Healy na sebe poprvé upozornil už v roce 2019, když už v prvním roce mezi třidvacítkáři vyhrál etapu na Tour de l'Avenir. O dva roky později přidal taky etapu na Giro d'Italia U23 a loni dostal první příležitost ve WorldTour. Před několika lety ho testoval bohatý Ineos, ale nakonec mu smlouvu nenabídl a Healy odešel do mnohem skromnějších poměrů v EF Education-EasyPost. Pro Američany to byla trefa do černého.
Healy totiž letošní sezónu začal skvěle, vyhrál etapu na Settimana Internazionale Coppi e Bartali, jednorázovku GP industria e Artigianato a především se ukázal druhými místy na Brabantském šípu a Amstel Gold Race. Nárůst výkonnosti vysvětlil v rozhovoru s VeloNews.com celkem jednoduše: "Zaprvé mám za sebou opravdu solidní zimu. Navíc jsem letos docela zhubnul, šest kilo. Neustále jsem sledoval, co jím, a každý den jsem se dostal do malého deficitu. Pomalu to ze mě padalo."
Výrazně lehčí Healy se zlepšil v kopcích, ušetřil více sil do závěru závodů a udržel si vlastnosti, které ho zdobily už v kategorii U23. 175 centimetrů vysoký cyklista je na kole hodně aerodynamický, dokáže podat velký výkon na rovině a dotáhnout do cíle dlouhý únik. A navíc je velmi odolný a vytvrvalý v nejdelších závodech. "Mám rád, když se v závodě opakují těžké úseky. Valonský šíp se mi tolik nelíbí, protože tradičně je to tak, že třicetičlenná skupina vyjede na Mur de Huy a tři minuty testuje watty na kilo. To je něco, co mi moc nevyhovuje. Ale kdyby se jelo několikrát za sebou na Mur de Huy, celý den, tak by to pro mě bylo mnohem lepší."
Spoustu kopců a postupné navyšování úsilí nabízí Lutych-Bastogne-Lutych. A s Healym se musí počítat, patří k favoritům: "Do těchto závodů teď jdu s otevřenou myslí a velkou sebedůvěrou, takže kdo ví, co se stane? Určitě by pro mě Lutych mohl být pěkný závod."
"Mám rád opravdu náročné dny, které dávají zabrat už od začátku," vysvětluje. "Zdá se, že právě v tom vynikám. Když se vrátím k té etapě na l'Aveniru, byl to opravdu mokrý, mizerný, dlouhý a těžký den, který všechny semlel a já jsem vydržel stát nejdéle."
Moc si neodpočine ani po skončení klasik. Už 6. května totiž bude stát na startu Giro d'Italia. Poprvé v životě si vyzkouší třítýdenní závod a rád by uspěl. "Etapové vítězství by bylo skvělé. To je cíl, se kterým jdu do závodu. Nejsem ještě žádná hvězda, takže mám možnost se dostat do úniku. Etapa by byla super."