1. Jonas Vingegaard (Jumbo-Visma)

Vybrat mezi Vingegaardem a Pogačarem jednoho největšího favorita letos není tak těžké. Obhájce vítězství přijede do Bilbaa v roli jedničky, protože je nejlepší na světě v dlouhých kopcích, je skvělý v časovce, letos má vynikající formu a má za sebou bezchybnou přípravu. Vingegaard udělal letos další krok kupředu, zlepšil se ve všem, má za sebou nejlepší jaro kariéry a zcela bezkonkurenční byl na Critérium du Dauphiné. Jediný závod, který mu nevyšel zcela podle představ, byl etapák Paříž-Nice, kde ho Pogačar rozdrtil, ale tak tomu bylo i loni na Tirreno-Adriatico a v červenci byl Dán lepší. 

K ruce bude mít nejlepší tým světa v čele s Woutem van Aertem, má více zkušeností než loni, větší sebevědomí a v podstatě u něj nenajdete žádnou opravdu slabou stránku. Pokud nebude mít vážný pád, nebo zdravotní problém, má velkou šanci Tour obhájit. 

2. Tadej Pogačar (UAE Emirates)

Na jaře se svými výkony a výsledky přiblížil legendárnímu Eddymu Merckxovi, jenže zlomené zápěstí na Lutych-Bastogne-Lutych vše zkomplikovalo. Tadej Pogačar je nejlepší cyklista současnosti a je také bezpochyby nejvšestrannější, to ale neznamená, že bude nejlepší i na Tour de France. Příprava na Tour určitě nebyla špatná, jak ukázal na slovinském šampionátu, kde byl s velkou převahou nejlepší v obou závodech, ale bude jeho současná kondice stačit na Tour de France?

Pogačarovi budou určitě vyhovovat první dvě etapy v Baskicku (pokud už je ve své nejlepší formě), v těch by měl být silnější než Vingegaard, ale v dlouhých kopcích těžko Dána utrhne. V časovce jsou oba závodníci vyrovnaní a letos je na programu jen jedna krátká a navíc vrchařská, takže důležitější budou hory a především výjezdy na Puy de Dôme v 9. etapě a Col de la Loze v 17. etapě. A v těch by měl být lepší Vingegaard, stejně jako loni.

Pogačar nejspíš bude muset získat čas jinde než v nejtěžších horských etapách a to nebude snadné, ale snad něco vymyslí a zdramatizuje boj o žlutý dres.  

3. Jai Hindley (Bora-Hansgrohe)

Australský specialista na třítýdenní závody je zvláštní typ závodníka. V roce 2020 šokoval výkonem a druhým místem na Giro d'Italia, poté se na několik dlouhých měsíců vytratil z popředí výsledkových listin a v květnu roku 2022 se vrátil na vrchol a vyhrál Giro. Od té doby je opět neviditelný, desáté místo na Vueltě je dobrý výsledek, ale ne pro vítěze Grand Tour a ani jeho letošní výsledky nejsou nijak zářivé. Přesto jsou o něco lepší, než v letech, kdy uspěl na Giru. Znamená to, že na Tour bude v nejlepší formě kariéry? Snad ano, snad bude v horách stačit Vingegaardovi a Pogačarovi a udělá Tour ještě zajímavější.

V nejtěžších stoupáních patří Hindley k absolutní světové špičce a vzhledem k absenci rovinatých časovek má velkou šanci na pařížské pódium.  

4. Adam Yates (UAE Emirates) 

Adam Yates bude superdomestikem Tadeje Pogačara, ale při pohledu na jeho letošní výsledky to je možná trochu škoda. Třicetiletý Angličan letos vyhrál UAE Tour a Okolo Romandie, byl třetí na Critérium du Dauphiné a zdá se, že nikdy dřív nebyl lepší. Snad bude v hierarchii týmu UAE Emirates chráněným závodníkem a bude dlouho v popředí celkového pořadí, v takovém případě by UAE mohlo dát Vingegaardovi dost zabrat.

5. Ben O'Connor (AG2R Citroen) 

Nenápadný Australan opět dokázal vyladit svou formu ve správnou chvíli. O'Connor skončil třetí na Critérium du Dauphiné a už před dvěma lety dokázal, že třítýdenní závody jsou jeho šálkem čaje. V roce 2021 skončil čtvrtý v celkovém pořadí, o rok později musel kvůli zranění odstoupit, ale na podzim si dojel pro osmé místo na Vueltě a letos je opět ve skvělé kondici a cílem nemůže být nic jiného než pódium. Když se AG2R podaří dostat na stupně vítězů, bude to obrovský úspěch a porazit konkurenční Groupama-FDJ s Davidem Gauduem by byl příjemný bonus. 

