Vuelta se drží vzoru předchozích let, to znamená, že uvidíme spoustu krátkých horských etap s dojezdy na vrcholu stoupání. Pouze čtyři etapy jsou zcela rovinaté, šest je zvlněných, dvě etapy jsou rovinaté s dojezdy na kopci, horských etap je hned sedm a časovky dvě, jedna družstev a jedna individuální.
Začíná se v Barceloně, časovkou družstev na pouze 14,6 kilometru. Pořadatelé Vuelty jsou jediní ze třech Grand Tours, kteří pravidelně zařazují týmovou časovku, ale snaží se, aby příliš neovlivnila celkové pořadí a proto je tak krátká. Také druhý den závodu se dojíždí do Barcelony a bude to docela těžký konec etapy, protože se přejíždí slavné stoupání Montjuic, které je sice krátké, ale také docela strmé.
3. etapa Súria > Arinsal. Andorra (158,5 km)
Už třetí etapa končí na vrcholu dlouhého stoupání. Vuelta navštíví Andorru, takže kopcům se vyhnout nejde. Cyklisté nejdřív vystoupají na Coll d'Ordino, sjedou a opět začnou stoupat do cílového Arinsalu. Lídři na celkové pořadí budou muset být připravení už na začátek Vuelty, protože jinak by zde mohli ztratit až příliš času.
6. etapa La Vall d'Uixó > Observatorio Astrofísico de Javalambre (181,3 km)
Další horská etapa (6.) zavede cyklisty k observatoři Javalambre, do výšky 1950 metrů nad mořem. Podle Fernanda Escartína, ředitele trati, půjde o důležitou etapu pro celkové pořadí: "Stoupání na Javalambre je v závěrečných pasážích náročnější, jak jsme viděli při prvním dojezdu etapy v roce 2019. Tato etapa by bezpochyby mohla znamenat první výrazné rozdíly v celkové klasifikaci."
8. etapa Dénia > Xorret de Catí. Costa Blanca Interior (164,8 km)
Zajímavá nepochybně bude 8. etapa s pěti stoupáními. Ze závěrečného výjezdu Xorret de Catí se bude sjíždět do cíle. "Je to intenzivní etapa," říká Escartín. "Nejsilnější týmy budou muset závod kontrolovat, i když vítězný únik nelze zcela vyloučit, protože mnoho jezdců už ztratilo hodně času. Jezdec, který zdolá náročný výjezd Xorret de Catí na prvním místě, bude mít největší šanci na vítězství."
10. etapa Valladolid > Valladolid (25 km)
10. etapa je individuální časovka na 25 kilometrů. Kromě jednoho stoupání v první polovině trati je rovinatá. Ale jako každá individuální časovka bude pro celkové pořadí velmi důležitá. "Specialisté na časovku budou mít oproti vrchařům výhodu, protože trasa je z technického hlediska poměrně nekomplikovaná a vede převážně po širokých cestách," dodává Escartín.
12. etapa Ólvega > Zaragoza (165,4 km)
12. etapa vypadá naprosto nenápadně a slavit vítězství by měl pravděpodobně některý sprinter, jenže podle Escartína hrozí boční vítr a terezíny: "Vítr by mohl rozhodnout. V Zaragoze jsou terezíny dost časté. Pokud se to stane, bude to nebezpečný den pro jezdce, kteří tento typ situací nezvládají dobře. Napětí v pelotonu vyústí ve vysokou rychlost, která by měla vést k hromadnému sprintu do cíle."
13. etapa Formigal. Huesca la Magia > Col du Tourmalet (134,7 km)
Pokud nějaký vrchař ztratí na větru, bude se moci vrátit do hry hned následující den. Na programu je totiž královská etapa s dojezdem na Tourmaletu. Bohžel měří pouze 135 kilometrů, takže označení královská si moc nezaslouží, ale taková je realita současných etapových závodů. Závodit se bude převážně ve Francii. Na trati se tyčí tři dlouhá stoupání Aubisque, Spandelles a Tourmalet. "Etapa má více než 4 000 metrů převýšení, je sice krátká, ale nenabídne ani kilometr odpočinku. Náročná bude hned od začátku, kdy se jede stoupání na Portalet. Stoupání na Col d'Aubisque, Col de Spandelles a Col de Tourmalet pak zaručují podívanou, která rozhodne o tom, kteří jezdci vypadnou a kteří zůstanou v boji o celkovou klasifikaci," říká Escartín o 13. etapě Vuelty.
14. etapa Sauveterre-de-Béarn > Larra-Belagua (161,7 km)
A o nic moc snazší to nebude ani o den později. 14. etapa ze Sauveterre-de-Béarn do Larra-Belagua je totiž mimořádně těžká. "Na jezdce čeká velmi náročná horská etapa s nevídaným závěrem, který zahrnuje dvě stoupání speciální kategorie. Tento den je vhodný pro únik. Stejně jako o den dřív, ani tato etapa není dlouhá, ale únava závodníků by z ní mohla udělat velmi náročný den."
Ribadesella/Ribeseya > Altu de L'Angliru (122,6 km)
Tím pořadatelé s krátkými horskými etapami nekončí. 17. etapa má totiž dokonce jen 122,6 kilometru. Ale zato končí na nejtěžším stoupání celé Vuelty, na obávaném Angliru. "Tato etapa bude rozhodující pro konečný výsledek závodu," myslí si Escartín. "Jezdce čekají dvě stoupání první kategorie, Cordal a Colladiella, než dorazí na Angliru. Etapa možná poskytne další příležitost k úniku. Jezdci v celkové klasifikaci si počkají až na úplný závěr."
18. etapa Pola de Allande > La Cruz de Linares (178,9 km)
Kdo se bude trápit na Angliru, nebude to mít snandé ani v 18. etapě. Na 179 kilometrech je připraveno pět náročných výjezdů. Vzhledem k nožství kopců, se dá taktizovat a vymýšlet překvapivé strategie. Podle Escartína to bude zajímavá etapa: "Cruz de Linares se na Vueltě pojede poprvé. A pojede se dvakrát. Jedná se o nový, náročný horský průsmyk, který může některé jezdce překvapit, zejména s ohledem na jejich únavu po Angliru."
20. etapa Manzanares El Real > Guadarrama (208,4 km)
To nejlepší si pořadatelé schovali na závěr Vuelty. 20. etapa Manzanares El Real do Guadarramy měří 208 kilometrů na trati je deset kopců 3. kategorie. "Na tarse není žádné zvlášť náročné stoupání, i když etapa má více než 4 000 metrů převýšení rozložených do deseti stoupání. Terén je bláznivý, takže na odpočinek nezbývá téměř žádný čas. A to ani při cestě sjezdech." V takových klasikářských etapách se toho většinou děje hodně a můžeme jen doufat, že se závodníci ztrácející čas budou snažit vše zvrátit. Poslední den je totiž pouze rovinatý s dojezdem v Madridu.