Van den Abeele patří k nejdůležitějším lidem ve vedení UCI a v podcastu webu Play Sports se rozpovídal o svém největším plánu. Změny závodního kalendáře musí být konzultována s pořadateli a zástupci týmů a závodníků. Plán zatím není hotový. Návrh reformy kalendáře WorldTour by měl být prvním výsledkem konzultační platformy mezi týmy, UCI, pořadateli a jezdci nazvané One Cycling.

„Letos už jsme jednali o reformě cyklistiky," říká Van den Abeele. „Richard Plugge a Patrick Lefevere se na tom jménem týmů podíleli. Diskutovalo se o televizních právech a o tom, jak zatraktivnit náš produkt. Součástí toho je i změna uspořádání kalendáře," vysvětluje Van de Abeele a zmiňuje ředitele týmů Jumbo-Visma a Soudal-Quick Step. V současnosti se několik menších akcí WorldTour překrývá s většími závody, několikrát v sezóně dojde ke střetu velkých závodů. Například se kryjí závody UAE Tour a Omloop Het Nieuwsblad, Okolo Katalánska a několik dlážděných klasik, například Gent-Wevelgem a nejviditelnějším příkladem jsou největší jarní etapové závody Tirreno-Adriatico a Paříž-Nice. 

Navrhovatelé si od toho slibují větší mediální pozornost pro každý závod WorldTour, a poněkud naivně i účast největších hvězd na více akcích WorldTour. Van de Abeele navíc přiznává, že kalendář není nafukovací a důležitým krokem reformy bude snížení počtu závodů WorldTour. „První závěry jsme představili na posledním semináři WorldTour. Od roku 2026 zcela změníme kalendář. Jednou z novinek je, že již nebudeme povolovat překrývání závodů mužů. To nebude snadné, bude muset být o několik závodů méně, aby to bylo možné."

Van de Abeele nemluvil jen o kalendáři: „Dalším důležitým úspěchem je spolupráce v oblasti bezpečnosti. Výsledky toho uvidíme už v příští sezóně. Všichni si uvědomují, že bezpečnost není jen záležitostí organizátorů, UCI nebo týmů. Jezdci však trpí, když se něco pokazí. Zástupce každého závodu WorldTour a Pro se u nás v lednu a únoru 2023 zúčastní třídenního kurzu. Tato osoba se pak stane kontaktní osobou pro bezpečnost na daném závodě, a to jak pro jezdce, tak pro UCI a týmy."