A nejen to. Dalších osm týmů je z kategorie "Pro". Pak je tu maďarský národní tým a dva kontinentální. Co se na Maďarech dá navíc obdivovat, je podpora národních zájmů. Když už nemají ani vlastní kontinentální tým, tak zvou přednostně ty týmy, v nichž jsou maďarští cyklisté registrováni. Takže v Novo Nordisk se na start postaví Peter Kusztor, v EOLO-Kometa Márton Dina a oba kontinentální týmy tu jsou především proto, že staví v případě Adria Mobil Viktora Filutáse a v případě Giotti Victoria Gergely Szarku. Kombinace značného množství špičkových týmů a maximálně možného počtu domácích závodníků zajišťuje také maximální možnou sledovanost domácích diváků.

Závod se skládá z 5 etap. První je sice na rozdíl od dalších tří vlnitější, ale ne natolik, aby to sprinteři nezvládli. Následující tři snad nemohou skončit kvůli svému profilu jinak než soubojem sprinterů. A jak už to tady bývá v posledních letech zvykem, o celkovém vítězi rozhodne závěrečná etapa, končící 12km stoupáním o průměrném sklonu 5,6 %, přičemž úvodních 9 km je pozvolnějších a poslední 3 km se zvedají těsně nad 8 %.

Damien Howson, vítěz Tour de Hongrie 2021

Z tria loni nejlepších tu měl startovat druhý v pořadí Ben Hermans (Israel), ale byl týmem na poslední chvíli stažen. Potýká se totiž s takzvaným ‚dlouhým covidem‘, stavem, kdy koronavirus zanechává v těle své stopy v podobě dlouhodobých, neurčitých potíží několik měsíců po infekci. Hermans to řeší od února. Po Okolo Valencie onemocněl covidem a z následků se zatím nevyhrabal. "Není to tak, že bych byl stále akutně nemocný, ale po celé měsíce od mé koronavirové infekce mám přetrvávající únavu." V polovině března se pokusil o návrat při Settimana Coppi e Bartali, ale druhý den musel odstoupit. "Stále se nemůžu zbavit únavy, kterou jsem po té infekci dostal. Můžu jezdit jen regenerační trénink. Žádné intenzity. Nezbývá mi než doufat, že se to dříve či později obrátí k lepšímu.“

S ohledem na profil etap najdeme ve startovní listině hodně spritnerů a to včetně těch špičkových: Jakobsena z Quick-Stepu, Groenewegena z BikeExchange, Vivianiho z Ineosu či Kooije z Jumbo-Visma. V další vlně tu jsou Aberasturi a Moschetti z Trek-Sregafredo, De Kleijn z Human Powered Health, Einhorn z Israele, Kanter z Movistaru či Walls z Bora-hansgrohe.

Kandidáty celkového pořadí jsou ale ti, jejichž předností je jízda v náročném kopcovitém terénu. Mezi ně počítejme především Rubia a Óscara Rodrígueze z Movistaru, Dunbara a Amadora z Ineosu, Konrada z Bora-hansgrohe, Charmiga z Uno-X, Battistellu z Astany či Piccoliho z Israele.

Druhý rok po sobě na Okolo Maďarska nestartuje žádný český cyklista.

Jak detailně to ti Maďaři dělají, není známo, ale že to dělají opravdu dobře, podtrhuje skutečnost, že závod vysílá přímým přenosem Eurosport.