Bude to hodně netradiční závěr Tour de France. Poprvé se nedojíždí do Paříže a poprvé od roku 1989 bude časovka poslední etapou. Pořadatelé přestěhovali dojezd na jih Francie kvůli Olympijským hrám, které se příští rok v létě konají právě v Paříži. A vzhledem k dobrým a pevným vztahům pořadatelů k zástupcům města Nice, je logické, že se Tour bude dojíždět na francouzské riviéře. 

A bude to hodně tvrdé až do posledního kilometru. Žádné přípitky šampaňským a sprinterský dojezd na závodníky nečeká. Předposlední den závodu si organizátoři připravili 132 kilometry dlouhou etapu s přejezdy Col de Braus (10 km, 6,6 %), Col de Turini (20,7 km, 5,7 %) a Col de La Colmiane (7,5 km, 7,1 %) a dojezdem na Col de La Couillole (15,7 km, 7,1 %). Zde se dojížděla předposlední etapa Paříž-Nice a vyhrál Tadej Pogačar. V tak krátké, ale přitom nesmírně těžké etapě se může celkové pořadí změnit naprosto zásadně.    

A stále nebude hotovo, protože v neděli se jezdci musí připravit na 35 kilometrů dlouhou časovku se dvěma stoupáními. A nebudou to žádné krátké brdky. Po startu v Monaku se cyklisté vydají směrem k vrcholu La Turbie (8,1 km, 5,6 %), krátce sjedou a vyjedou na Col d'Éze (1,6 km, 8,1 %). Zbytek časovky už je po rovině. a z kopce. Nepůjde o žádný příliš technický sjezd, takže časovkářské speciály budou vhodné po celou trasu. Jen je bude nutné co nejvíce odlehčit a přizpůsobit.

Pořadatelé připomínají, že časovka na závěr Tour změnila držitele žlutého trikotu už několikrát. Jan Janssen to dokázal na úkor Hermana Van Springela v roce 1968, Greg LeMond ke zděšení Laurenta Fignona v roce 1989, Cadel Evans zcela logicky proti Andymu Schleckovi v roce 2011 a naposledy Tadej Pogačar v souboji Slovinců proti Primoži Rogličovi v roce 2020.