Pouze 114 km dlouhá etapa vedla z vnitrozemského Pazinu do přímořského Umagu, takže sestoupané metry převyšovaly ty nastoupané. Přestože na trase byly vypsány tři vrchařské prémie v maximální délce do 3 km a průměrného sklonu 6 %, předpokládal se hromadný dojezd. Stejně jako tomu bylo v posledních dvou ročnících, když v roce 2021 tu slavil v dresu HRE Mazowsze Mihkel Räim, jenž je letos součástí sestavy ATT Investments.

Důležitější než vrchařské se proto jevily prémie sprinterské, protože se za ně udělovaly bonifikační vteřiny a mohly tak mít vliv na změny v celkovém pořadí. I když se dalo předpokládat, že lídr soutěže týmů Jumbo-Visma Development, který měl své muže na průběžném 1. a 3. místě, bude schopen si vývoj ohlídat. České želízko v ohni Adam Ťoupalík ztrácel před etapou na 2. místě na vedoucího muže průběžné klasifikace Tijmena Graata 7 vteřin, takže teoretická šance na celkové vítězství tu byla. 

Jsem rád, že jsme celkové 2. místo udrželi. Po včerejšku jsem na lídra ztrácel 7 vteřin a na prémiích se dalo sebrat jen 6 a poslední šance byla v cíli. Na bonifikacích jsem sebral 3 sekundy, takže jsem to trochu stáhnul, ale finiš byl hodně rychlý a neměl jsem šanci sebrat nic navíc. Celý tým jel dnes dobře. Bylo to těžké, protože se hodně závodilo a spousta lidí chtěla ještě zvrátit výsledek a v krátké etapě odjet. Všechno jsme si ale pohlídali a myslím si, že jsme předvedli perfektní týmový výkon,“ popsal boj o konečné pořadí Ťoupalík, který nakonec na vítěze ztratil pouze 4 vteřiny.

K dosavadním 70 z Umagu a Poreče přidal Adam na Istrii dalších 33 UCI bodů.

Nikdo další z obou českých týmů se nedostal do první dvacítky celkové klasifikace.