loading...
Značka PRO patří k nejoblíbenějším výrobcům komponentů a model sedla Stealth je vlajkovou lodí jejich nabídky. Tvar sedla je pro značku typický, sedlo má zkrácenou délku, velkou díru a širší špičku. Model Superlight je navíc kompletně karbonový a jak název napovídá, velmi lehký. V šířce 152 mm jsme naměřili úžasných 145 gramů.

Sedlo je v ruce jako pírko, opravdu je velmi lehké, přitom to není žádný mučící nástroj bez polstrování, odlehčená je však i pěna EVA. Sedlo zkonstruováno z jednoho kusu karbonu, skořepina i ližiny jsou jeden elegantní kus karbonu. Kromě toho, že je díky tomu sedlo lehké, také skvěle vypadá. Karbonové vlákno je vidět, je pod bezbarvým lakem. Všechny detaily jsou špičkově zpracovány.

Na druhou stranu karbonový okraj na zadní straně sedla není nejodolnější a docela mě mrzelo, když se na takovém šperku objevily první škrábance a oděrky. A mezi zadní částí karbonové skořepiny a polstrováním se drží špína, kterou je poměrně těžké dostat ven.

U každého sedla je nejdůležitější pohodlí. PRO nabízí dvě šířky, 142mm a 152 mm široké. Pokud si nejste jistí, jaká šířka je zrovna pro vás vhodnější, můžete navštívit PRO měřicí centrum, v České republice jich je 17. Zde vám poradí s výběrem a půjčí model, který by měl být teoreticky nejlepší a můžete si ho sami otestovat a zjistit, zda je opravdu vhodné. Více o sedlech PRO v článku Jak vybrat správné sedlo.

Model Stealth má zkrácenou a širší špičku, takže pokud sedíte hodně vpředu, máte větší kontakt se sedlem a lepší rozložení hmotnosti. Sezení by tak mělo být pohodlnější. Tento tvar sedel je v posledních letech populární a má to důvod, pro mnoho cyklistů je to vhodnější tvar.

Tvar Stealthu je docela výjimečný, přibližuje se specificky časovkářským sedlům a sedlům na triatlon. Má širší špičku než konkurenční výrobci a díky tomu je možné vydržet v agresivním posedu na kole delší dobu. Já osobně jsem vždy rád seděl na špičce sedla, odjakživa. Takže zkrácená sedla mi vyhovují a pomohly mi najít pohodlnější pozici na kole. Model Stealth je z těch, která jsem vyzkoušel, nejlepší. Vyzkoušel jsem ho na silničním kole i na gravelu a nikdy jsem si nestěžoval na pohodlí.

Karbonová konstrukce je hodně pevná, moc nepruží, ale materiál pohlcuje nárazy a vibrace. Takže v terénu jsem se sedlem neměl žádný problém. Povrch sedla je velmi hladký a matný, pouze grafické prvky jsou lesklé. Po několika měsících používání jsem nezaznamenal žádnou únavu materiálu, povrch sedla je stále jako nový.

Pro pohodlí je důležité i proudění krve v místě kontaktu se sedlem. Pokud sedlo tlačí tak moc, že se po chvíli musíte zvednout, aby se vám vrátil cit, není to dobré. Většinou pomůže sedlo s dírou a Stealth má opravdu velký otvor. Ten navíc není jen široký, ale i dlouhý, takže je jedno kde na sedle sedíte. U některých jiných sedel je díra jen uprostřed a na špičce sedla chybí, ale PRO otvor protáhlo až na špičku. Profil sedla je spíše plochý, z boku je sedlo jen velmi lehce prohnuté.

Výběr sedla je individuální záležitost, ale nemyslím si, že je pouze štěstí, že mi testovaný model skvěle sednul. Tvar sedla Stealth je netradiční, ale přitom hodně univerzální. Věřím, že je vhodný pro spoustu cyklistů. Verze Superlight je závodní variantou pro ty, kteří chtějí ušetřit váhu a nebojí se do sedla investovat, maloobchodní cena PRO Stealth Superlight je 7 890 korun.