Nakonec se na start postavilo sedm kontinentálních týmů z Polska (CCC Development, Mazowsze), Německa (LKT Brandenburg), Rumunska (Team Novák, Giotti Victoria), Kazachstánu (Vino-Astana Motors) a Slovenska (Dukla Bánská Bystrica). V případě Giotti jde sice o v Rumunsku registrovaný celek, ovšem z celkového počtu 13 závodníků je Rumunů pouze pět. V týmu dále působí 4 Italové, z nichž dva nejsou znalcům cyklistiky neznámí: Andrea Guardini jezdil 4 roky v Astaně a Federico Zurlo pobýval 2 roky v Lampre, resp. UAE. Oba stáli na startu v Rumunsku, ale slyšet o nich moc nebylo. Startovní listinu doplnily klubové celky z Rumunska, Bulharska, Maďarska a jeden italský: Gallina Colosio Eurofeed. A také dva národní celky: Rumunsko a Slovensko.
Závod probíhal v režii především polských týmů.
Prvním počinem 14. ročníku Tour of Szeklerland byl krátký prolog v ulicích Sfântu Gheorghe. Na to, že šlo o rovinatý charakter, se utvořily mezi jezdci poměrně značné časové rozdíly. Nejlépe si vedl závodník Mazowsze Serce Polski Adrian Kurek, který má za sebou šest let v prokontinentálním CCC. O 8 sekund porazil jednoho z nejznámějších rumunských cyklistů Sergeje Tvetcova, který v minulosti oblékal např. po dva roky dres Androni Giocattoli. Třetí dokončil se ztrátou 11 vteřin sprinter CCC Development týmu Stanislaw Aniolkowski.
Maďarský Epronex je jedním z týmů, které vybavuje KCK Cyklosport Zlín přilbami a brýlemi Force.
První etapa měřila 175 km a v její prostřední části čekalo na cyklisty nejtěžší, ne však extrémní stoupání. V etapě nejprve zaúřadoval vítr, pak kopec, takže se situace dost měnila a leckteří měli problémy, včetně vedoucího závodníka. Využil toho Jevgenij Fedorov (Astana Motors), který se stává specialistou na dlouhé sólové úniku. Letos už je úspěšně předvedl na Tour de Langkawi a ve Rwandě. A i tentokrát byl úspěšný, takže si do další etapy oblékl dres vedoucího závodníka s náskokem 25 vteřin před Kurkem.
Jevgenij Fedorov chce do velké Astany. Letos už potřetí úspěšný sólo únik a vítězství v etapě.
V pátek byla na programu nejdelší (198 km) a nejtěžší (11 km stoupání uprostřed etapy a hodně zvlněný závěr) etapa. Hodně se závodilo. V závěru nastoupil k rozhodující akci Jakub Kaczmarek (Mazowsze), pár jezdců se ho rozhodlo stíhat, ale nebyli úspěšní. Kaczmarek vysvlékl o 5 vteřin Fedorova ze žlutého dresu.
Rumunské Strade Bianche.
Třetí etapa měla podobu 6 km časovky do kopce s převýšením 300 metrů. Ovládl ji Tvetcov o 31 sekund před Kaczmarkem a v průběžném pořadí se na něj dotáhl na pouhých 7 vteřin.
Ten samý den odpoledne se odehrála poslední etapa závodu. Měřila 122 km a trasa byla jen mírně zvlněná. Ovšem jela se na krátkém okruhu plném zatáček, dlažebních kostek, jednoho krátkého stoupání a klikatého sjezdu. O hlavní únik se postaral Martin Haring (Dukla Bánská Bystrica), k němuž se přidal Alexandr Semenov (Astana Motors) a vytvořili si až 40 sekundový náskok. Kilometr před cílem byli ale dojeti, o což se postarali hlavně oranžoví z CCC. Nakonec ale vítězství v etapě slavil Davide Bauce z italské Galliny před Aniolkowskim a Guardinim.
Davide Beauce měl obrovskou radost z vítězství v poslední etapě. Za ním v dresu Giotti Andrea Guardini.
Celkovým vítězem závodu se stal Jakub Kaczmarek před Sergejem Tvetcovem a Stanislawem Aniolkowskim. Lukáš Kubiš z Dukly Bánská Bystrica skončil celkově pátý coby nejlepší jezdec do 23 let. Martin Haring druhý ve vrchařské soutěži.