Nejvíc vítězství: Alfredo Binda, Fausto Coppi a Eddy Merckx, 5

Hned třem borcům se povedlo ovládnout Giro pětkrát. V roce 1933 získal své páté 5 vítězství Alfredo Binda a o dvacet let později ho vyrovnal Fausto Coppi. Nebýt 5letého výpadku závodění během druhé světové války, asi by si vzal rekord pro sebe. Zatím posledním pětinásobným šampionem nemůže být nikdo jiný než Eddy Merckx, který dohromady strávil ve slavném růžovém dresu 78 dní, čímž vytvořil další rekord.

Nejvíc vítězství v bodovací soutěži: Francesco Moser a Giuseppe Saronni, 4

Nevídané souboje spolu sváděli na přelomu 70. a 80. let Francesco Moser a Giuseppe Saronni. Oba dokázali vyhrát i celkovou klasifikaci Gira a každý pro sebe urval přes 20 etapových triumfů. Fialový dres pro vítěze bodovačky mezi lety 1976 a 1983 nikomu dalšímu nepůjčili. Jejich velký boj nakonec vítěze nenašel, když oba bodovací soutěž ovládli shodně čtyřikrát.

Nejvíc vítězství ve vrchařské soutěži: Gino Bartali, 7

Králem italských hor je bez sebemenších pochyb Gino Bartali. Celkem vyhrál zelený dres (který se dříve dával nejlepšímu vrchaři Gira) sedmkrát. Poprvé se mu to povedlo v roce 1935 a v horách na Giru ho nikdo neporazil až do roku 1947. Mezitím si v roce 1938 odskočil na Tour, kde vyhrál nejen vrchařskou soutěž, ale i celkovou klasifikaci, a mezi lety 1940 a 1945 nemohl přidávat další triumfy vinou světové války. Nebýt jí, asi by svoji sbírku rozšířil na dvouciferné číslo.

Nejvíc vyhraných etap: Mario Cipollini, 42

Z dílčích etapových triumfů se na Giru nejčastěji radoval sprinter Mario Cipollini. Dohromady posbíral neuvěřitelných 42 etapových prvenství a jeho první a poslední vítězství dělilo bezmála 15 let. O jedinou výhru tak překonal předchozího rekordmana, Alfreda Bindu.

Nejdelší a nejkratší Giro: 4 337 km a 2 439 km

Vůbec nejdelší trasu připravili jezdcům organizátoři v roce 1954. Nekonečných 4 337 kilometrů tehdy nejrychleji překonal Švýcar Carlo Clerici. Téměř poloviční trasa čekala na závodníky v roce 1912, kdy se jedinkrát v historii nepočítal čas jednotlivců, ale soutěžily spolu celé týmy. Tehdejších 2 439 kilometrů nejlépe zvládl tým Atala-Dunlop.

Nejdelší etapa: 430 km

Dnes těžko představitelných 430 kilometrů měřila v roce 1914 etapa z Luccy do Říma. Do cíle přijel jako první Costante Girardengo po dlouhých 17 hodinách a 29 minutách. Tehdy ovšem nešlo o nic neobvyklého. Hned 5 etap z 8 ve stejném ročníku mělo přes 420 kilometrů, nejkratší se pak vešla „jen“ do 340.

Nejrychlejší Grio: Vincenzo Nibali, 84 hodin a 53 minut

V rekordním čase vyhrál v roce 2013 Vincenzo Nibali, který strávil na trati 84 hodin a 53 minut. Téměř dvojnásobný čas v sedle strávil v roce 1927 Alfredo Binda a s časem 144 hodin a 15 minut bude už asi navždy nejpomalejším vítězem Gira. Co se týče průměrné rychlosti, tak ještě lepší než Nibali byl o pár let dříve Denis Menchov, jenž ujel svých 3457 kilometrů průměrnou rychlostí 40,2 km/h.

Nejrychlejší etapa Gira: Rik Verbrugghe, 58,9 km/h

Pokud jde o jednotlivé etapy, tak zde drží rekord Belgičan Rik Verbrugghe a jeho prolog z roku 2001. S pomocí větru jím proletěl rychlostí 58,9 km/h. Víc než třikrát pomalejší byl v roce 2010 Stefano Garzelli při svém pokusu v extrémně náročné horské časovce. Na necelých 13 kilometrech na jezdce tehdy čekalo přes 1 000 výškových metrů a Garzelli si s nimi poradil rychlostí 18,7 km/h.

Nejmladší vítěz: Fausto Coppi, 20 let, 9 měsíců a 4 dny

Teprve 20letý Fausto Coppi šokoval svět v roce 1940 a dojel si pro svůj první triumf na Giru. Legendou se stal především jeho výkon v 11. etapě, kdy s neuvěřitelnou lehkostí překonával všechny čtyři obtížná stoupání a obvykle velmi hlučný dav jen s údivem sledoval, jak mladík pádí vpřed.

Nejstarší vítěz: Fiorenzo Magni, 34 let, 5 měsíců a 29 dní

O 15 let později se Coppi pral o rekordní šestý růžový trikot, ale o pouhých 13 vteřin nestačil na o rok mladšího Fiorenza Magniho, který se tak ve věku 34 let stal nejstarším vítězem Gira. Nejstarším účastníkem je pak Giovanni Gerbi, jemuž na Giru v roce 1932 bylo 47 let.

Nejtěsnější vítězství: Fiorenzo Magni, 11 sekund

4 164 kilometrů překonali závodníci v roce 1948 a vítězného Fiorenza Magniho a druhého Ezia Cecchiho dělilo nakonec pouhých 11 vteřin. O 7 let později se pak Magni zapojil i do druhého nejtěsnějšího dojezdu v historii a opět měl štěstí, když tentokrát přemohl velkého rivala, Fausta Coppiho.

Nejjasnější vítězství: Alfonso Calzolari, 1 hodina a 55 minut

Jen pár týdnu před vypuknutím první světové války se jel šestý ročník Gira a vůbec poprvé se sčítal čas každého cyklisty, čímž byl nahrazen starý systém bodů. Nejkratší etapa měřila bezmála 329 kilometrů a Giuseppe Azzini přijel do cíle o hodinu a 3 minuty před druhým Alfonsem Calzolarim, což dodnes platí jako nejjasnější vítězství v etapě. Calzolari ale lépe zvládl zbývající dny a nakonec získal růžový trikot pro sebe s celkovým náskokem 1 hodiny a 55 minut.