Simon Yates překvapuje suverenitou, s jakou si na Giru vede. V kopcích je jednoznačně nejlepší, kromě toho má výtečný nástup a drží nervozitu na uzdě. Zdá se být perfektním lídrem pro třítýdenní etapové závody. Ve 25 letech má nejlepší roky před sebou, proto není divu, že je o něj mezi konkurenčními týmy zájem.
Jenže Yatesovi se z Mitchelton-Scott nechce odcházet. Podle informací deníku Gazzetta dello Sport dostal už před startem Gira nabídku na smlouvu v hodnotě 2,5 milionu eur ročně. Odmítl ji a vyplatilo se, protože nyní jeho cena vzrostla prý až na 4 miliony eur ročně. To jsou samozřejmě spekulace, ale zájem by měl mít především celek UAE Emirates, bohatý tým s podprůměrnými výsledky.
Mluví se i o zájmu týmů Trek-Segafredo a Sky. Britská sestava bude vždy preferovat britské jezdce a Yates je logickou volbou. Přestup do Sky už Yates kdysi, jako talentovaný mladík odmítl a radši šel do australského týmu, kde dostal více volnosti. Jako lídr by však už měl jinou pozici a odmítat výrazné navýšení platu by nebylo chytré.
V Trek-Segafredo shánějí hlavního lídra, momentálně je první volbou Bauke Mollema, druhým lídrem je Gianluca Brambilla. Ani jeden z nich není špičkovým specialistou na třítýdenní závody. Trek potřebuje někoho lepšího. Ale jaké jsou finanční možnosti americké sestavy v konkurenci UAE Emirates a Sky?
Finančně asi nemůže konkurovat ani Mitchelton-Scott. V současnosti týmu chybí hlavní sponzor, majitel stáje Gerry Ryan je také majitelem společnosti Mitchelton, tudíž musí provoz týmu platit ze svého. Když sežene silného partnera, mohl by udržet všechny své lídry. Simon Yates, Adam Yates, Esteban Chaves a také skupina špičkových domestiků v čele s Romanem Kreuzigerem a Jackem Haigem nebudou levní. A všichni chtějí jistotu na několik let dopředu.
Situaci na přestupovém trhu dále komplikuje nejistota ohledně existence týmu BMC. Americký celek už určitě nebude sponzorovat firma BMC. Majitel týmu a firmy BMC, švýcarský miliardář Andy Rihs, nedávno zemřel a dědicové nemají zájem dotovat profesionální sestavu, na kterou si výrobce kol BMC nemůže nikdy vydělat. Jim Ochowicz, manažer týmu, proto usilovně shání sponzory a prý už je našel. Titulárním sponzorem se měla stát nadnárodní společnost Deloitte. Což později Ochowicz popřel, ale jedná i s dalšími firmami. A dodavatelem kol by mohl být Giant, který pravděpodobně končí u Sunwebu. Ale zatím nebylo nic oznámeno a stále tak není jisté, kde budou Greg Van Avermaet, Richie Porte, Rohan Dennis a další jezdci BMC příští rok jezdit.
Mezi dodavateli kol by mělo dojít k pár změnám. Pokud od Sunwebu odejde Giant, měl by nizozemský tým s německou licencí přejít ke značce Cervélo. Ta by tedy ukončila spolupráci s Dimension Data. Giant prý jedná i s týmem LottoNL Jumbo. Šlo by o návrat, protože Giant už sponzoroval týmy Rabobank, Blanco a Belkin, což jsou předešlé názvy nizozemské sestavy. Nový tým by musela hledat značka Bianchi. Mluví se o spojení s UAE Emirates, ale arabský tým by mohl používat i kola BMC.
Giro ďItalia spustilo zájem i o další závodníky. Giulio Ciccone, lídr týmu Bardiani CSF by se mohl přesunout do WorldTour. Zájem je o něj velký, chtějí ho týmy Astana, Trek-Segafredo, UAE Emirates a AG2R La Mondiale. Také dva závodníci týmu Androni-Sidermec by mohli přestoupit do WorldTour. O Davide Balleriniho projevily zájem týmy Astana, Trek-Segafredo, Katusha Alpecin a EF-Drapac. Vrchaře Fausta Masnadu také chtějí ve WorldTour, ale Gianni Savio, šéf Androni-Sidermec jej zatím nechce pustit.
Smlouvy letos končí spoustě špičkových cyklistů a možná se dočkáme mnoha zajímavých přestupů.
Foto Sirotti