalších zahraničních týmů, tak se jedná o kontinentální týmy L.A.Aluminios z Portugalska, Amore Vita z Itálie, Kibag ze Švýcarska, maďarsko-rakouský tým Epronex, srbský S Team a také ženský Union Pielachtall v Rakousku.

Není těžké pro toho, kdo cyklistiku sleduje, vidět, že podporujete i domácí týmy.

Dlouhodobě spolupracujeme se silničními, cyklokrosovými i bajkovými týmy, jako jsou SKC Pardus Tufo Prostějov, ČEZ Cyklo Team Tábor, Expres CZ-Tufo Team Kolín, D2mont Merida Cycling Team, 4Ever Cyklo Bulis team a Force Team Jeseník. V roce 2021 jsme zahájili spolupráci s jedničkou silniční cyklistiky v České republice, týmem Elkov Kasper. Dodáváme jim přilby a brýle, ale tým v rámci naší vzájemné spolupráce přešel v letošním roce i na bicykly italské značky Wilier, pro kterou jsme distributorem v České republice již 30 let.  

Zhodnoťte prosím první rok spolupráce s World týmem.

My jsme mimořádně spokojení. Tým si vedl velmi dobře, na všech velkých závodech byli cyklisté Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux hodně vidět včetně úniků, kdy je vybavení závodníků velmi dobře rozpoznatelné. Vrcholem všeho byla španělská Vuelta. Devět dnů v červeném dresu nejlepšího závodníka průběžného pořadí s našimi přilbami a brýlemi! Jsme na tuto spolupráci náležitě hrdí! Veškeré parametry spolupráce na rok 2022 máme již nastavené. Nedávno u nás byl Honza Hirt s manažerem týmu. Společně jsme procházeli novou kolekci produktů na rok 2022, odzkoušeli se nové brýle a všichni se těšíme na novou sezónu. Tým bude používat přilby Lynx, Orca a NEO, které vozili i letos, ale již vybavené o systém MIPS v nové fluo-modré kombinaci, která bude perfektně ladit k dresu.

Dostat se k World týmu asi není příliš snadné?

Je za tím hodně práce a úsilí. Samozřejmě důležitou roli hrají i finance, ale není to jen o tom, že zaplatíte nějakému týmu horentní sumu a oni budou hned jezdit ve vašem produktu. My jsme už delší dobu spolupracovali se zahraničními týmy, ale nebyly to týmy z úrovně World. Poslední tři roky jsme tedy kontaktovali několik týmů s nabídkou na spolupráci a některé se ozvaly s tím, že si musí naše produkty napřed vyzkoušet. Prioritou tedy nebyla částka, kolik by chtěli od nás jako sponzora, ale kvalita produktů, což pro nás bylo hodně důležité. V roce 2020 jsme se nakonec spojili s týmem Intermarché-Wanty-Gobert, který získal licenci World týmu od polského CCC. K nám nejprve dorazil manažer a zástupci týmu se třemi závodníky, aby si prohlédli naše produkty a zhruba vybrali, co by jim vyhovovalo. Pak jsme jim museli ještě poslat všechny produkty k odzkoušení, aby řekli ano či ne, a jakmile tohle proběhlo, odpověděli, že produkty se jim líbí a chtějí spolupracovat. Pak se teprve začalo vyjednávat o finanční stránce podpory týmu.

Úspěšná vzájemná spolupráce je vždy založena na vzájemné výhodnosti. Jak vy vnímáte přínos pro vaši firmu?

Spolupráce s World týmem je pro nás především prestižní záležitostí. Jsme rádi, že se nám podařilo prosadit se v rámci konkurenčního soutěžení a je skvělé, že česká značka FORCE je vidět na všech významných světových závodech. Osobně jsem neskutečně hrdá na to, co jsme všichni společně dokázali. Čistě obchodní přínos spočívá v tom, že zákazníci chtějí vozit produkty, které vidí na profících, takže za námi chodí, že si také chtějí koupit tu přilbu, která byla vidět na Tour de France či Vueltě.  A to je pochopitelně skvělé.

Předpokládám, že neméně důležitá je pro vás zpětná vazba, kterou od cyklistů, dostáváte?