O'Connor je jediným lídrem AG2R na celkové pořadí, ale tým se určitě bude snažit také o etapy, v horách budou útočit především Felix Gall a Aurélien Paret-Peintre. 

6. Simon Yates (Jayco AlUla)

Není jasné, zda se Simon Yates vůbec bude snažit o celkové pořadí na Tour, protože stejně tak by mohl vyhrát několik etap v horách z dlouhých úniků. A to by mělo větší význam, než je umístění v první desítce konečného pořadí. Navíc vlastně vůbec nevíme, jak na tom po dlouhé pauze je, protože nezávodil od 26. dubna! Rozhodl se pro dlouhou a systematickou přípravu a možná mu to vynese životní výsledek na Tour de France. Doposud zde byl nejlépe sedmý, takže má co zlepšovat. 

Nebude mít největší týmovou podporu, Jayco AlUla vsadil spíše na hromadné dojezdy a Dylana Groenewegena, ale u závodníků, kteří nejedou na celkové vítězství to snad tolik nevadí, stačí se schovat za jezdce Jumbo-Visma a UAE Emirates. 

7. David Gaudu (Groupama-FDJ)

Na Paříž-Nice dokázal porazit i Vingegaarda, ale od té doby se forma největší francouzské naděje nevyvíjí dobře. Gaudu zcela propadl na generálce Critérium du Dauphiné a navíc na něj jeho tým vytvořil enormní tlak, když do výběru pro Tour nezahrnul sprintera Arnauda Démara. Teď je veškerá zodpovědnost za výsledek týmu na něm. Velice pravděpodobně na tom má Gaudu velký podíl, Démara si nejspíš v sestavě nepřál, protože s ním má špatný vztah. 

Pokud se Gaudu nedostane na pódium v Paříži, bude to pro něj a jeho tým zklamání, loni byl čtvrtý, takže pouze top 3 bude zlepšením. Podle jeho současné formy to však na velký úspěch nevypadá.  

8. Romain Bardet (DSM-Firmenich)

Romain Bardet už v horách nezáří tolik jako v minulosti, ale když je potřeba, dobrý výsledek udělá. Dvaatřicetiletý Francouz letos dokončil čtyři etapové závody v první desítce a na Okolo Švýcarska byl dokonce pátý. Bardet je spolehlivým lídrem, Tour de France už šestkrát dojel v top 10, dvakrát stál na pódiu a do první desítky by se měl vejít i letos. Nizozemský tým nejede pouze na něj, etapová vítězství jsou pro DSM nepochybně důležitá a v týmu doufají v úspěch sprintera Sama Welsforda.  

9. Enric Mas (Movistar)

Enric Mas letos nedokázal navázat na skvělý závěr loňské sezóny a i když zajel několik slušných výsledků v celkovém pořadí, určitě se od něj v kopcích očekávalo něco víc. Mas je však specialistou na Grand Tours a do Tour nastoupí s myšlenkami na pódium, protože na světě není mnoho lepších vrchařů. K dispozici bude mít velmi silný tým s Matteem Jorgensonem v čele. Jezdci Movistaru určitě dostanou možnost bojovat o etapy v dlouhých únicích, ale i tak by měl mít Mas v horách dostatečnou podporu. Na rovinách a terezínech to je o dost horší, Mas bude muset doufat, že bude mít dost štěstí a neztratí čas v některé nervózní etapě.   

10. Mattias Skjelmose (Lidl-Trek)

Nový dánský šampion se poprvé v kariéře pokusí uspět v celkovém pořadí Grand Tour. Vítěz Okolo Švýcarska má nepochybně skvělou formu, patří k favoritům úvodních etap v Baskicku, ale udrží si ji po celé tři týdny? A bude stačit nejlepším v dlouhých stoupáních? Ve Švýcarsku si počínal zkušeně, byl zcela klidný i v krizových situacích a držel předem určenou taktiku, která nakonec vedla k vítězství. Uvědomuje si, že na celkové vítězství letos nemá, proto nejspíš pojede konzervativně, aby se umístil v první desítce.  


Do desítky největších favoritů se nevešla řada vynikajících a slavných závodníků, například nikdo z Ineos Grenadiers, ale Egan Bernal, Carlos Rodriguez a Dani Martínez toho letos zatím moc nepředvedli. To samé platí o Mikelu Landovi a Richardu Carapazovi. Ekvádorec po přestupu EF Education-EasyPost strádá, nezajel zatím vůbec nic. Přesto se nevzdává a nadále působí hodně sebevědomě.

Mezi širší okruh lídrů na celkové pořadí patří také Guillaume Martin (Cofidis), Rigoberto Urán (EF Education-EasyPost), Louis Meintjes (Intermarché-Circus-Wanty) a dvojice týmu Uno-X, debutanti Torstein Træen a Tobias Johannessen.