16 hellingů, spousta dalších stoupání a dlážděných úseků čeká na účastníky E3 Saxo Bank Classic. Závod je tradiční předehrou před monumentem Kolem Flander, na trati jsou stejné dlážděné úseky a rozhodují hellingy Paterberg a Oude Kwaremont. Od 14:10 v přímém přenosu na Eurosport Player a GCN+.
Důležitými body na 204 kilometry dlouhé trati se startem a cílem v Harelbeke budou Taaienberg, Eikenberg, Paterberg a Oude Kwaremont. Na tyto čtyři hellingy budou směřovat myšlenky největších favoritů. Taaienberg by měl odstartovat útoky favoritů, na trati leží 80 kilometrů před cílem, peloton se sem řítí vysokou rychlostí a je důležité být v popředí, protože zde pro vás může závod skončit. Má sice jen 600 metrů na délku, ale pokud se za ním začne závodit, je důležité u toho nechybět.
Eikenberg leží 61,5 kilometru před cílem a měří 1200 metrů. Nepatří k těm nejvyhlášenějším hellingům, ale hned na něj navazují úseky Stationsberg a Mariaborrestraat. Zde se dá udělat hodně tvrdý závod. O dalších dvacet kilometrů dále přijde na řadu slavný Paterberg. Poslední úsek Kolem Flander má jen 400 metrů, ale také 11 % a opět je zcela zásadní držet se na čele pelotonu.
Oude Kwaremont je asi nejtěžším hellingem na trati, zatímco na Ronde je dříve než Paterberg, na E3 je tomu naopak. Kwaremont tak bude mít ještě větší důležitost. Do cíle je to však ještě hodně daleko, přes 37 kilometrů. Následují poslední menší stoupání a rovinatý dlážděný úsek Varent. A posledních 13 kilometrů je zcela po rovině.
Favorité
Před dvěma lety využil Zdeněk Štybar týmové převahy a nemusel střídat ve skupině favoritů, která pronásledovala Boba Jungelse. Ve spurtu poté porazil Wouta van Aerta a Grega Van Avermaeta. Těžko si něco takového představit i letos. Jasnými favority jsou Wout van Aert a Mathieu van der Poel a všichni ostatní musejí vymslet něco chytrého, aby se jich dokázali zbavit.
Deceuninck - Quick-Step startuje bez Juliana Alaphilippa. Pokud se Van der Poel a Van Aert rozhodnou zaútočit brzo na některém těžkém úseku trati, těžko je bude někdo z Deceunincku stíhat. Kromě Štybara má tým k dispozici Kaspera Asgreena, Yvese Lampaerta a Davide Balleriniho. Klíčem k úspěchu bude útočit daleko před cílem a dostat favority pod tlak. Pokud se více jezdců Deceunincku dostane do dlouhého úniku, můžou vyhrát.
Podobně jsou na tom jezdci Trek - Segafredo. Americký tým není na E3 o nic slabší než Deceuninck. Jasper Stuyven, Mads Pedersen a Quinn Simmons jsou schopní vyhrávat, ale ne v přímém souboji s Van Aertem a Van der Poelem v nejtěžších místech trati. Stuyven je po vítězství na Sanremu nepochybně velmi spokojený a sebevědomý, ale bude to pro něj výhoda? Bude dostatečně bojovat, nebo mu ke štěstí stačí triumf na italském monumentu a na kostkách se už tolik nezmáčkne?
Hodně zvědaví jsme Toma Pidcocka. Mladý Brit je jedním z mála, kdo dokáže v nástupech konkurovat trojici Alaphilippe, Van Aert a Van der Poel. Ineos Grenadiers v něm má poklad, závodníka schopného uspět na mnoha závodech. Jenže záleží také na zkušenostech a poziční jízdě. Mnohem zkušenější týmoví kolegové s Dylanem van Baarlem v čele mu s tím musí pomoci. E3 by ale pro Pidcocka mohla být ideálním závodem.
Mezi černé koně závodu patří jezdci AG2R Citroen Greg Van Avermaet a Oliver Naesen a také závodníci DSM, konkrétně Tiesj Benoot a Soren Kragh Andersen.
A jak může skončit souboj Van Aerta a Van der Poela? Na Strade Bianche byl silnější Nizozemec, na Milán - Sanremo se síly vyrovnaly a úspěšnější byl Van Aert. Mnohem selektivnější E3 bude Van der Poelovi vyhovovat víc než dlouhé čekání na Sanremu. Ale Belgičan se na něj výkonnostně dotáhl a možná ho už předčil. Wout van Aert je naším favoritem číslo 1. Rozhodnout však můžou také smůla a štěstí.