"Jsme nesmírně hrdí, pokorní a vděční za pozvání. Tour de France je největším snem a už jen to, že se jí můžeme zúčastnit, je pro náš tým vítězstvím," říká Jens Haugland, generální manažer týmu Uno-X Pro Cycling Team. "Na letošní ročník budeme dobře připraveni. Jedním z našich dlouhodobých cílů je, abychom v budoucnu mohli bojovat o nejvyšší příčky na Tour de France. Nevidíme důvod si myslet, že to není možné," pokračuje.

A vzápětí se přes účast na Tour snaží zvýšit rozpočet druhodivizního týmu: "Hledáme partnera se stejnými hodnotami a ochotou jít do velkých projektů, někoho, kdo sdílí naše nadšení pro cyklistiku a udržitelnou mobilitu." A je to logické, Tour de France je zdaleka největším cyklistickou akcí světa, nesrovnatelnou s ostatními závody. A pro sponzory je to velké lákadlo. Navíc nejde jen o mužskou Tour, ale také o ženskou verzi, protože Uno-X má také ženský WorldTeam. 

"Chceme v tomto dlouhodobém projektu pokračovat a posílit jej," vysvětluje Haugland. "Chceme být konkurenceschopní proti nejlepším jezdcům světa ještě spoustu let, a proto potřebujeme partnery světové úrovně. Díky norsko-dánským kořenům má tato sestava obrovský potenciál." Uno-X se zaměřuje výhradně na norské a dánské cyklisty. Jiné závodníky nepřijímá, zatímco ženská sestava dává šanci i cyklistkám z dalších zemí, protože v Norsku a Dánsku není dostatek špičkových závodnic pro tak velký tým. 

Zároveň to však znamená, že nejde o velký mezinárodní projekt a to trochu omezuje možnosti sponzoringu. Haugland proto hledá mezi skandinávskými firmami. A chce 4 až milionů eur ročně, klidně už od letošního roku. A to minimálně na tři sezóny.