Etapa měřila 138 km a zajímavá byla tím, že na její trase byly umístěny 4 prémie, určené puntíkatému dresu nejaktivnějšího závodníka, a jedna, kde bylo možno získat i bonifikační vteřiny do celkového pořadí. Ta byla umístěna na vrcholu posledního stoupání, které cyklisté v poslední čtvrtině etapy absolvovali dvakrát, a od posledního přejezdu zbývalo do cíle necelých 25 km.
A jelikož vedoucí závodník, sprinter Bahrainu Phil Bauhaus rozhodně není špičkový vrchař, naskýtala se šance pro tým UAE a jejich lídra Rui Costu.
Jako obvykle se v první části etapy podařil únik. Tentokrát jich bylo sedm. Všechno samozřejmě ProTour a ProConti týmy. V úniku byli i dva borci, kteří se chtěli utkat o puntíkatý dres. Jednak jeho aktuální držitel Ángel Fuentes (Burgos) a za ním o bod zaostávající Joel Nicolau (Caja Rural). Úspěšnější byl druhý jmenovaný a zítra si oblékne puntíkatý dres.
Zajímavější bylo sledovat hlavní favority. O udržování potřebného tempa pelotonu se staral kdo jiný než Bahrain.
První mini drama se odehrálo na předposledním kopci. Vzali za to borci UAE, jmenovitě Valerio Conti na zadním kole s Rui Costou, takovým způsobem, že s sebou vzali další čtyři lidi a hlavní pole se rozdělilo na dvě části, přičemž až v té druhé byl Phil Bauhaus. Samozřejmě se svými pomocníky.
Skupina Rui Costy pokračovala v tempu i po zdolání stoupání, jenže v jedné ze zatáček si Valerio Conti ustlal! Sice se vůbec neválel, ale byl to první počin k zániku této aktivity.
Na začátku posledního stoupání postihl defekt Phila Bauhase! Stáhli se k němu sice tři jeho kolegové včetně Marka Cavendishe, jenže na čele hlavní skupiny rozjeli tempo cyklisté UAE. 25 km před cílem tak počítal Bauhaus 1:10 ztráty! Cavendish se už v půlce kopce uvařil a skoro zastavil.
Vepředu se opět odtrhlo 5 cyklistů vedených Contim v závěsu s Costou. A rychle stahovali náskok uprchlíků, i když se to nepodařilo ještě před bonifikační prémií.
Vpředu se nakonec vykrystalizovalo 9 lidí, ovšem kromě Contiho a Costy nikdo z favorizovaných týmů. Většina se snažila spolupracovat, ale nejvíc práce odváděl Costa.
Jenže náskok díky úsilí chlapců z Bahrainu postupně klesal. Mezi oběma skupinami byla ještě jedna větší, kde bylo vidět hodně dresů NTT. Bahrain nejprve dojel skupinu před nimi a v té chvíli 10 km před cílem měla čelní Costova skupina k dobru už jen 25 sekund. Bylo zřejmé, že se rozhodne zase až ve spurtu hlavního pole.
Costa to ale zkoušel do poslední možné chvíle! Zatímco ostatní z čela už rezignovali, on 8 km před cílem pokračoval. Borec! Nebyl úplně sám, parťáka mu dělal Fabien Doubey (Circus), jenže za chvíli nebyl schopen plnohodnotně vystřídat. 5 km do cíle ještě 15 sekund. 2,8 km před cílem to balí i Costa. Na čele balíku ho jako první předjíždí Roman Kreuziger.
Cyklisté NTT si po včerejšku evidentně hodně věřili, v samém závěru byli hodně vidět při snaze vytvořit dobrou pozici pro své sprintery. Jenže nakonec tohle úsilí přišlo vniveč: 14. a 15. místo Barbera a Rensburga. Vyhrál Nacer Bouhanni, jemuž rovný a technicky nekomplikovaný dojezd maximálně vyhovoval. Naposledy takhle zvedl ruce na Vueltě před rokem a půl!
Bauhaus sice do spurtu šel, ale i vlivem průběhu etapy se neprosadil. Dres vedoucího muže předává o 2 sekundy Bouhannimu.
V závěrečných stovkách metrů to zase lehlo. Z důležitých jmen byl postižen Kron (Riwal), vedoucí muž soutěže mladíků. Ale díky ochranné zóně mu dres zůstává.
Roman Kreuziger na 68. místě jako jediný z týmu načetl ztrátu 1:16. Gasparotto kvůli následkům pádu z 2. etapy nedokončil. Barbero zůstal na 6. místě 16 sekund za Bouhannim.
Roman Kreuziger: „Tahle etapa byla vnímána jako důležitá pro celkové pořadí. Jako tým jsme jeli velmi dobře. 25 km před cílem jsme byli vpředu kompletní a snažili se jet na lídry, kteří měli šanci ve sprintu. Nakonec se to všechno sjelo. Pád v závěrečných pasážích to trošku rozhodil, takže to nedopadlo úplně nejlíp. Mně se závodilo dobře, pocity se zlepšují. Zítra se jede kolem Rijádu, takže to sice nebude tak na větru, ale technické, a protože stále není rozhodnuto, k dispozici je pořád dost bonifikačních sekund, tak to bude hodně hektické. Uvidíme, zda se nám podaří dostat Carlose na podium. Najel jsem tady kvalitní závodní intenzity, už se těším se na zítra a návrat do Evropy. Nikdo ovšem asi nečekal, že půjde o tak kvalitní závod.“