„Vynechali jsme jeden šotolinový úsek okolo horního Padrťského rybníka. Taky jsme hledali co nejlepší silnice,“ ukazuje na mapě Zdeněk Rubáš, ředitel závodu. „I když víme, že je poptávka po gravelových závodech, musíme se rozhodnout. Už loňskou podobu někteří silničáři zvládali s obtížemi, na skutečné gravely bychom museli vést tak sedmdesát procent trati terénem. My naopak půjdeme z devadesáti procent na silnici, necháme jednu šotolinovou sekci nahoře u vrcholu Prahy (865 m),“ vysvětluje strategii.
Epicentrum zůstává v osvědčených Strašicích u Rokycan. Odtud se v pravé poledne vystoupá po nové silnici na Hlavu a do Zaječova, následuje nový úsek z Hejláku k Valdeku. Těšit se můžete i na výživné 18% stoupání na Korunu a pak sjezd k Pilské a Lázské přehradě. Nově se pak pojede ještě k Červenému lomu a Teslínskou cestou přes Bahna zpět do Strašic. Finiš míří přes kostkové stoupání do sportovního areálu.
Rubáš patří k nejvýraznějším zastáncům rozdělení výsledkové listiny na elitu a „hobby“ věkové kategorie včetně juniorů. „I když na těchto kratších tratích dokáží jet spolu všichni nejlepší, přece jen chceme dát signál i obyčejným hobíkům, že se nemusí bát vydat do našeho závodu. A naopak elitním týmům dát šanci si dobře zajet, když závodů u nás tolik není,“ dodává sám šéf Sparty.
Však také nastoupí i celá „domácí“ Sparta včetně Richarda Habermanna, vítěze posledního maratonu Mamuta. Za jeho největší soupeře lze považovat chlapce z L27/Integray – obhájce vítězství Petra Fialu, Michaela Kollerta a Roberta Hulu, kteří právě na Mamutovi chyběli, ale chytají se naopak na L´Etape. Mezi ženami by se po návratu z Kostariky mohla na téměř domácí trati představit Denisa Slámová, stabilní vysokou formu má Jana Milec-Jiřincová, loni nejlepší. A co sám Rubáš, stále vytrvalý a úspěšný účastník masters? „Ne, ne, tady ne. Pojedu na motorce, někdo to musí ohlídat. Nemůžu stihnout obě věci pořádně,“ vrtí hlavou.
Za rozumné startovné nabízí ještě navíc 20 000 Kč na prémiích, k tomu hromadu věcných prémií pro všechny kategorie i tombolu i s pivní lázní v pivovaru Chodovar. Vyhlašují se i terénní kola, závodí také děti, Tour de Brady patří nejen do RoadRace, ale i Galaxy série, Giant ligy nebo ZAL.
A jak původně podzimní zavírák sezony hodnotí přesun termínu do pozdního jara? „Je tu výhoda už pravděpodobně teplejšího počasí, a většina hobíků už má něco naježděno. Zůstaneme na tomhle místě kalendáře.“
Další informace najdete na www.sparta-cycling.cz