Ve standardních pravidlech týmové časovky musí dojet čtyři či tři jezdci pohromadě (teoreticky nemusí, počítá se však čas čtvrtého, nebo třetího), jenže pořadatelé ze skupiny A.S.O. se rozhodli skomírající disciplínu oživit a na Paříž-Nice testují nestandardní formu časovky družstev.

Každému závodníkovi se bude počítat jeho vlastní čas, což znamená, že týmy lídrů na celkové pořadí budou rozjíždět v podstatě "dlouhý spurt" pro jednoho vyvoleného. Průběh časovky se nejspíš od běžných týmových chronometrů lišit nebude, stále je nejefektivnější pravidelné a rychle střídání závodníků a nejlépe všech. Ale konec časovky bude nejspíš jiný.V úplném závěru se lídr nemusí ohlížet na ostatní a může jet co nejrychleji do cíle. 

Časovka měří 32,2 kilometru, je rovinatá a start i cíl má v Dampierre-en-Burly. "K rozhodnutí nás vedl terén v Dampierre-en-Burly, který se pro takový počin skvěle hodil, ale také touha udělat něco nového," vysvětlují pořadatelé. 

Bude zajímavé sledovat týmy dvou největších favoritů. Jonas Vingegaard a Tadej Pogačar určitě budou s celým týmem střídat, protože Dán se Slovincem jsou ve svých týmech nejlepšími časovkáři a není nutné je šetřit. Pokud je však lídrem ryzí vrchař, kterému časovky nejdou, nejspíš pro něj bude lepší ušetřit co nejvíc sil do závěru a vyrazit do samostatného "úniku" na konci časovky.

Změní se tím dynamika posledních kilometrů. Doposud si tým musel dávat pozor, aby neztratil na trati příliš mnoho členů a nemusel čekat na čtvrtého, kdyby už nestačil, nebo měl technický problém. Nový formát je spravedlivější vůči jezdcům na celkové pořadí a trochu snižuje vliv náhody a smůly.

Nic to však nemění na tom, že tým s nejvyrovnanějším kolektivem, dobrou technikou jízdy a zkušenostmi bude nejlepší. Na Paříž-Nice se očekává vítězství Jumbo Visma. Nizozemský tým tomu podřídil i výběr jezdců, kromě Vingegaarda, který patří k nejlepším časovkářům světa, jsou v sestavě dvojnásobný mistr světa Rohan Dennis, současný mistr světa Tobias Foss, specialista na časovky Edoardo Affini a tři všestranní a silní závodníci Jan Tratnik, Nathan Van Hooydonck a Olav Kooij.

Jumbo počítá s tím, že porazí UAE Emirates velkým rozdílem a Vingegaardovi pak bude stačit viset za Pogačarem v horských a zvlněných etapách a vyhraje. Navíc je sestava okolo Vingegaarda více než schopná i na větru a terezínech, které na Paříž-Nice hrozí téměř vždy. 

Pogačar má k ruce také většinou klasikáře a tempaře. Mikkel Bjerg je specialistou na časovky, vysocí a silní jsou také Rui Oliveira, Domen Novak, Matteo Trentin a Tim Wellens a dobrým časovkářem je i Felix Großschartner. V UAE také dali přednost jezdcům na roviny a všestranným závodníkům před vrchaři, jenom to asi nebude na Jumbo stačit.  

Pokud bude test nových pravidel úspěšný, mohou bychom se dočkat návratu týmové časovky i na Tour. Naposledy se jela v roce 2019 a vyhrál ji, samozřejmě, tým Jumbo Visma.