Letošní rok byl pro Petra Sagana výjimečný nejen kvůli koronaviru a odložení sezóny, ale také si vyzkoušel jiný závodní kalendář. Poprvé se ukázal na Giro d´Italia, kde vyhrál etapu a vynechal jednorázové klasiky. Také to ale byla nejméně úspěšná sezóna od zahájení profesionální kariéry. Giro už má za sebou, takže se pravděpodobně vrátí k tradiční skladbě sezóny. 

Sagan začne závodit v lednu na argentinském Vuelta a San Juan. Do Argentiny, když se na organizaci závodu podílel jeho agent Giovanni Lombardi, jezdil často i v minulosti, častěji než do Austrálie. Silniční sezóna v Jižní Americe začne 24. ledna. Ale důležitější je program následující. Kvůli koronaviru letos musel vynechat největší dlážděné klasiky, ale nejel ani Omloop Het Nieuwblad a Kuurne - Brusel - Kuurne, jediné klasky, které se opravdu konaly na jaře. Sagan vynechává úvodní belgický víkend docela často, vrátil se až na Paříž - Nice.

Jaký bude jeho program po Vuelta a San Juan ještě není jasné, ale dlážděné monumenty Kolem Flander a Paříž - Roubaix pojede. BORA - hansgrohe nemá na severské klasiky nikoho lepšího, sice přišel Nils Politt z Israel Start-Up Nation, ale lepší než Sagan rozhodně není. Kombinovat klasiky a Giro d´Italia je většinou dost složité, zejména když máte v plánu také Tour de France. Sagan si italský závod po svém debut pochvaloval, je to podle něj zábavnější závod než Tour de France. 

Ale BORA - hansgrohe pojede na Giro d´Italia s odlišnými ambicemi. Na start se chystá Emanuel Buchmann, lídr na celkové pořadí a cílem je pódium. Buchmann byl lídrem Bory na letošní Tour de France, ale kvůli zranění, které si způsobil na Critérium du Dauphiné, na nejlepší nestačil. Buchmannovi nevyhovuje skladba etap v příštím ročníku Tour de France. Dvě časovky jsou na něj moc, obává se se i silného větru a terezínů. Radši si vyzkouší Giro. 

Start na Tour de France má přislíbený Pascal Ackermann, který bude mít k dispozici celý svůj sprinterský vlak. Sagan tedy pravděpodobně nebude lídrem pro hromadné dojezdy. Němec je mnohem rychlejší a dokáže konkurovat nejlepším sprinterům. Pravděpodobnost vítězství v etapě je u něj vyšší. BORA - hansgrohe se na Tour zaměří na sbírání etapových vítězství. A podle toho poskládá sestavu. Ale Sagan se do ní s velkou pravděpodobností vejde. Otázkou je, kde bude startovat Wilco Kelderman, třetí muž letošního Gira a nová posila německého týmu. 

Na Olympijské hry do Tokia se slovenský reprezentant nejspíš nechystá, trať v Japonsku je velmi vrchařská, ještě těžší než v brazilském Riu. Favority budou vrchaři a specialisté na ardenské klasiky. Důležitějším cílem je Mistrovství světa ve Flandrech. Silniční závod mužů povede z Antverp do Lovaně, měří 268 kilometrů a pojede se po silnicích známých z flanderských klasik. Pro Sagana to bude ideální trať, když bude ve formě, může získat rekordní čtvrtý světový titul. A to je pořádná motivace.