Zdeňku, Polsko a belgická jednorázovka napověděly, že forma je dost dobrá?

Doufám, že tomu tak je. Jsem rád, že po dlouhé závodní pauze se zase dostávám na velmi dobrou výkonnostní úroveň. Ještě to není úplně top, jak bych si představoval, ale forma by mi měla stoupat i nadále. A já toho chci využít v každém dalším závodě. Přičemž zítra v Mnichově je první příležitost.

V Polsku jsi dvakrát zkoušel sólové akce v posledních kilometrech. Byla to i součást tréninku, přípravy na další závody?

Šlo spíš o intuici, momentální situaci. Ve skupině bylo pořád hodně sprinterů, proti nimž bych neměl šanci, tak jsem to zkusil. Dojeli mě 150 metrů před cílem, což je škoda. Samozřejmě bych měl radost z úspěchu, ale takhle to chodí. Dojeli mě, ale byl jsem spokojený s úrovní mé výkonnosti.

Radost ti v Belgii potom zkazil i Victor Campenaerts?

Neberu to jako nějaké velké zklamání. Vím, jak se Victor připravuje a v jaké je teď top formě. Byl jsem rád za to, že jsem si mohl takhle zazávodit a navíc s takto dobrým výsledkem. Předcházel tomu i dlouhý přesun z Polska, takže příprava nebyla ideální. Papírově jsem měl být rychlejší, ale v závěru takového závodu, který mi profilově hodně vyhovoval, nikdy nevíte, jak to dopadne. To i pomalejší závodník může porazit sprintera. Prostě to bylo 50 na 50 a Victor byl šťastnější.

Projeli jste si s klukama dneska okruh zítřejšího závodu?

Ne, trať je hodně ve městě a to bychom se moc neprojeli. Ale okruh máme nastudovaný, víme, co nás čeká.

Má tedy závodník typu Fabia Jakobsena větší šanci než třeba Madse Pedersena?

Spíše Jakobsena. Po startu je tam jeden kopec a pak asi na 90. kilometru kilometrová stojka, ale sprinterské týmy budou schopny si to pohlídat. Nizozemci s Jakobsenem či Belgičané s Merlierem mají velkou šanci získat evropský mistrovský titul a ke svým lídrům nasadili velmi silné sestavy. Takže sprinteři, jako jsou tihle dva a někteří další, jsou hlavní favorité závodu.

Co ambice českého týmu, potažmo tvoje?

Osobně chci zajet co nejlepší výsledek. A to neříkám jako frázi. Co se týče týmu, bude to hlavně o komunikaci v průběhu závodu. Jak se kdo bude cítit, jak se bude závod vyvíjet, zda se někomu podaří odjet. V takových závodech se jen těžko předem určuje nějaká jasně daná konkrétní taktika.

Cílíš formu na mistrovství světa?

Hned po Mistrovství Evropy jedu na Okolo Dánska. Pak jednorázovky v Belgii a Francii. Tým mi nyní změnil program, pojedu dvě klasiky v Kanadě a pak zase návrat na závody do Belgie. A odtud bych měl směřovat do Austrálie. Toho cestování, dlouhých přesunů, které výkonnosti určitě nepřidají, se rýsuje hodně. Takže teprve uvidíme, jak se to všechno vyvine. Na světový šampionát bych chtěl jet, ale hodně bude záležet i na momentální situaci po Kanadě.

Zvyšuje tvou motivaci využít dobrou formu v každém dalším závodě i to, že ještě asi nemáš podepsáno?

Skutečně podesáno nemám. Určitě ale nebudu jezdit za Quick-Step. Patrik Lefevere se mnou už smlouvu neprodlouží, takže si musím hledat nové angažmá.

Zdeňku, díky za rozhovor. Přeju úspěch zítra i každý další závod a také dobrou smlouvu v dobrém týmu!