Silniční a gravelová kola F Moser patří do skupiny Fantic, která produkuje krásné motocykly, elektrokola s DNA motokrosu a také silničně - gravelovou značku. Té dal jméno Francesco Moser, legendární italský cyklista, trojnásobný vítěz Paříž-Roubaix, mistr světa a vítěz Giro d'Italia.
F Moser Gravel Force je, jak vyplývá z názvu, gravel s výbavou Sram Force a karbonovým rámem, ale především s elektrickým motorem v zadním náboji. Ale proč si pořizovat sportovní stroj s motorem? Podívejme se na pár důvodů.
Vyrovnání výkonnosti: muž/žena, starší/mladší
To je podle mého největší motivací pro toho, kdo si takové kolo pořizuje, před třemi lety jsem elektrickou silničku otestoval poprvé a nyní na gravelu se mi všechny ty poznatky potvrdily. Když svou výkonností zaostáváte za (třeba mladšími) kamarády, elektrické kolo vám pomůže k vyrovnané jízdě ve skupině. Některým ženám umožní vyrovnanou vyjížďku se svými partnery, ale může to být samozřejmě i naopak.
Pro začátek sezóny
Před třemi roky, když jsem testoval elektrické silniční kolo, už jsem byl trochu rozježděný, letos bohužel ne. Stále jsem odkládal začátek sezóny a musím se přiznat, že jsem byl líný a nechtělo se mi začínat. Až možnost testu F Mosera mě přinutila a poznal jsem, jak příjemné je takový start sezóny. "Začátků" s jezděním jsem za svůj život zažil hodně a tohle byla nová zkušenost a zkušenost příjemná, šlo to mnohem rychleji, příjemněji, odstranilo to stres.
S elektrickým pohonem mnohem snadněji překonáte stoupání, nemusíte se trápit, nemusíte jít na svůj limit a má to také lepší tréninkový efekt. Když se potřebujete rozjezdit, je lepší začít pomalu, najezdit základní kilometry v nízkých tepových pásmech a adaptovat se na pohyb. Ale v kopcích někdy nejde udržet nízkou tepovku, proto je e-bike důležitým pomocníkem.
Rehabilitační prostředek
Mívám problémy s pravým kolenem a na jaře, při vyjížďkách, se nepříjemně ozývá. Bolesti sice postupem času ustoupí, ale chvilku to trvá, je potřeba hledat kompromis mezi intenzitou zatížení a odpočinkem. Tentokrát to bylo o něco snazší a v kopcích jsem si koleno nepřetěžoval.
Tolik obecně k elektrickým kolům a mému názoru na ně. A co konkrétní kolo, které jsem několik týdnů používal? Dnes si kolo představíme jen zběžně, plnohodnotný test přineseme už brzo.
F MOSER GRAVEL FORCE
Název modelové značce dává bývalý profesionál Francesco Moser, F před jménem naznačuje také, že patří pod křídla Fanticu a gravel v názvu označuje zaměření tohoto modelu. Označení Force přebírá od Sramu a určuje tak, jakým je modelem.
Ale ještě ke značce F Moser obecně.
Všechna kola Moser, jak silniční: F-MOSER ROAD RIVAL, F MOSER ROAD FORCE, F MOSER ROAD RED a F MOSER ROAD FSA, tak gravelová F MOSER GRAVEL RIVAL a F MOSER GRAVEL FORCE mají společný karbonový rám a vidlici. Všechny modely používají elektronické řazení Sram a elektrický pohon FSA HM1 Hub Motor a baterii FSA System 250 Wh ve spodní rámové trubce.
Firma dodává ke každému modelu druhé zadní kolo bez motoru...
...a snadné vyjmutí baterie z rámu umožňuje rychlou přestavbu na klasickou silničku, nebo gravel.
Rám umožňuje stavbu silničního kola nebo gravelu a technologie přestavbu na elektrickou verzi, nebo klasické kolo.
Všechny modely jsou vybaveny elektronickým řazením Sram, silničky 2x12, gtravelová kola 1x12. Další komponenty dodává především FSA, ten má i svůj samostatný model s řazením FSA 2x11.
Vedle značky Moser je v portfóliu firmy pod vlastní značkou Fantic škála eMTB v kategoriích: Hardtail, Trail, All mountain, Enduro, Downhill a městská kola Urban.
Ke kolům patří, nebo spíše kola patří u Fanticu k motocyklům. A to je rodina krásných motorek.
Importérem těchto kol je f.Asko KC s.r.o., společnost, která se zatím věnovala jen motocyklům Kawasaki, Peugeot, BSA a nyní se značkou Fantic se dostala i do segmentu elektrických kol a tak mezi cyklistickými obchody hledá dealery.
V případě zájmu o kola F-MOSER se obracejte na matejka@fantic-motor.cz
V případě zájmu o MTB kola Fantic se obracejte na kruzik@fantic-motor.cz