Bývalý německý mistr Pascal Ackermann se v týmu BORA - hansgrohe vypracoval na jednoho z lídrů a nejrychlejšího muže do hromadných dojezdů. Ackermann má za sebou zatím jen dvě Grand Tours, ale už získal čtyři etapová vítězství. Dvě na Giro d´Italia 2019 a dvě na Vueltě 2020. Od sezóny 2018 posbíral 30 profesionálních vítězství a stále je na vzestupu.
Letos by se tedy měl dočkat debutu na Tour de France, která bude ke sprinterům přiznivě nakloněna. Rovinatých etap je v programu dost a tým BORA - hansgrohe s ním v čele by měl být silný i v nebezpečných etapách v silném větru. „Ještě nevím, jestli budu na startu," říká Ackermann pro Radsport-news.com. Je však jedním ze čtrnácti jezdců v širším výběru a měl by být lídrem společně s Petrem Saganem.
Před začátkem sezóny je ještě brzo na plánování Tour de France, nejdříve je potřeba uspět na jarních závodech. Ackermann má zvyšujícíc se ambice a chce si vyzkoušet i jednorázové závody v Belgii a Itálii. „Paříž - Nice je jedním z mých vrcholů na jaře, ale také chci být dobrý na závodech v Belgii a Itálii, jako je Milán - Sanremo," vysvětluje. Stejně jako osttaní závodníci se teď musí vyrovnat s rušením závodů a s úpravami závodního kalendáře. „Zimu jsem zvládl docela dobře. Rozhodl jsem se pro trochu jiný program, který fungoval docela dobře. Na jednu stranu je rušení závodů vždy špatné, ale to pro mé plánování není tak důležité. Vuelta 2020 skončila hodně pozdě, takže mám nyní trochu více času na trénink."
Ackermannovi po letošní sezóně končí smlouva v týmu BORA - hansgrohe a určitě o něj bude velký zájem. Navíc by si mohl s sebou vzít i své nejvěrnější pomocníky Rudigera Seliga a Michaela Schwarzmanna, kterým také končí smlouva. Funkční sprinterský vlak by určitě uvítalo více týmů. Ale je pravděpodobné, že německý tým nenechá svého německého lídra odejít a nabídne odpovídající smlouvu. "Začali jsme jednat, ale dosud jsme nedospěli k závěru. Proto nemohu říct nic o tom, zda zůstanu, nebo změním tým. Jsem však člověk, který chce mít smlouvu v kapse relativně brzo, protože je to prostě méně stresující."
Zahájit sezónu chtěl už na Challenge Mallorca, ale po zrušení španělských závodů bude debutovat 3. února na Kolem Valencie (aktualizováno - nebude to ani tam, pořadatelé závod odložili). Bude se muset obejít bez týmových kolegů Seliga a Andrease Schillingera. Ti byli zraněni při dopravní nehodě na soustředění u jezera Garda. Hned několik jezdců BORA - hansgrohe srazilo SUV, které nedalo skupině cyklistů přednost. Ackermann si tak musí zvykat na trochu jinou podporu a sprinterský vlak. "Určitě nebude snadné je nahradit. Už nyní přemýšlíme o tom, jak to děláme. Proto máme ve Valencii soustředění, abychom otestovali, jak chybějící kluky nahradit. Snad se postaví na nohy co nejrychleji a vše bude pokračovat podle plánu. Naštěstí to v tuto chvíli vypadá docela dobře."