Tým odcestoval v kompletní sestavě, absentoval pouze Wojciech Pszczolarski, který se účastnil MS v Pruszkówě. Příprava probíhala podle plánu, závodníci najížděli velké objemy kilometrů, aby vybudovali kvalitní základ vytrvalostních schopností. Zároveň je už čekaly také první závodní kilometry.
„Na Rhodu jsme byli už potřetí. Jednak je tu ideální počasí a téměř nehrozí, že by bylo třeba lehce nad nulou, případně sněžilo, jako tomu bylo minulý rok touto dobou v Chorvatsku. Zároveň jsme byli již poněkolikáté pozváni k účasti na mezinárodních závodech, které se zde konají. Jsou výborně zajištěné, konkurence je zde veliká, ale zároveň jsou svou obtížností přiměřené vzhledem k tomu, že se jedná o první start,“ říká sportovní ředitel Michal Mráček.
Nejdříve absolvovali jednorázové závody International Grand Prix Rhodos kategorie UCI 1.2. „Trať měří téměř 190 kilometrů a jsou na ní náročná stoupání. Naši závodníci si nevedli špatně, dokázali spolupracovat a během závodu si pomáhali. Až několik kilometrů před cílem tempu pelotonu nestačil Rugovac s Dolníčkem, kteří ale v průběhu odvedli dobrou práci. Rozhodovalo se v hromadném spurtu, do kterého najížděl náš Tomáš Bárta na velmi dobré pozici, nicméně se v posledních stovkách metrů potýkal s křečemi, které ho vyřadili z boje o pódium. Přesto osmnácté místo v čase vítěze není špatným výsledkem,“ okomentoval průběh závodu Mráček.
Závodníci v průběhu pobytu na Rhodu absolvovali ještě tréninkové kritérium a etapový závod kategorie UCI 2.2 International Tour of Rhodes. V tomto závodě si nejlépe vedl Karel Tyrpekl, který prokázal velmi dobrou výkonnost už v jednorázovce a celkově obsadil 36. místo.
„Dvakrát se našim závodníkům podařilo v etapě dostat do top 20, v té první Tyrpeklovi, v poslední Bártovi. Na to, že to jsou skoro naši nejmladší závodníci se umí prosadit, což je pozitivní. Nehodnotil bych ale ani tak výsledky, jakou soustředění celkově, které splnilo svůj účel a myslím, že jsou naši závodníci na sezónu dobře připraveni. Je nutné si uvědomit, že to pro kluky byly první závodní kilometry a do intenzity se teprve dostávají, sezóna bude dlouhá,“ vzkazuje sportovní ředitel.
V současné době finišuje také příprava mládeže, která momentálně plní tréninkový plán na soustředění v Chorvatsku. Tým se tedy pomalu připravuje na první start na domácí půdě, kterým bude Velká cena Hlohovce a následně elitní závodníky česká jarní klasika Velká Bíteš-Brno-Velká Bíteš. Zároveň bychom chtěli poděkovat za finanční podporu statutárnímu městu Prostějov, Olomouckému kraji a dalším partnerům, díky kterým probíhá příprava závodníků na sezónu podle plánu.
Foto Tufo-Pardus Prostějov