Sloučit to nejlepší, co není technologie umožňují do jednoho ultimátního závodního kola je u výrobců trendem posledních let a také Trek k tomu v nejnovější generaci modelu Madone dospěl. Znamená to, že vrchařský model Émonda už nebude vyráběn v karbonové verzi, zůstává však hliníkový model ALR. Madone to zvládne všechno sama.
Lehčí než Madone, rychlejší než Émonda
Aby k této fúzi dvou špičkových kol mohlo dojít, bylo třeba si vzít to nejlepší z obou kol, takže Madone Gen 8 váží stejně jako Émonda a je o 320 gramů lehčí než předchozí Madone. Nový je tvar rámu, profil trubek a také materiál, který Trek označuje zkratkou OCLV řady 900. Podařilo se tak zásadně snížit váhu a zároveň udržet špičkovou aerodynamiku. Nejlehčí model Madone SLR AXS váží ve velikosti ML rovných 7 kilogramů.
Kolo na první pohled není tak "placaté", jak byly předchozí generace Madone, ale díky konstrukci Full System Foil je nový model rychlejší než Émonda (o 77 sekund na hodinu, při výkonu 200 wattů) a stejně aerodynamický jako dosavadní Madone. Velký vliv na aerodynamiku mají nové košíky a bidony RSL Aero, které jsou navrženy jen pro Madone. To díky nim je kolo rychlé jako předchozí generace. U modelů Madone SLR budou dodávány ke kolu už v základní výbavě. A byly vidět na kolech jezdců týmu Lidl-Trek na červnových závodech.
Myslelo se na aerodynamiku i pohodlí
Tvar rámu nové generace Madone není tak agresivní a futuristický jako u předchozí generace, ale typické prvky byly zachovány, to znamená, že na kole najdeme systém Iso Flow v sedlové trubce. Nová verze je lehčí a o 80 % vertikálně poddajnější, to znamená, že vylepšen byl i celkový komfort.
Myslelo se také na řídítka, či spíše na kokpit. Ten je hodně důležitý pro aerodynamiku, pohodlí i ovladatelnost kola. Modely Madone SLR jsou vybaveny řídítky Aero RSL, které jsou u pák o 3 cm užší než v obloucích. Což je v současnosti hodně moderní, protože při držení za páky je cyklista nejaerodynamičtější a užší řídítka k tomu ještě přispívají, zatímco při spodním úchopu má cyklista vše pod kontrolou v technicky složitějších situacích.
Nové velikosti
Trek úplně změnil značení velikostí, doposud byla silniční kola označena čísly, ale nyní nabízí velikosti XS, S, M, ML, L a XL. Gemoetrie je samozřejmě stále hodně závodní, jak vidíte na přiložené tabulce velikostí.
Nové generace se dočkaly nejenom ostré závodní modely
Zatímco modely označené zkratkou SLR jsou určeny pro nekompromisní závodní nasazení, k dispozici jsou i levnější verze označené jako Madone SL. Ty budou mít zcela totožnou konstrukci rámové sady a geometrii, ale budou vyráběny z karbonu OCLV 500 a vybaveny samostatnými řídítky a představcem. Rám SL váží ve velikost ML 1054 gramů, zatímco SLR 796 gramů a vidlice SL 363 gramů a SLR 350 gramů.
Ceny
Zveřejněny jsou také oficiální ceny všech modelů. Samotná rámová sada ve verzi SL vyjde na 78 990 korun, ve verzi SLR na 131 490 korun. Nejlevnější kompletní kolo Madone SL 5 stojí 91 990 korun a nejdražší SLR R AXS P1 (Interstellar) je za, a teď se něčeho chytněte... 428 490 korun. K dispozici je celkem jedenáct produktů Madone.
Více se dozvíte, a novou Madone také můžete rovnou koupit, na trekbikes.com.