Štybar debutoval v dresu Jayco AlUla na Saudi Tour, kde pomohl Dylanu Groenewegenovi k vítězství v etapě a bodovací soutěži. Nyní je ve Španělsku a připravuje se na první dlážděnou klasiku Omloop Het Nieuwsblad, jak už dříve zmínil: „Potřebuji ještě nějaké věci dopilovat, ale jsme na začátku února, tak je ještě trochu času dotáhnout poslední detaily. Příležitost k tomu bude od následujícího týdne, kdy budu společně s týmem trénovat ve Španělsku. Budu tam trénovat až do Omloop Het Nieuwsblad. Pak bych měl jet Strade Bianche a Tirreno-Adriatico. Alespoň to mám v plánu, ale pokud nestojím na startu, tak to samozřejmě jisté není.“
Štybar přišel do australského celku jako jeden z nejzkušenějších jezdců v celém pelotonu, zejména s ohledem na jednorázové klasiky a vedení týmu se ho bude snažit využít co nejvíc, čemuž odpovídá jeho závodní program, který zveřejnila belgická Sporza:
25. 2. Omloop Het Nieuwsblad
26. 2. Kuurne-Brusel-Kuurne
4. 3. Strade Bianche
6. 3.-12. 3. Tirreno-Adriatico
18. 3. Milán-Sanremo
24. 3. E3 Saxo Classic Harelbeke
26. 4. Gent-Wevelgem
2. 4. Kolem Flander
9. 4. Paříž-Roubaix
Štybar se vrátí na tři jarní monumenty, které většinou jezdí, Flandry a Roubaix už absolvoval devětkrát, Sanremo osmkrát. Patří mezi bývalé vítěze Omloopu, Strade Bianche, E3 Classic a na kontě má také dvě druhá místa na Paříž-Roubaix. „Chci pomoci mladým v týmu. Řídit je a určovat taktiku závodu,“ řekl nejlepší český klasikář webu Sporza.be. „Sám vím, že už jsem nějakou dobu nejel o vítězství. Proto si nedávám cíle jako vítězství na Flandrech. Samozřejmě vyhrát chci, ale Michael Matthews je naše jednička. Také už nejsem zvyklý závodit jako lídr.“
Závodník ze Stříbra se také trochu ohlédl za svou kariérou po přestupu z cyklokrosu na silnici a je až nečekaně upřímný: „Nechci říkat, že jsem čekal víc. Možná jsem měl větší cíle. V letech 2018 a 2019 jsem byl na správné cestě. Rok 2020 měl být můj, ale pak přišel koronavirus. Od Tour se všechno pokazilo.“ Na začátku sezóny 2021 byl opět ve skvělé formě a připraven bojovat o velká vítězství, jenže ho zastavila srdeční arytmie. „Ve velmi špatnou dobu, těsně před mým vysněným závodem Kolem Flander. Podával jsem jedny ze svých nejlepších výkonů a mohl jsem skončit hodně vysoko. Ta doba se už nikdy nevrátí.“
„Bál jsem se konce kariéry“
Po skončení angažmá v Quick-Stepu se Štybar obával předčasného konce profesionální kariéry. „Který tým by mě ještě chtěl?,“ říkal si. „Okamžitě jsem začal spřádat plány a chtěl jsem založit vlastní tým. Chtěl jsem jezdit cyklokros a gravel ještě dva roky.“ Nakonec však navzdory svým pochybnostem našel nový tým. Kariéru v terénu by měl ukončit na světovém šampionátu v Táboře, na místě, kde před třinácti lety získal svůj první elitní titul. „Tam bych se mohl rozloučit. Proto jsem chtěl letos o Vánocích jet hodně krosů. Abych věděl, na čem musím zapracovat. Také bych ještě rád zažil Olympijské hry v roce 2024. Můj malý syn a moje rodina mohou být v Paříži u toho.“