V průběhu národních šampionátů České a Slovenské republiky, Maďarska a Estonska přidali jezdci ATT Investments do své sbírky celkem 321 bodů.
Nejvíc (150) jich získal Matúš Štoček za vítězství jak v časovce, tak silničním závodě. Druhým nejvyšším počtem (90) přispěl Márton Dina, 4. v časovce a 2. v silničním závodě s hromadným startem v mistrovství Maďarska. Jakub Otruba získal za vítězství v časovce 50 bodů.
15 bodů přineslo 4. místo a 10 bodů 5. místo Daniela Turka, resp. Tomáše Jakoubka v mistrovské časovce. Mihkel Räim přidal 3 a Gerd Kivistik 1 bod ze silničního závodu estonského šampionátu a po 1 bodu přidali ještě Jan Kašpar za 10. místo v časovce a Pavel Kelemen za 12. místo v silničním závodě.
Pódium mistrovské časovky České ...
K dnešní aktualizaci žebříčku UCI činí tedy zisk českého Conti týmu 721 bodů a ten ho řadí na 2. místo mezi evropskými týmy! A to je ve světě u UCI registrováno 175 Continental teams, z toho víc jak polovina v Evropě.
Existuje tedy pouze jediný celek, který je na tom nyní v Evropě lépe. Záložní tým aktuálně podle rankingu UCI druhého nejlepšího týmu na světě Jumbo-Visma. Předčí český tým o 30 bodů.
Je dobré vědět, že rozvojové týmy provozují snad všechny špičkové týmy. A že tomu tak nebylo vždy. Jde spíše o trend posledních let.
Jejich organizace není vždy totožná, ale obecně jde o sestavy, kde převažují mladí talentovaní cyklisté, jimž se dostává na Conti úroveň minimálně nadstandardní podpory. Ty nejlepší týmy si vedle příležitostí pro domácí závodníky pak vyzobávají to nejlepší minimálně z Evropy.
... a Slovenské republiky
Ukažme si to na příkladu právě Jumbo-Visma. Jejich development tým má 15 závodníků ve věku 19 až 22 let. Z toho je 7 domácích, tedy Nizozemců, a zbylí se rekrutují z pěti cyklisticky vyspělých evropských zemí a jeden ze Spojených států.
Šest z nich už má od příštího, resp. roku 2025 podepsáno do prvního týmu. Navíc řadu z nich používá nárazově hlavní tým na závody pro ně menšího významu, tzn. především jedničkové, jako je třeba Czech Tour, ale i o úroveň výše, tedy kategorie Pro.
Takže to je úplně jiná liga ve srovnání s Conti týmy. O to víc vyniká aktuální postavení ATT Investments.
Šampioni České a Slovenské republiky v silničním závodě
Body jsou dobré, ale víc vidět, a tudíž se víc cení vítězství, resp. umístění na pódiu. Tři národní tituly plus jedno druhé místo jsou určitě dalším důvodem k velké spokojenosti týmu ATT Investments.
Velký posun ATT Investments je tedy dobře vidět i na počtu vítězství. Do kontinentální úrovně se poprvé zapsal v roce 2020. V tom roce získal dvě výhry v závodech z kalendáře UCI. Padly na vrub Vojty Řepy, kterého i tyto výsledky katapultovaly do španělského ProTeams Kern Pharma. O rok později se tým sice dočkal pěti pódiových umístění a sedmi 4. míst, ale vítězství žádného. Loni se však urodilo třikrát. Postarali se o to Mika Heming a Tomáš Bárta. A také oni i na základě těchto výsledků odešli po sezóně o úroveň výš, konkrétně do švýcarského Tudor Pro Cycling, resp. španělského Caja Rural.
Letos má ATT Investments v polovině sezóny na kontě už 8 vítězných zářezů! Jsou dílem celého týmu, ale nejvýš na pódiu stáli 3x Márton Dina, 2x Jakub Otruba a Matúš Štoček a 1x Tomáš Jakoubek.
Pódium maďarského silničního mistráku. Márton Dina druhý za Attilou Valterem (Jumbo-Visma) a před Erikem Fetterem
Předpokládejme, že tohle není konečná bilance týmu v letošním roce. Na to, aby přidali další úspěchy, mají závodníky, zázemí i program. Určitě také přiměřené sebevědomí, a pokud pozorujete tým víc zblízka, i týmovou soudržnost.
Od zítřka startují v Polsku na tradiční Solidarnosci, následuje v první dekádě července jedničkový Sibiu Tour a závodní kolotoč se bude poté roztáčet až do října s vrcholy na mistrovství světa, Czech Tour, Okolo Slovenska atd.
A ještě pro pořádek: v Česku máme letos registrovány tři Conti týmy. Elkov-Kasper pro tuto sezónu hodně omladil, což se promítlo i do rankingu UCI. Aktuálně mu patří se 437 body velmi slušné 13. místo v Evropě. Tufo Pardus Prostějov se nachází s minimálním počtem bodů až na samém chvostu žebříčku.