Čeho si ceníte z pohledu fungování cyklistického týmu v roce 2021?
V loňském roce se podařilo po odchodu poloviny týmu poskládat nový bojovný tým z mladých závodníků. V sezóně 2021 se Spartě podařilo vyhrát 9 závodů a získat 10 druhých a 5 třetích míst. Pěkné bylo vítězství Richarda Habermanna na ČP v Kyjově a jeho 3. místo na PWZ klasice v Holandsku. Jan Ryba vyhrál celkově etapový závod RBB tour a byl celkově druhý na Giant lize. Michal Schuran obsadil 3. místo na ČP v Blatné. Všichni závodníci týmu odvedli své maximum a pomohli k celkovým úspěchům. Vzhledem ke covidu jsme neregistrovali tým jako kontinentální pro nejistou sezónu a to se potvrdilo. Do 21. sezóny vstupuje AC Sparta Praha opět s licencí Continental teams.
K jakým změnám v týmu závodníků došlo?
Spartu opět opustil Michal Schuran, který odešel do ATT Investments. Martin Kohout našel uplatnění v Dukle Praha a Rostislav Krotký ukončil kariéru. Po ročním angažmá ve slovenském Trenčíně se vrací zkušený Tomáš Kalojíros. A nově tým posílí starší ze sourozenců Kelemenů Pavel, excelentní dráhař, který ve Spartě dotáhne svůj přestup na silnici. Dalším nováčkem je David Andrle, syn bývalého českého reprezentanta. Mladým závodníkem je i Josef Otta, který k nám přestupuje z Roman Kreuziger Cycling Academy, a poslední novou tváří je Nizozemec Ronald Ligtenberg.
Kdo by měli být lídry sestavy pro rok 2022 a jak to máte s pokrytím specializací?
Kapitánem týmu je Jan Ryba. Richard Habermann s Tomášem Kalojírosem by měli být stabilními výsledkovými oporami v těžkých závodech, k nimž by se aktivitou měli přidávat nováčci. Vrchařské schopnosti by měli projevit mladíci Andrle a Otta. Dobří tempaři s rychlým spurtem jsou Ryba, Habermann a Kelemen. Kalojíros, Ligtenberg a Brňák umí tvořit závod.
Budete silnější než v předešlém roce?
V týmu bude působit deset zkušenějších závodníků oproti loňským osmi, takže čistě teoreticky ano.
Udály se nějaké změny v realizačním týmu, kdo ho tvoří?
Sportovní ředitelé jsou Petr Pučelík a Pavel Šubrt s tím, že Petr se specializuje mj. na kondici závodníků a Pavel mj. na kondici kol a já zajišťuji celkový provoz.
Jak vypadá aktuální závodní program, kam byste se chtěli dostat a na jaké závody zaměříte větší pozornost?
Máme potvrzené UCI závody v Holandsku, Belgii, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku. Jsme připraveni na závody Europe tour a snad se podaří něco ze série Asia tour. Zajímají nás závody, kde o nás pořadatel stojí a jsou dobře zabezpečené. Myslím, že fanouškovská základna Sparty je nejširší.
Došlo k nějakým zajímavějším změnám v zajištění chodu týmu?
Našim hlavním partnerům Cyklomax, IVA, Alkal, Chodovar, Scott, Sweepsport, Aglue, Profess, Dezort, Penco se naštěstí dlouhodobě daří a jsme rádi, že s nimi můžeme spolupracovat. Nové partnerství jsme uzavřeli s firmami Saxana group, Lannutti a BigBar.
Jaký materiál budete používat, změnilo se něco podstatného?
Nově přecházíme u značky Scott na elektrické řazení 2x12 od SRAM postavené na modelu Addict RC 30 a opatřené závodními karbonovými koly Syncros Capital s bezdušovými pneumatikami KENDA Valkyrie. Závodníky obléká kompletně SweepSport.
Chystáte se pořádat nějaké závody?
Našim závodem je RoadcCup klasika Tour de Brdy, který se pojede 8. října. Škoda, že nebyl zařazen do Českého poháru. Chtěli bychom pořádat Mistrovství České republiky v kritériu tak, jako se jezdí v zahraničí, ale zatím nemáme povolení silniční komise ČSC. Mistrovský dres by v případě, že by se mistrovství uskutečnilo, byl vidět na dalších přibližně 25 kritériích pořádaných v ČR a v zahraničí.
Co budete považovat za úspěch při bilancování sezóny 2022?
Úspěchem bude, když všichni závodníci dojedou na konec sezóny se vztyčenou hlavou. A když budou medaile, tak bude i radost.
Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů v nadcházející sezóně.