Oficiální představení týmu proběhne tradičně začátkem ledna následujícího roku. Takže ne vše, co jsme se ve Špindlerově Mlýně v Amenity Hotel & Resort dozvěděli, můžeme nyní prozradit. I tak je ale k mání dost zajímavého okolo tohoto týmu, který není podporován ze státních prostředků a jenž se dosud soustředil téměř výhradně na kategorii do 23 let.
Jenže právě důraz na kategorii U23 je jedna z věcí, která se docela významně proměňuje. Vedení týmu přijalo strategii 1&1, která rozkódována znamená, že na každého třiadvacítkáře bude mít od nové sezóny jednoho eliťáka. Důvody? Jsou dva. Jednak na domácí scéně není dostatek „materiálu“ a jednak – a to je podstatnější důvod – několik kluků po letošní sezóně dorostlo do kategorie Elite, a pokud by je tým „propustil“, mohli by mít problémy pokračovat na odpovídající úrovni ve vrcholové cyklistice. Krom toho většina z nich projevila přání v týmu zůstat. A to i když v jednom případě měl dotyčný nabídku z úrovně Pro.
Další změnou je početní rozšíření týmu. Zatímco loňskou sezónu začal se 13 lidmi, letos je podepsáno 15 lidí a jeden – a pokud by došlo k dohodě, pak by to byla minimálně malá marketingová „bomba“ – je ještě v jednání.
Matúš Štoček a Jiří Petruš
Kdo v týmu zůstává z loňské sestavy? Především kapitán Jiří Petruš. Jeho počínání si vedení týmu mimořádně cení, jelikož veškeré své síly a ambice podřizuje týmovému úspěchu, takže sice není výsledkově až tolik vidět, ale jeho role je v tomto směru nezastupitelná.
Pokračuje sprinter Tomáš Bárta a spolu s ním jeden ze dvou výsledkově nejúspěšnějších Matúš Štoček. Zůstává i zdánlivě nenápadný, ale velmi spolehlivý Petr Klabouch, mj. 7. na Okolo jižních Čech. Pokračuje i vítěz Vysočiny Karel Tyrpekl, jakož i vítěz Českého poháru v kategorii U23 a 3. na české verzi Visegrad 4 Karel Camrda. A konečně zůstávají i dva mladí kluci s dobrým potenciálem dalšího rozvoje, Tomáš Jakoubek a Petr Hetfleiš.
Tomáš Bárta
Přišlo tedy sedm nových tváří. Fandové se mohou těšit na leden, kdy se dozví kompletní soupisku, ale získali jsme od vedení týmu svolení přeci jen zvědavost mírně ukojit tím, že už teď zveřejníme, že do týmu přichází z juniorské kategorie jedna z nadějí české cyklistiky, která se dosud profilovala hodně v cyklokrosu, a to Matěj Stránský z Brilon Racing Team MB.
Další novinkou a posunem je skutečnost, že tým dosud stavěl výhradně na českých cyklistech doplňovaných několika Slováky. Nyní poprvé míří mimo hranice bývalého Československa tím, že angažoval Miku Heminga, 21letého Němce, který přichází z kontinentálního Maloja Pushbikers, v jehož dresu letos absolvoval mj. Sazka Tour, Okolo jižních Čech či Okolo Slovenska.
Petr Klabouch
To jsou novinky v sestavě pro další sezónu. Ale jaká vlastně byla ta uplynulá?
Vedení týmu si cení především výkonnostního posunu týmu jako celku, který s sebou nese růst respektu v pelotonu, což je zase jeden ze základních předpokladů, jak si vytvářet podmínky pro růst výsledkový. A díky tomu se může i zkvalitňovat závodní program.
Samozřejmě o programu pro rok 2022 se už vyjednává delší dobu a už dnes je jasné, že i v tomto směru kvalita vzroste. O účasti na některých velmi i pro domácího diváka zajímavých závodech není zatím vhodné veřejně mluvit, ale například účast na prestižním lucemburském Fléche du Sud či jedničkovém rumunském Sibiu Tour je už nyní jistá a lze ji zveřejnit.
Karel Tyrpekl
Pokud jde o konkrétní závody a výsledky, mimořádná spokojenost u vedení týmu panuje s vystoupením na společném Mistrovství České a Slovenské republiky. Tři lidi v odjeté osmičlenné skupině, Matúš Štoček druhý za Peterem Saganem a Petr Klabouch čtvrtý mezi českými cyklisty jsou určitě důvod ke spokojenosti.
Tam, kde se do cesty nestavěly příliš náročné kopce, se jezdilo na Tomáš Bártu, takže v přehledu jeho výsledků, na nichž se podílel pochopitelně celý tým, najdeme přehršel umístění do desítky včetně čtyř pódiových. A další tři přidal Matúš Štoček.
Pro český kontinentální tým je velmi důležitý domácí silniční pohár, takže spokojenost určitě panuje s celkovým vítězstvím Karla Camrdy v kategorii U23, ale především s faktem, že Topforex ATT Investments vyhrál týmovou soutěž!
Karel Camrda
K tématu růstu respektu jedna perlička, která je zdánlivě úsměvně nepodstatná, ale druhoplánově vypovídá o ambicích a sebevědomí týmu. V jedné z etap Okolo Slovenska se za peloton pilotující borce Deceuninck – Quick Step seřadili kluci v kompletním složení z Topforexu. Po určité době dojel k prvnímu z nich, Tomáši Bártovi, legendární Chris Froome a navrhl, aby se kluci stáhli, že teď už to na sebe vezme v této pozici tým Israele. Tomáš tohoto čtyřnásobného vítěze Tour de France plácl po zádech a se slovy „My jsme si naši chvilku slávy už užili“, mu pozici přepustil. Chris se prý ještě dlouho potom dobře bavil.
Od nové sezóny se proměňuje i název týmu, po několika letech z něj mizí Topforex a zůstává z pozice nejsilnějšího partnera společnost ATT Investments. Vedení týmu deklaruje, že tým vstupuje do dalšího roku existence z pohledu zajištění znovu silnější a že si může dovolit materiálně zajistit své jezdce ještě lépe, než tomu bylo v letošním roce.
A ani tím nejsou novinky vyčerpány. Na obzoru se zatím jen v hrubších obrysech rýsuje projekt, který by mohl českou silniční cyklistiku opravdu mílovým skokem posunout. Budoucnost ukáže, zda půjde jen o krásnou představu, nebo reálnou skutečnost.
V každém případě, zatímco výše řečené, pochopitelně zahalené do informační mlhy, je ve stádiu záměru, pak existence a další krok ve vývoji týmu ATT Investments tak, jak je připraven na rok 2022, jsou reálnou skutečností a vše nasvědčuje tomu, že se máme na co těšit. Když na nic jiného, tak na zvýšení domácí konkurence, ale hlavně na další výsledkový posun v mezinárodní konkurenci.
„Naším cílem není a nemusí ani být prvořadě sběr UCI bodů. Chceme poskládat zase kvalitnější závodní program, posunout se výsledkově opět o kus dopředu a také vytvořit pro naše závodníky takové podmínky, které jim umožní ucházet se o postup do týmů vyšších divizí,“ říká o ambicích týmu nejen pro rok 2022 manažer týmu Radim Kijevský.
„Kromě obecného posunu týmu jako celku i jednotlivých závodníků se samozřejmě chceme umísťovat v závodech na předních pozicích, přičemž za minimum považujeme první desítku,“ doplňuje šéfa týmu sportovní ředitel Petr Kaltofen.