Před začátkem 81. ročníku Paříž-Nice se očekával velký souboj dvou posledních vítězů Tour de France. Dokonce mnozí předpokládali podobný souboj jako na poslední Tour, kdy Vingegaard držel vedení a Pogačar neustále útočil a snažil se Dána zdolat. Po týmové časovce a jednom horském dojezdu měl mít Vingegaard náskok, ale je to přesně naopak. Pogačar se svým týmem překvapivě dobře zvládl časovku a soupeře zničil na La Loge des Gardes. S náskokem 46 sekund se nemusí Vingegaarda obávat.
Ale musí se mít na pozoru, nejenom před Vingegaardem, ale zejména před lídrem týmu Groupama-FDJ. David Gaudu na letošním Paříž-Nice září a před posledními etapami má ztrátu 6. Ty by mohl rychle vymazat, kdyby se jeho soupeř nejmenoval Pogačar. Takto to bude mít hodně těžké. Nejspíš to však zkusí už v sobotní etapě s cílem na nejdelším a nejtěžším stoupání závodu. Col de la Couillole měří 15,2 km a v průměru má 7,3 % a jde o velmi pravidelné stoupání. Bohužel by se mělo jet většinou v protivětru, který nejspíš mnohým zabrání v útočení.
V protivětru je lepší být schovaný ve skupině a čekat na závěr. To by mohlo vyhovovat Pogačarovi, který je jednoznačně nejvýbušnějším vrchařem. Mohl by vyhrát etapu, získat pár dalších bonusových sekund a počkat na poslední etapu. Pogačar nemusí útočit (i když nejspíš chce) a stačí mu hlídat pouze dva závodníky, protože čtvrtý ztrácí už 58 sekund a v kopcích nevypadá moc nebezpečně. Gino Mäder je na tom asi líp, jenže ztrácí už 1:21. Na druhou stranu by mu to mohlo pomoci v boji o etapové vítězství a finální pódium, protože Pogačara nebude moc zajímat.
7. etapa Nice - Col de La Couillole
8. etapa Nice - Nice
Vingegaard má v sobotu největší šanci připsat si etapové vítězství. Dlouhá stoupání mu vyhovují nejvíc a když zvolí konzervativnější taktiku, nejspíš bude Pogačarovi mnohem blíž. Ve středu byl překvapený a zklamaný, ale v podstatě se jen opakuje loňský rok, kdy byl Pogačar ve stejném období na Tirreno-Adriatico také mnohem lepší a Vingegaarda snadno porazil. "Samozřejmě jsem zklamaný, protože jsem chtěl na Paříž-Nice vyhrát," řekl Vingegaard ve čtvrtek. "Tohle ale není Tour de France a tady se o Tour nerozhoduje."
"Možná jsem mohl některé věci udělat jinak, ale on by mě nakonec stejně utrhl. Tadej byl prostě silnější než já," dodal. "Určitě se budu snažit dál. Uvidíme, co bude možné. Udělám pro to maximum. O víkendu uděláme všechno, co bude v našich silách."
Lídr závodu má jeden velký úkol, dovézt žlutý trikot do Nice a bude lepší, když v 7. etapě neutratí příliš mnoho sil, stejně jako celý jeho tým. Má tedy šanci i dlouhý únik? Možná ano, bude však záležet na kvalitě a formě jezdců v čelní skupině.
Krátká nedělní etapa je totiž asi nejnebezpečnější etapou celého závodu. Na jezdce je připraveno pouze 118,4 km, ale pět náročných kopců. Agresivní a chaotické etapy nevyhovují žádnému vedoucímu závodníkovi, který chce jen poklidně dojet do cíle udržet žlutý trikot, ale Pogačarovi to nejspíš vadit nebude. Kdyby musel útočit, nepochybně by to byla skvělá etapa, takto mu stačí reagovat na nejbližší soupeře. Ale asi ještě lepší by bylo vzít závod do vlastních rukou a útočit.
Pogačar má před sebou dva těžké dny v sedle svého Colnaga, ale také má na dosah ruky už třinácté vítězství v celkovém pořadí etapových závodů. Většinu z dvaceti etapáků, které od roku 2019 absolvoval, vyhrál. Jeho bilance je dvanáct vítězství a osm proher. Sedmkrát z těchto osmi případů skončil v první desítce a čtyřikrát byl na pódiu.