Poté, co byly kvůli pandemii zrušeny tři úvodní etapy, které se měly odehrát v Nizozemsku, byli pořadatelé Vuelty nuceni hledat alternativní trasy pro dvě etapy z třetího týdne poté, co se rozhodli vyhnout překročení hranic Portugalska. 

Výsledkem je, že 15. etapa, která měla vést na jih od galicijského města Mos do druhého největšího portugalského města Porto, nyní skončí místo toho v severozápadním španělském městě Puebla de Sanabria. Bude dlouhá 234 kilometrů a bude obsahovat "pouze" čtyři stoupání třetí kategorie, jelikož se vydává směrem na východ, ale členitý terén Galicie a Zamory nenabídne snad ani metr roviny. Nemluvě o pravděpodobnosti špatného počasí, která v této oblasti na podzim obvykle převládá. Oboje z etapy nejspíš učiní náročnou zkoušku. 

Někdy jsou takové etapy obtížnější než ty horské, zvláště když jsme ve třetím týdnu,“ řekl dvojnásobný vítěz Vuelty (1985 a 1989) a vítěz Tour de France (1988) a dnes televizní komentátor Pedro Delgado, když byly včera zveřejněny změny trasy. 

Hned následující 16. etapa zavede cyklisty do odlehlých hor Sierra de Francia, s horskou prémií druhé kategorie ve střední části a první kategorie Alto de Robledo 35 km od cíle. Původně měla startovat v portugalském městě Viseu, ovšem začne ve španělském univerzitním městě Salamanca, a skončí tam, kde plánováno bylo, tzn. ve španělském pohraničním městě Ciudad Rodrigo.

"16. etapa je mnohem kratší než etapa 15., ale horské silnice jsou velmi obtížné a po stoupání první kategorie je ještě pár krátkých "ramp", takže to bude také velmi náročná etapa," řekl Fernando Escartin, který v minulosti dokázal skončit na podiu Vuelty (2. 1997 a 1998) i Tour de France (3. 1999) a nyní se podílí na tvorbě trasy. 

Tyto dvě etapy budou náročné i tím, že příští den končí 17. etapa na vrcholu stoupání La Covatilla a jezdci se budou určitě pohybovat na hranici svých limitů,“ uzavřel Delgado. 

Vuelta a España 2020 začíná 20. října v Baskicku a končí po 18 etapách 7. listopadu v Madridu.