Dojezd do Neapole byl intenzivní, uprchlíci Alessandro De Marchi (Jayco AlUla) a Simon Clarke (Israel-Premier Tech) předvedli své umění v dlouhém úniku a týmy sprinterů musely zabrat, aby je dokázaly dohnat. V úzkých ulicích Neapole, v zatáčkách a na dlažbě měli dva zkušení cyklisté jistou výhodu, kterou málem proměnili v úspěšný únik. Australan s Italem však začali kilometr před cílem taktizovat a nechali se pelotonem dostihnout. 

Extrémně rychlému pelotonu v posledních okamžicích nemohli konkurovat. Fernando Gaviria (Movistar) nasadil do velmi dlouhého spurtu a zdálo se, že si jede pro vítězství, jenže mu při posledních pár šlápnutích došly síly a kolem se prohnali čtyři jeho soupeři. Nejlepší byl Mads Pedersen (Trek-Segafredo) před Jonathanem Milanem (Bahrain Victorious) a Pascalem Ackermannem (UAE Emirates). Čtvrtý projel cílem Kaden Groves (Alpecin-Deceuninck). 

Silný únik pěti jezdců 

6. etapa odstartovala v Neapoli, závodníci obkroužili Vesuv a vydali se směrem na jih do Amalfi, Positana, Sorrenta a dalších turisticky vyhlášených míst na pobřeží. Do úniku se dostalo pět jezdců, mezi kterými vyčnívali Clarke a De Marchi. Dva zkušené specialisty na dlouhé úniky doplnili Francesco Gavazzi (Eolo Kometa), Charlie Quarterman (Corratec-Selle Italia) a Alexandre Delettre (Cofidis). Do zoufalého stíhání se příliš pozdě vydal Alessandro Verre (Arkéa-Samsic), ale nikdy dopředu nedojel. 

Výkonnost uprchlíků rozhodně nebyla vyrovnaná, Clarke s De Marchim proto už 67 kilometrů před cílem zaútočili a pokračovali sami. Také v pelotonu na tom někteří jezdci nebyli nejlépe, zejména Mark Cavendish (Astana Qazaqstan) se po středečním pádu trápil a odpadl daleko před cílem.

50 kilometrů před cílem si Clarke a De Marchi drželi náskok 2:35 před pelotonem a zdálo se, že proti čerstvým soupeřům v hlavním poli nemají žádnou šanci na úspěch. Jenže dva šestatřicetiletí veteráni věděli, jak si rozvrhnout síly a 30 kilometrů před cílem měli stále náskok 2:20. A 10 kilometrů před cílem drželi 55 sekund náskoku. To už se peloton musel hodně snažit, spolupracovaly týmy Trek-Segafredo a Bahrain Victrorious, pomáhaly i celky DSM a neochotně se nakonec zapojil i Movistar a Alpecin-Deceuninck. 

16 kilometrů před cílem musel Primož Roglič (Jumbo-Visma) měnit po pádu kolo a týmoví kolegové mu pomohli zpět do pelotonu. 12 kilometrů před cílem spadl řetěz Geraintu Thomasovi (Ineos Grenadiers) a rozhodčí to Velšanovi udělali obzvláště těžké, protože nařídili baráž a Thomas se nemohl schovat do kolony pří dojíždění zpět. Kolegové ho nakonec dovezli zpět a nic neztratil.

De Marchi a Clarke dávali do každého šlápnutí všechno, jenže i mezi nimi se muselo v případném spurtu rozhodnout. Nikdo nechce dojet druhý po tak těžkém dni v sedle. A proto došlo k taktizování, sice až na posledním kilometru, ale pelotonu to stačilo. Gaviria začal spurtovat 300 metrů před cílem a naprosto přecenil své síly. Zezadu ho převálcovali soupeři a především Pedersen, který se dočkal svého prvního vítězství na Giru.  

„Jsem samozřejmě velmi šťastný. Je hezké vyhrát, protože kvůli tomu jsme sem přijeli. Byla to strašně těžká etapa a jsem rád, že jsem to týmu oplatil,“ řekl Pedersen v cíli. „V posledních kilometrech to bylo hodně těsné. Museli jsme nasadit všechny, abychom dojeli uprchlíky. Museli jsme to udělat nejen my, ale všechny týmy. Sám jsem pak plánoval udělat z toho dlouhý sprint, ale Gaviria začal dřív. Aspoň jsem měl někoho, na koho jsem se mohl soustředit."

De Marchi se pokusil na Clarkea vyzrát

V cíli De Marchi vysvětlil, proč nechtěl v úplném závěru s Australanem střídat: „Chtěl jsem vyhrát, tak jsem to na něj zkusil zahrát. Je rychlejší než já. Proto jsem nespolupracoval, což je něco, co jsem nikdy dřív ve své kariéře neudělal."

„Prohrát takhle není moc zábava, nechat se chytit tak blízko před páskou," přidal svůj pohled Clarke. „Raději bych byl dostižen deset kilometrů před cílem, než dvě stě metrů před koncem. Ale ne vždy můžete vyhrát. A když to nezkusíš, nikdy nevíš. Zítra je další den."

Clarke samozřejmě De Marchimu nic nevyčítá: „Nakonec se vždycky najde bod, kdy se musíte rozhodnout, že už nebudete střídat. Nemůžete jet až do deseti metrů před cílem. Potřebovali jsme ještě deset, patnáct sekund. Ale tak to prostě je.“

Leknessund dál hájí maglia rosa 

V celkovém pořadí se nic nezměnilo. Andreas Leknessund (DSM) vede průběžné pořadí s náskokem 28 sekund před Remcem Evenepoel (Soudal Quick-Step), který dnes neměl jediný problém. V bodovací soutěži drží vedení spolehlivý Milan a nejlepším vrchařem je nadále Thibaut Pinot (Groupama-FDJ).