Samozřejmě. Každá zpětná vazba, ať pozitivní či negativní, je pro nás velice důležitá. Vždycky začínáme spolupráci tím, že chceme aby si jezdci produkty nejprve vyzkoušeli, a teprve pak řešíme, jestli do spolupráce a za jakých podmínek půjdeme. Ale občas je to těžké, například World tým má okolo 30 jezdců, k dispozici mají 3 typy přileb, ale ne každému sedí všechny modely. Ale každá odezva je pro nás důležitá a vždy se snažíme všechny produkty před uvedením do prodeje testovat a v případě zpětné vazby se je samozřejmě snažíme vylepšovat!

Nechte nás nahlédnout trošku víc pod pokličku toho, co chystáte pro příští rok z pohledu strategie.

Popravdě jsme podporu týmů pro rok 2022 trošku omezili a chystáme to i na následující roky. Velice rádi podporujeme cyklistiku celkově, tedy nejen formou podpory týmů, ale i závodů atd., ale bohužel nejde opravdu podporovat všechno. A my máme žádostí o spolupráci, podporu a dary týdně desítky. Rozhodli jsme se tedy spolupráci v jistém směru omezit, jelikož máme i další plány a potřebujeme si na ně uvolnit finance, abychom mohli více peněz investovat do samotného vývoje produktů, ale i značky FORCE VŠEOBECNĚ. Určitě se během roku 2022 dozvíte více informací, ale nyní mohu prozradit jen to, že chceme celkově naše produkty a značku posunout o kvalitativní řadu výše.

Jste vnímáni jako firma, která zákazníkům nabízí vysokou přidanou hodnotu v kombinaci užitná hodnota - cena. Bude to i do budoucna vaše základní podnikatelská filozofie?

Ano, jak říkáte. Snažíme se jít cestou přijatelné kvality za dobrou cenu. Určitě tento trend chceme i nadále udržet, ale zároveň se chceme celkově více soustředit na vyšší kvalitu produktů. Zejména oblečení, přileb, brýlí, treter i ostatních komponentů a doplňků. Shrnuto, chceme jít celkově se značkou na vyšší úroveň. S tím souvisí naše jisté budoucí plány a já jsem přesvědčena, že o nás v brzké budoucnosti hodně uslyšíte!

Mluvíte o plánech do budoucna. Co ale dnes považujete za svou vlajkovou loď v oblasti materiálu a oblečení?

Zejména nejdražší kolekci, kterou máme nazvanou Black line. Přibližně před dvěma lety jsme se rozhodli náš sortiment rozčlenit do tří řad: základní řadu představuje blue line, hobby řadu red line a profi řadu black line. V nejvyšší black line najdete špičkové materiály, zejména italské. Aktuálně bych v době nastupující zimy vyzdvihla kolekci Extreme, mimořádně kvalitní zimní kolekci oblečení jak v dámském, tak pánském provedení. V ní jsme použili špičkový materiál eVent odolný vůči větru a vodě, ale zároveň prodyšný, elastický a velmi lehký. Celá kolekce je vyrobena v Itálii a má elegantní design. Najdete zde bundu a kalhoty jak s vložkou, tak i bez vložky.

Jste dlouho na trhu, jste úspěšní a stále expandujete. Co především za tím vším vnímáte vy jako ředitelka společnosti?

Především tvrdou práci. Zejména tedy tatínek Dalibor Kmenta je v práci skoro pořád. I když teď už je to trošku lepší, ale když jsme byly se sestrou malé, tak jsme si ho moc neužily. I v současnosti je práce opravdu hodně. Já sama jsem v práci v podstatě také nonstop, ale určitě si nestěžujeme. My jsme taková rodina bláznů a workoholiků a to, že nás práce baví, je pak nejspíš vidět na výsledcích. Oba dva jezdíme na kole, jak to jde, všechny produkty se snažíme i my sami testovat. Samozřejmě bez kolektivu kolegů, kteří k našemu úspěchu také přispěli a přispívají, by to určitě nešlo. Téměř všichni zaměstnanci jsou u nás cyklisté a všichni naši práci děláme s láskou a nadšením. Nedávno jsme například společně vyrazili na světový pohár do Tábora a užili si cyklokros společně jak jen to šlo!