UAE Emirates patří k nejlépe zajištěným celkům ve WorldTour a zdá se, že ani pandemie a zastavení závodní sezóny neohrožuje chod týmu. Nedávno získal teprve sedmnáctiletého španělského juniora Juana Ayusa a nyní prodlužuje smlouvy dvěma oporám. 

Tadej Pogačar prodloužil až do konce roku 2024 a získal tak v současné cyklistice nejdelší kontrakt. UAE Emirates nechce o talentovaného cyklistu přijít a opakovaně mu prodlužuje a vylepšuje smlouvy. Výše kontraktu není známa, ale pravděpodobně patří k nejlukrativnějším smlouvám současnosti. 

"Jsem rád, že můžu pokračovat v UAE Emirates. Stal jsem se zde profesionálem a cítím se tu dobře. Věřím týmu a chci být součástí ambiciózního projektu. Dalších pět let bude důležitých pro tým i mou kariéru. Doufám, že to budou úspěšné roky pro obě strany," říká Pogačar. 

Slovinec se už loni stal jedničkou týmu pro závody Grand Tours, na Vueltě vyhrál tři etapy, bílý dres a skončil celkově třetí. Letos se připravoval na Tour de France stihl vyhrát čtyři závody, dokud se sezóna nepřerušila. Pogačar je pro UAE Emirates jasnou prioritou, protože se od něj očekávají vítězství na třítýdenních závodech a podle mnohých by měl být velkou konkurencí pro Egana Bernala, Remca Evenepoela a další favority současnosti a budoucnosti. Přitom nebylo zcela nutné prodlužovat smlouvu už teď. Po jednom roce mezi profesionály mu byla vylepšena a prodloužena až do konce roku 2022. 

"Obě strany se chtěly dohodnout na dalším prodloužení smlouvy. Pogačar je závodníkem, kterého by chtěl každý tým. Má talent a chce se učit a zlepšovat každý den. To ho dostane na vrchol světové cyklistiky. Všechny si už získal, nejen výsledky, ale taky chováním. Stačilo jen podepsat," dodává Mauro Gianetti, ředitel UAE Emirates.

Ale co to znamená například pro Fabia Arua, původního lídra UAE Emirates na celkové pořadí? Končí mu smlouva a rozhodně mu nebude prodloužena na stejnou částku, jakou dosud vydělával. Ital v UAE Emirates zklamal, především kvůli zdravotním problémům, a už není považován za kandidáta na vítězství na třítýdenních závodech. Pokud mu UAE Emirates nabídne novou smlouvu, bude mnohem horší. Také se mluví o přestupu a zájmu Movistaru. 

Smlouva končí i Sergiu Henaovi. Kolumbijský vrchař byl vynikající v dresu Sky, ale v UAE Emirates se ještě neprosadil a těžko říct, zda dostane další příležitost. 

Novou smlouvu si zajistil Diego Ulissi, třicetiletý univerzál a jeden z nejspolehlivějších jezdců týmu. Ulissi působí v jednom týmu už deset let. V roce 2010 se stal profesionálem v barvách Lampre, ze kterého se v roce 2017 stalo UAE Emirates. A závodit zde bude minimálně až do konce roku 2022.

"Diego je důležitým základním kamenem našeho týmu. Prokázal úžasnou vyrovnanost na nejvyšší úrovni a dokázal, že je opravdu spolehlivý. Na kole i bez něj je je dobrým lídrem, což je důležité pro týmové prostředí a celý růst celku," chválí Ulissiho Mauro Gianetti.  

Sám Ulissi nemá důvod hledat jiné angažmá, v UAE vždy dostal příležitost zajet vlastní výsledky a je kapitánem týmu a schopným domestikem: "Během těch let se tým stal mou druhou rodinou. Těším se na další spolupráci s UAE Emirates a jako vždy tomu dám sto procent. Spolupracujeme velmi dobře a výsledky to dokazují. Chci poděkovat Mauru Gianettimu a Matxinovi, že mi vždy věřili, a všem členům týmu, kteří mi pomáhají." 

UAE Emirates má pro příští rok už patnáct podepsaných závodníků, kromě Ulissiho a Pogačara také například Fernanda Gaviriu, Ruie Costu, Alexandra Kristoffa a Davideho Formola.