Vloni jsme si s fotografem na mnoho závodech vyzkoušeli tříkolku Peugeot Metropolis, letos tomuto modelu přibyl bratříček se stejným motorem o objemu 399 ccm a výkonu 26,5 kW. Tentokrát jde o klasický dvoukolový model, ale i on má jednu velkou přednost. Nejde o možnost používání řidičského oprávnění skupiny B, ale o jeho možnosti zdolávat lehký terén, tedy lesní a polní cesty.
Jestli jsem vloni vzali za příklad cestování do práce z venkova do velkého města a v textu zaznělo: Nejdřív okreska, kousek uskákaného asfaltu, ta nejméně chutná tomuto stroji, prostě malá kola nepoberou tolik jako velká kola motocyklová. Tak zde je to naprosto naopak. XP 400 dostal kola větší, v našem případě i s drátovým výpletem, vepředu sedmnácti palcové, zadní patnácti palcové. A k tomu skvělý podvozek. Ta "uskákaná" okreska už opravdu nevadí.
A co víc, s tímto skútrem se můžete vydat i mimo asfalt a my to zkusili. Takže pro modelový příklad ježdění z venkova do města Peugeot přidal možnost dojíždět na chatu/chalupu mimo zpevněné vozovky. K tomu pomáhají i pneumatiky s výraznějším vzorkem a tak brzdění na prachu a štěrku není nebezpečné ani s přední brzdou. Pomáhá tomu pochopitelně i ABS.
A jízdu "polňačkou" jsme si vyzkoušeli i ve dvou a podvozek pobral nerovnosti i v tomto případě. Takže, když budete chtít někam k vodě, do lesa, kam nevede asfalt, tenhle skútr vám to umožní i bez toho, aby vám to trhalo srdce a báli jste se, že neprojedete. Já si to vyzkoušel i v tvrdším lesním terénu.
Motorkáři označují motorky koncipované tímto směrem Scrambler, já cyklista bych skútr Peugeot XP 400 označil jako Gravel, není to "teréňák", ale gravelové cesty mu nevadí.
Kolegové z motorkářské redakce Motorkari.cz připravili k tomuto modelu video test:
Objem: 399 ccm
Výkon: 26,5 kW při 8 150 ot./min
Krouticí moment: 38,1 Nm při 5 400 ot./min
Maximální rychlost: 155 km/h
Spotřeba: 3,9 l/100 km
Stránky českého dovozce Peugeot Motocycles