Takto vzdálený start třítýdenního závodu je nezvyklý, ale není ojedinělý. Už start v Irsku byl mimořádně logisticky náročný. Do Izraele odletěly týmy bez svého obvyklého vybavení, bez autobusů, týmových aut a dalších věcí, bez kterých si současnou silniční cyklistiku už skoro nelze představit. Ale závodníci jsou na tento systém zvyklí z jarních závodů na Arabském poloostrově.
V Izraeli je velmi teplo, někteří závodníci se při 39 stupních trápí, jiným to vyhovuje. Počasí, dlouhý přesun a změna prostředí může být pro některé závodníky velkou komplikací, zvyšuje se tím i možnost onemocnění.
Pořadatelé připravili na pátek úvodní časovku na 9,7 kilometru v historickém centru Jeruzaléma. Profil je náročný, na krátké trati je hned několik stoupání a klesání a také spousta zatáček. Důležitá bude nejen výkonnost, ale také technika jízdy. Mezi favority patří nejlepší časovkáři v čele s Tomem Dumoulinem, také Chris Froome by mohl mít šanci a černým koněm je nejmladší účastník závodu Mads Pedersen.
Druhá etapa začíná v Haifě a po 167 kilometrech končí v Tel Avivu. Hromadný dojezd je pravděpodobný, jenže se jede po pobřeží, kde často silně fouká. Teoreticky proto hrozí terezíny a velké dělení pelotonu. Do úniku určitě bude chtít vyrazit hodně závodníků, protože uprostřed etapy je první vrchařská prémie a vítěz této prémie oblékne modrý dres lídra vrchařské soutěže.
Třetí etapa z Beerševy do Eilatu měří 229 kilometrů a opět se bude závodit o jedinou vrchařskou prémii. Hromadný dojezd je také velice pravděpodobný. Sprinterské týmy budou mít stále dostatek motivace a energie a každý únik by měly dostihnout.
V pondělí je na programu volný den a v úterý se už pojede na Sicílii.
Foto Sirotti