Sprinter týmu Arkéa - Samsic je překvapivým vítězem francouzského otvíráku, protože získal své úplně první profesionální vítězství a dokázal porazit bývalého mistra světa Madse Pedersena (Trek - Segafredo). V závodě se toho stalo mnohem víc. V nejtěžším stoupání dne Route de Cretes, 50 kilometrů před cílem, závod explodoval a cyklisté útočili až do posledních kilometrů.

Na Route de Cretes se roztrhala vedoucí skupina uprchlíků, vpředu se udrželi jen Alexis Gougeard (B&B Hotels), Nicolas Debeaumarché (St Michel - Auber93) a Danny van der Tuuk (Kern Pharma). V pelotonu se také začalo závodit, v 3,3 kilometru dlouhém výjezdu s průměrem 9 % jako první zaútočil Alberto Bettiol (EF Education - EasyPost), zkoušeli to i další, ale únik vyšel až ve sjezdu z nejtěžšího stoupání.

V technickém klesání se Nizozemec Van der Tuuk neudržel Gougearda a Debeaumarchého a zůstal sám mezi skupinami. Měl štěstí, že si ho dojeli útočníci z hlavního pole, Diego Ulissi (UAE Emirates) a Sandy Dujardin (TotalEnergies). Ital s Francouzem dotáhli Van der Tuuka zpět k vedoucí dvojici a 33 kilometry před cílem vytvořili pětičlennou skupinu. Za nimi se složil tým Trek - Segafredo spolupracující pro Madse Pedersena. Rozdíl mezi čelní skupinou a malým pelotonem nebyl ani jedna minuta, takže nebylo vůbec nic rozhodnuto.

Aktivní Guillaume Martin

Ulissi v dalším stoupání ujel všem soupeřům a pokračoval chvíli sám, dokud si ho nedojel útočící Guillaume Martin (Cofidis) a s ním také Alexys Brunel (UAE Emirates), Debeaumarché, Dujardin a Gougeard. Martin byl z této nové skupiny nejsilnější a 17 kilometrů před cílem za to vzal a vydal se do sólového úniku. A nebyl to vůbec špatný pokus. Jenže pro velmi lehkého vrchaře nebylo snadné na rovině a ve sjezdech držet krok s hlavní skupinou, ve které se střídalo několik týmů. Pracoval především trek, ale zapojila se i Arkéa a v psoeldních deseti kilometrech také UAE Emirates. 

Statečný Martin byl dostižen 6,7 kilometru před cílem a bylo jasné, že hromadnému dojezdu početné skupiny už nic nezabrání. V pelotonu čítajícím asi 45 závodníků se schovávali někteří velmi rychlí závodníci. Síly zde šetřili Pedersen, Bryan Coquard (Cofidis), Edvald Boasson Hagen (TotalEnergies), ale také nenápadný Capiot, syn slavného otce Johana, který v 90. letech vyhrál Paříž - Tours a také dvakrát Omloop Het Volk a třikrát Brabantský šíp. Amaury před týdnem dojel druhý na menším závodě Gran Premi Valencia ve Španělsku a proto si v dojezdu věřil. A měl kolem sebe početnou sestavu týmových kolegů, kteří ho kilometr před cílem dovezli na čelo.

Spurt mu však nerozjížděli, Capiot si poradil sám. Nejdříve se schoval za Hagena, který měl sprinterský vlak, ale spurtovat musel jako první. Poté si Capiot najel za zadní kolo Pedersena a využil rychlosti mistra světa z roku 2019 a díky lépe načasovanému nástupu do spurtu ho předjel a zvítězil. Pedersen si dojel aspoň pro druhou příčku, ale moc spokojený nebyl. Hagen prohrál souboj o třetí místo s v podstatě neznámým Španělem Franciscem Galvánem. Pátým místem překvapil Benoit Cosnefroy (AG2R Citroen). Vítěz GPLM z předminulého roku byl velmi rychlý, přitom v průběhu závodu pracoval pro týmové kolegy a také sám útočil. Naopak zklamal až šestý Coquard.