Po celodenní práci týmu Jumbo-Visma se peloton v posledních dvou dlouhých stoupáních rozdělil na jednotlivce, mnozí lídři na celkové pořadí ztratili spoustu minut, Tom Pidcock vypadl z první desítky, naopak Carlos Rodriguez poskočil na průběžné pódium, ale nejsledovanější bylo samozřejmě další kolo souboje mezi Vingegaardem a Pogačarem.

Ve výjezdu na Joux Plane udával tempo Sepp Kuss, nejlepší horský domestik světa, klíčový muž v taktice Jumba. Pogačarovi se však tempo zdálo slabé, vyzval Adama Yatese ke zrychlení a následně zaútočil. Jenže strategie Jumba nejspíš zabrala, Pogačar už neměl síly na rozdávání, sice Vingegaardovi odskočil, ale Dán se po chvíli stahování vrátil do jeho závětří.„Byl to strašně těžký den, Jumbo jelo hodně rychle a já se pak snažil, ale Jonas byl dost silný, aby se ke mně vrátil,“ uznal Pogačar. „Zvolil jsem si své tempo, nechtěl jsem vybuchnout,“ netajil se Vingegaard. „Dělal jsem co jsem mohl a naštěstí jsem s ním dokázal udržet krok. Je to hodně těžký boj.“

Když už bylo jasné, že minutové rozdíly opět nevzniknou, začala taktická bitva. Na vrcholu byla totiž připravena speciální prémie. 8 sekund získal první a 5 sekund druhý závodník. Pogačar chtěl zaútočit docela daleko před vrcholem, tak jak to má v oblibě, bohužel ho zastavily dva motocykly, jeden s fotografem a druhý s televizní kamerou. Piloti motorek neměli kudy projet, protože fanoušci stáli v silnici. Rozhodčí potrestali obě posádky motocyklů vyloučením ze závodu na nedělní etapu, což je obvyklý trest, ale vinni byli spíše pořadatelé, kteří na prémii nezajistili na vrcholu plůtky, oddělující diváky od silnice, aby závodníci měli prostor ke spurtu. 

Pogačar na chvíli ztratil koncentraci a Vingegaard ho zaskočil nástupem, dojel si pro první místo, osm sekund bonifikace a také body z vrchařské prémie. Pogačar si odečetl pět sekund a v cíli Vingegaarda porazil, takže v součtu etapy navýšil muž ve žlutém dresu náskok o jedinou sekundu. „Jsem za tu vteřinu šťastný. Můj tým odvedl skvělou práci. Musím všem poděkovat. Jsem velmi spokojený s tím, jak vše proběhlo," cenil si obhájce vítězství i tak minimálního zisku. 

Ale kdyby se nestal incident s motorkáři a fanoušky, mohl být rozdíl pouze čtyři sekundy. „Chtěl jsem to zkusit ještě jednou kousek před vrcholem, ale nevyšlo to. I tak to byl dobrý den,“ zůstal slovinský mistr zcela v klidu. „Byla to trochu škoda, ale na konečném výsledku to nic nezmění.“

Snad nebudou Vingegaarda a Pogačara v Paříži dělit nešťastně ztracené tři sekundy. Je to sice hodně nepravděpodobné, ale ani ne nemožné. Pogačar předpokládá, že i v dalších dnech to bude hodně těsné. „Neměl jsem žádný problém, celý den jsem se cítil dobře. Můžu se těšit na další dny.“

15. etapa Tour de France je poslední ve druhém týdnu a před druhým volným dnem nejspíš dostane šanci dlouhý únik. Dojíždí se na vrcholu Saint-Gervais Mont-Blanc. Stoupání má 7 km a 7,7 %, zdá se tedy ideální pro Pogačara, který by mohl stáhnout další vteřinky díky pozdnímu útoku. Ve skutečnosti je cílový výjezd o něco delší, předcházející horskou prémii Amerands a cílový výjezd totiž dělí jen velmi krátký sjezd. 

15. etapa Tour de France 

Tým Jumbo-Visma o etapu nejspíš nestojí, protože Pogačar má ve spurtu na pásku větší šanci a UAE Emirates pravděpodobně nebude utrácet síly. V současné chvíli se zdá, že mezi Vingegaardem a Pogačarem nevznikne žádný větší rozdíl ani v 15. etapě a o osudu žlutého trikotu se nejspíš rozhodne v úterní horské časovce a ve středeční vysokohorské etapě s výjezdem na obávané stoupání Col de La Loze.