Bagiolimu bude v březnu 25 let. Dostává se do ideálního cyklistického věku. Zraje postupně, ale trvale. Letošní sezona byla jeho nejlepší od roku 2018, kdy ho vzali jako stážistu do UAE Emirates. Rok pak strávil ještě v Colpacku a na další čtyři roky zakotvil u Patricka Lefevera v Quick Stepu.

Od příští sezony obleče dres Lidl-Trek a setrvá tam minimálně další tři roky. Pokud porovnáme výsledky všech letošních deseti posil tohoto amerického týmu, z nichž všechny se rekrutují z úrovně WorldTeams, jde o nejlépe postaveného závodníka. A pokud bychom vztáhli stejné měřítko na všech 28 dosud známých jezdců pro příští sezonu, patří Bagiolimu čtvrtá pozice.

A do třetice pakliže porovnáme italské jezdce podle zisku UCI bodů, pak lepší než Andrea Bagioli je pouze Filippo Ganna. Mladý Ital udělal v letošním roce i v tomto ohledu významný progres, když se ze 149. místa posunul na 34. pozici ve světovém žebříčku.

1141286576.jpg

V průběhu roku tedy dosáhl řady výborných výsledků, ale mimořádně zaujal v samém závěru. To když v říjnu nejprve dojel 3. na Coppa Bernocchi (1.Pro), když v koncovce z 9členné skupiny podlehl pouze Van Aertovi (Jumbo-Visma) a Albanesemu (EOLO-Kometa), který našel od příští sezony útočiště v Arkéa Samsic.

O tři dny později vyhrál Gran Piemonte (1.Pro), když se o vítězství utkal s Marcem Hirschim (UAE Emirates) a Alexem Aranburu (Movistar).

A konečně když za dva dny nato podlehl v Il Lombardia (1.UWT) pouze Tadeji Pogačarovi (UAE Emirates), který všem odjel ve sjezdu z posledního kopce a Bagioli si ve spurtu 6členné stíhací skupiny poradil s takovými borci, jako je Roglič (Jumbo-Visma), Vlasov (BORA-hansgrohe), Simon (Jayco AlUla) a Adam (UAE Emirates) Yatesovi a Carlos Rodríguez (INEOS Grenadiers).

Kromě Piemonte si připsal ještě dvě vítězství a to v etapách Okolo Valonska (2.Pro) a Okolo Slovenska (2.1). K cenným patří kromě jiných také 3. místo na Faun Drome Classic (1.Pro), 6. na Amstelu (1.UWT), 8. na Brabantské šípu (1.Pro) či 9. na San Sebastianu (1.UWT).

1141865031.jpg

Jsem šťastný, že jsem získal větší sebedůvěru. Teď vím, že můžu riskovat v nejprestižnějších závodech. Navíc tento říjnový krásný týden následoval po těžkém období, kdy jsem kvůli střevním potížím musel opustit Vueltu, a poté nebylo vůbec snadné dostat se do takového stavu, abych byl v Lombardii co nejsilnější," řekl Bagioli v čerstvém rozhovoru pro italský TuttoBici.

Možná to nebylo jediné těžké období v letošním roce, protože zvěsti o spojení Quick Stepu s Jumbo-Visma asi nikomu z belgického týmu situaci neulehčovaly.

Já, který jsem měl smlouvou s jiným týmem jistou, jsem to možná dokázal prožít klidněji, ale pro většinu mých spolujezdců nebylo vůbec příjemné otevírat každé ráno sociální sítě, weby a noviny a číst zprávy o fúzi, zatímco jsme sami nic nevěděli."

1141882990.jpg

Jak se tedy dívá na ony čtyři roky v belgickém týmu?

Vzestupy a pády, ale pozitivně. Měl jsem horší období, kam spadá také operace levého kolena v dubnu 2021, ale tým na mě nikdy nevyvíjel tlak ani přehnaná očekávání. Ty si na sebe kladu víc já sám! Jediné, co mě opravdu mrzí, je, že se mi nedařilo lépe na Flèche Wallonne a Lutychu-Bastogne-Lutych, ale jsem s tímto čtyřletým obdobím spokojený. Hodně jsem vyrostl jak mentálně, tak sportovně."

Zdá se, že v Lidl-Trek bude silná konkurence mezi vrchaři. Jsou tu Ciccone, Mollema, Skjelmose, Geoghegan Hart a další.  

V Quick Stepu jsem si od počátku zvykl na prvotřídní konkurenci, závodil jsem po boku takových borců, jako jsou Alaphilippe, Evenepoel a další. Naučil jsem se, že konkurence vás stimuluje ke zlepšení a nutí vás získat roli kapitána v závodech, které vám nejlépe vyhovují. Vidím to jen pozitivně."

Na druhou stranu je v Lidl-Trek zastoupen větší počet Italů.

Ano, je to nejvíce zastoupená národnost na jejich soupisce. A je tu hodně Italů i mezi vedením a zaměstnanci. Asi se budu cítit více doma. Když mluvíte stejným jazykem, máte stejnou kulturu a možná i stejný způsob myšlení, je všechno o něco jednodušší.“

1142321479.jpg

Připomeňme si v této souvislosti, že Lidl-Trek letos výrazně obměnil soupisku a díky tomu i minimálně papírově hodně posílil. Pokud bychom vzali v potaz body dle PCS, které „odešly“ s dosud v týmu končícími, a vztáhli je k bodům, které nové tváře přinášejí, pak je Lidl-Trek po BORA-hansgrohe druhým nejúspěšnějším.

S Andreou Bagiolim totiž přicházejí i další špičkoví jezdci, jakými jsou např.  Tao Geoghegan Hart z Ineosu, Jonathan Milan z Bahrainu či Patrick Konrad z BORA-hansgrohe.