Nakupovat cyklistické komponenty přímo z Číny je v posledních letech poměrně populární, protože čínští výrobci nabízejí moderní technologie za mnohem nižší cenu. Ovšem s dovozem zboží bývají někdy problémy a tak je velkou výhodou, že značka Yoeleo má u nás oficiálního dovozce, společnost Cyklo O.P. Yoeleo nabízí několik modelů silničních a gravelových kol, my jsme měli možnost vyzkoušet závodní pero model R12 s kotoučovými brzdami. 

Většina karbonových kol a dalších komponentů je vyráběna v Číně, nebo na Taiwanu. Je zde nejvíce výrobních kapacit a také nejlepší know-how. Yoeleo patří k těmto výrobcům a nyní také rozvíjí vlastní značku.

R12 je aerodynamicky optimalizovaným kolem s moderními profily trubek a schovanými bovdeny integrovanými do řídítek a hlavového složení. Yoeleo nabízí rámovou sadu (rám a vidlici) včetně karbonové aerodynamické sedlovky, na které si navíc můžete nastavit offset a karbonového kokpitu. To vše za 35 990 korun. Navíc si můžete vybrat jak dlouhý představec (90 mm, 100 mm, 110 mm, 120 mm) a jak široká řídítka (380 mm, 400 mm, 420 mm, 440 mm) chcete. To u jiných výrobců většinou není možné, v základní výbavě bývají podle velikosti rámu také rozměry kokpitu, u Yoeleo si můžete posed doladit k dokonalosti. V nabídce je sedm velikostí rámu: 43 cm, 47 cm, 50 cm, 52 cm, 54 cm, 56 cm a 59 cm.

Řídítka je možné zakoupit i zvlášť za 7000 korun, včetně držáku na cyklopočítač. A samozřejmě je nemusíte použít jen v kombinaci s rámem Yoeleo, výrobce dokonce nabízí podložky specificky určeny pro Cannondale SuperSix, aby řídítka dokonale pasovala a nebyl žádný problém s vedením bovdenů. 

 

Design námi testovaného kola je velmi nenápadný, ale zpracování laku je skvělé.


Karbonová řídítka Yoeleo jsou pevná, dobře se drží a navíc dovolují schovat všechny kabely. 

Zpracování a vzhled 

Model R12 následuje moderní trendy. Kolo vypadá skvěle, díky integrovaným kabelům a bovdenům je vzhled kola velmi čistý. Skvěle zpracované jsou hliníkové podložky pod představcem, kterými prochází bovdeny. Každá podložka se skládá ze dvou částí a je snadné upravit výšku řídítek. 

Výborně vypadají i samotná řídítka, s decentním logem na čelní straně. Ocenit musím i další detaily, například minimalistický karbonový držák Garminu, který je přišroubovaný zespodu kokpitu. 

Zámek sedlovky je schovaný v rámu.


V Yoeleo myslí i na detaily. 

Trubky rámu jsou zploštělé a sloping je jen mírný. Námi testované kolo bylo nalakováno do elegantní kombinace tmavě modré a černé barvy. Logo Yoeleo se téměř ztrácí a dobře vidět je jen na přímém slunci. Na slunci vynikne také modrá metalíza a celkově velmi dobré zpracování laku. 

Testované kolo je vybaveno karbonovými koly, také z produkce Yoeleo, s náboji DT Swiss 350 a bezdušovými plášti Tufo Comtura 5TR s šířkou 28 mm. Ale možností je mnohem víc, Yoeleo produkuje dvě šířky ráfků, 25 mm a 27 mm a několik různých výšek ráfku. Začíná na 30 mm a následují 38 mm, 50 mm, 60 mm a dokonce 88 mm. Ráfky jsou určeny pro bezdušové pláště a není třeba použít těsnící pásku, protože ráfek je vevnitř plný, bez děr pro niple. Mechanici se zkušenostmi s koly Yoeleo si pochvalují vnější niple, které lze snadno centrovat.   

Námi testované ráfky mají 50 mm na výšku a 27 mm na šířku. Také design a povrchová úprava se může lišit, testovaná verze se jmenuje Marble matt, tedy matně mramorová. S náboji DT Swiss 350 stojí pár zapletených kol 30 000 korun, ale v nabídce jsou také provedení s náboji Novatec, nebo továrními Yoeleo. 

Jízdní vlastnosti a dojmy 

Všechny možné pochybnosti o kvalitě kola, či jízdních vlastnostech se rychle rozplynuly. Aerodynamické závodní kolo by mělo být rychlé a přesně tak působí. Kolo snadno zrychlovalo, především díky kvalitě zapletených kol a ráfků, ale vysoké tempo pomáhal udržet i aerodynamický rám. Yoeleo R12 je rychlé kolo, o tom není pochyb. Je třeba dodat, že kola i rám mají oficální certifikaci UCI, takže je lze používat na profesionálních závodech. 

Na přímém slunci vynikne struktura karbonových kol.  


Do rámu se vejdou i široké pláště, které vylepšují jízdní vlastnosti a pohodlí. 

Odpovídá tomu i agresivní geometrie, která jezdce nutí zalehnout a zrychlovat. Je proto opravdu překvapivé, že i takto závodně laděný stroj nabízí vynikající jízdní kvalitu. Rám není přehnaně tuhý, právě naopak, i na rozbitých silnicích dokázal pohlcovat vibrace a nárazy. K pohodlnosti přispívají samozřejmě i 28 mm široké pláště. R12 žehlí nerovnosti na silnici a díky tomu je v reálných podmínkách na našich silnicích ještě rychlejší. A to je u aero modelů poměrně vzácná vlastnost. 

Ve spurtech a maximálním nasazení je cítit, že R12 nepatří mezi ta úplně nejtužší kola, ale pevnost celého kola je na vynikající úrovni a rozhodně to stačí i pro závodní použití. Zejména ve spojení s velmi pevným výpletem. 

K funkčnosti a přesnosti elektrického řazení Shimano Ultegra není co dodat, to nemá chybu. Kolo v této výbavě funguje skvěle jako celek. Díky zapleteným kolům a rámu je velmi rychlé, díky integrovaným kabelům elegantní a aerodynamické. Řídítka se skvěle drží, nemají nějaký zbytečně inovativní tvar, nahoře jsou zploštělé, ale naštěstí omotané, nejsem fanouškem holých aero řídítek. 

Sedlovka má nastavitelný offset. 


Náboje DT Swiss fungují samozřejmě bezchybně. 

Závěr 

Yoeleo R12 je skvělou alternativou k tradičním značkám a za mnohem nižší cenu. Za celé kolo v námi testované výbavě dáte 130 tisíc korun. Za rám s vidlicí, sedlovkou a kokpitem necelých 36 tisíc. Za to dostanete výborně navržené, kvalitní kolo s elegantním designem a domyšlenými detaily. 

Možnost složit si kolo podle vlastního přání a mít díky tomu perfektní posed je neocenitelná služba a díky českému dovozci budete mít i všechny záruky a zákaznický servis. 

Více o značce a nabídce Yoeleo najdete na cykloop.cz.