Firma Kalas Sportwear měla na poradě zastoupení v Čestmíru Kalašovi, Bohumilu Ťoupalíkovi a Františku Raboňovi.

Za pořadatele závodů byli účastni: Svatopluk Henke, Josef Vaishar, Zdeněk Rubáš, Jiří Wimmer, Oldřich Zvolánek, omluven Vladimír Hušek.

Svaz zastupovali: Petr Marek - prezident svazu, Stanislav Kozubek - generální sekretář svazu, Jakub Edr -  a Petr Kováč - vloni nezávislý poradce, letos člen prezidia svazu a nově i předseda silniční komise.

Ze zápisu:

Důvodem mimořádné schůze pořadatelů Kalas Cup 2018 je zajištění podstatně vyšší úrovně naší nejvyšší soutěže v silniční cyklistice. V tisku, či dalších médiích jsou zprávy ze silniční cyklistiky pouze o našich špičkových profesionálech, jezdící v zahraničních klubech. Pokud nebudeme zajišťovat popularitu našich domácích závodníků, nelze očekávat růst úrovně silniční cyklistiky. Na toto téma promluvil ing. Petr Kováč, který se nabídnul pomoci se zlepšením medializace, především na sociálních sítích. Konkrétní úkoly se v současné době řeší.

S tím nelze než souhlasit, ale jak a co se z toho podařilo?

Úkoly:

TK se uskuteční 20. 3. 2018 v 10,30 hod. v restauraci U Medvídků Praha-Perštějn. Zveme všechny pořadatele. Současně doporučujeme všem pořadatelům uspořádat ještě další TK v regionu.

Tiskovka U Medvídků se uskutečnila, ale žádná další ne. Jenže jaká by měla být tiskovka v Kyjově, Valticích, Blatné..., kdo by tam přišel? Byl to na poradě výstřel mimo terč.

Připravit doprovodný program před a v průběhu závodu.

Ano, ale pro koho? V dnešním stavu medializace silniční cyklistiky.

Spolupráci s Amatérskou ligou, či závody mládeže. Již dnes mají pořadatelé toto prakticky zajištěné.

Tomu těžko rozumět, kdy se něco takového stalo? Tedy v Kyjově byly závody i pro mládež, v ostatních případech nevím, ale ne všude jsem byl.

Rozdávání startovních listin před závodem pro diváky.

I tohle se dostalo do zápisu porady na zlepšení úrovně závodů českého poháru.

Plakáty. Došlo ke shodě s pořadateli. Cca ¼ bude svazu, (termíny všech pohárů a místa, sponzoři ČSC, ústřední foto ), ¾ bude volná plocha pro dotisk jednotlivých pořadatelů, tj. datum poháru, místo, pořadatel, trať závodu a časový rozpis sponzoři místního pořadatele. Jednotliví pořadatelé včas nahlásí požadované počty plakátů. Dotisk a vylepení si zajistí sami. – Plakát již zadán do výroby.

Těžko říci, jak bylo vylepování plakátů úspěšné v přilákání lokálních fanoušků.

Komentátor. V současné době není žádný vhodný centrální komentátor. Pořadatelé si musí vyškolit a zajistit svého.

Pokud to bude dělat každý pořadatel osobně a vždy znovu, tak se nad kvalitou dá pozastavit. Ne, nedopadne to dobře - a nedopadlo.

Ozvučení. Dle možnosti a velikosti prostoru v cíli. Snaha o zajištění ozvučení co největšího prostoru.

Další z plácnutí do rybníka malicherností, jen aby vznikl zápis. Přitom pořadatelé jsou na dobré organizační úrovni, ovšem medializace a marketing na NULOVÉ úrovni.

Péče o sponzory.

Jak a čím? Chybí návod, doporučení.

Spolupráce s MÚ a policií.

Opět to zasahuje do organizačních záležitostí pořadatelů a je jen dalším bodem zápisu, který byl slušně ošetřen na všech závodech, v tomto bodě opět není problém české silniční cyklistiky a závodů Českého poháru.

Zajištění účasti zahraničních závodníků, mix.družstva RD, vybraných juniorů. – Tomáš Konečný.

Stalo se z toho něco? Ano, z okolí rádi přijedou Slováci, Poláci, Rakušané, o to se ani není potřeba starat. Jen jim to umožnit, když to nejsou závody zapsané v mezinárodním kalendáři UCI.

Řádné vyvěšení reklam. Jednotná výška banneru 80 cm.

Další ze zajímavých bodů porady a zápisu - pokud přijde sponzor s bannerem 100 cm, tak ho vyhoďte.

Spolupráce se SZC.

No, to bychom si všichni přáli.

Zajistit rychlé zhotovení výsledků, tak aby mohlo být včas a na úrovni provedeno slavnostní vyhlášení výsledků.

I to je bohulibý bod, který si všichni přejeme, když se díváme v televizi na přenosy zahraniční cyklistiky, tak nechápeme, že to mají v grafice téměř ihned a ne až za půl hodiny.

Otázka doprovodných vozidel. Čeká se na smlouvu ČSC a Škoda. Jedná se o vozy pro rozhodčí, neutrální vůz atd.

Smlouva se Škodou se podařila a letos už to bude plně ošetřené a budou tu červené škodovky pro rozhodčí, žluté pro neutrální mechanické vozy...

Byly předány smlouvy jednotlivým pořadatelům.

Bez komentáře.

Všichni pořadatelé poháru doporučují větší spolupráci s komisí silniční cyklistiky.

Tak tohle bylo přáním nevyslyšeným. Komise silniční cyklistiky nefungovala, předseda Miroslav Poche netušil, že se ho týká i silniční pohár, nijak se tomuto bodu nevěnoval.

Pan Ing. Kováč se nabídl, že naváže spolupráci se slečnou Lorencovou ohledně rozšíření možností online propagace. Dále častěji vytvářet TZ a rozesílat na více míst.

Trochu se to pohnulo, ale moc to nezabralo. Českému poháru se tiskovou zprávou se ve své podstatě věnoval jen RoadCycling. Ale pan Kováč je nyní členem prezidia a nově i předsedou silniční komise.


Zápis byl vloni obsáhlý, většinou se nic nepodařilo a taky vlastně nenastal ani návod, aby se to něco stalo. V medializaci a marketingu silniční cyklistiky jsme v České republice úplní diletanti, ne oproti cyklistickému světu, ale i proti sportům u nás doma, jako je biatlon, florbal a podobně.

A jaký máte názor vy, čtenáři? Pište do diskuze co vám schází, co byste viděli jinak a jak se poučit ze světa. 

Odstavce v tučné kurzivě jsou citací z loňského zápisu porady, jak zlepšit úroveň závodů českého poháru.

Foto Jan Brychta/svetcyklistiky.cz