Závod se skládal z pěti etap. Většina z nich byla profilově nenáročná, tudíž slibovala souboje sprinterů. Jedinou výjimkou byla etapa třetí, v níž se také rozhodlo o konečném pořadí z úspěšného úniku šestic jezdců, mezi nimiž se na 3. místo prosadil Matúš Štoček.
Co cyklistům komplikovalo život, byly vysoké denní teploty, v některých etapách déšť a vítr a v jedné etapě i organizační komplikace, kdy byl závod téměř na 60 minut přerušen.
K závodu se prezentovalo 26 týmů, z toho 11 bylo kontinentálních, 3 národní a zbytek tvořily klubové celky. Pokud šlo o národnostní složení pelotonu, bylo tu 56 domácích cyklistů, 32 Nizozemců, 14 Němců atd.
K favorizovaným celkům patřily pochopitelně ty z úrovně Continentals. Byly to oba polské Voster ATS a HRE Mazowsze Serce Polski, belgický Alpecin-Fenix Development, nizozemské Allinq Metec-Solarwatt p/b Mantel a VolkerWessels, německý Santic-Wibatech, estonský Ampler-Tartu2024, lotyšský Kaunas a australský Bolton Equities Black Spoke.
ATT Investments sem poslal sestavu Tomáš Bárta, Petr Hetfleiš, Jiří Petruš, Michal Rotter, Daniel Sporysch a Matúš Štoček.
První den byly na programu dvě půletapy. Nejprve 93 a v podvečerních hodinách 126 převážně rovinatých kilometrů. Obě také skončily hromadným spurtem.
Ta první se už odehrála za vysokých teplot a po nepříliš kvalitních silnicích, což zapříčinilo množství defektů a pádů. Nejlépe z našich cyklistů ji dokončil za vítězným Nizozemcem Coenem Vermeltfoortem z týmu VolkerWessels na 6. místě Tomáš Bárta.
I druhá dospěla do souboje sprinterů. Začalo se sice opět za značného vedra, ale poslední desítky kilometrů kropil závodníky silný déšť, což pochopitelně přispělo ke zvýšené nervozitě a vysokému množství pádů. Za vítězným Simonem Dehairsem z Alpecin-Fenix Development dospurtoval na 3. místě Tomáš Bárta!
"Dopoledne jsem ještě cítil v nohách mistrák. Šesté místo tedy odpovídalo mým pocitům. Odpoledne jsme se snažili držet hodně vepředu, protože za deště docházelo k pádům. V samotném závěru mě kluci dostali do dobré pozice. V poslední stovce jsem se nechal trošku zavřít dvěma soupeři, ale s 3. místem jsme spokojeni," řekl k etapě Tomáš Bárta.
Třetí etapa byla jediná s vyšším počtem výškových metrů. Poměrně brzo se vytvořil denní únik, v němž se z ATT Investments ocitl Matúš Štoček. A jelikož měla skupina příhodné složení, většina silných týmů tu měla zastoupení, tak se hlavní skupině nedařilo únik likvidovat. Takže nakonec rezignovala a v cíli činil rozdíl víc jak 4,5 minuty.
Jestliže první den se jelo za vysokých teplot, tak v této etapě to bylo ještě horší. Navíc skoro hodinu strávili cyklisté na slunci při přerušení závodu, jelikož přestalo fungovat radiové spojení. O náročnosti etapy svědčí i skutečnost, že ji nedokončila téměř čtyřicítka závodníků! Nebyl mezi nimi ale žádný z našich zástupců.
Vyhrál Timo Kielich z Alpecin-Fenix Development, Matúš Štoček se prosadil na 3. místo, což znamenalo stejné umístění i v průběžném pořadí!
"Matúš si protrpěl nejtěžší kopec, který měl místy až 17%. Oproti lehčím soupeřům si musel pořádně hrábnout. Ale přežil. A pak v cílovém souboji na férovku vybojoval velmi dobré třetí místo," konstatoval spokojený sportovní ředitel ATT Investments Jaromír Friede.
I ve čtvrté etapě, opět za extrémních veder blížících se 40°C, dojela jako první do cíle skupina čtyř cyklistů z denního úniku. Ale stalo se tak hlavně proto, že byla týmy, které měly své lidi v pořadí, tolerována, neboť závodníci v úniku nikoho neohrožovali.
Vyhrál Tim Bierkens z Allinq Continental CyclingTeam. Tomáš Bárta spurtoval v hlavní skupině, která přijela do cíle o minutu později, na 3. místě. Na průběžném pořadí se nic podstatného nezměnilo.
"S ohledem na panující počasí a konkrétní situaci jsme se společně s několika dalšími týmy podíleli na kontrole úniku, ale zároveň jsme se snažili i šetřit síly do případného závěru i do zítřejší přes 200 km dlouhé závěrečné etapy. Teplota byla opravdu extrémní, pro šest lidí jsme měli připraveno sto bidonů a všechny se spotřebovaly! Tentokrát chci speciálně zmínit práci mechanika a maséra, kteří měli s občerstvováním práce až nad hlavu a bez jejichž servisu by to ani závodníci nedali," popsal nejpodstatnější okolnosti předposlední etapy Jaromír Friede.
Závěrečná etapa už nic zásadního na celkových výsledcích nezměnila. Odjela sice trojice závodníků, ale byla včas dojeta, aby mohlo dojít na hromadný závěr. Tentokrát svou roli sehrál i silný vítr, který 40 km před cílem rozpojil peloton na tři části, ale po zhruba 10 km se vše zase spojilo dohromady.
V dalším klání nejlepších sprinterů tentokrát skončil Tomáš Bárta v těsném dojezdu na 4. místě za vítězným Patrykem Stoszem z Voster ATS.
Celý závod ovládli jezdci zálohy belgického Pro týmu Alpecin-Fenix, když žlutý dres si z Polska odváží Timo Kielich, bílý pro nejlepšího v bodovací soutěži Simon Dehairs a všichni společně vyhráli týmovou soutěž. Nejlepším vrchařem se stal Thijs De Lange z nizozemského Metec-Solarwatt p/b Mantel a nejlepším jezdcem ve věku do 23 let Logan Currie z novozélandského Bolton Equities Black Spoke.
ATT Investments si veze dvě třetí místa v etapách, které padají na vrub Tomáše Bárty a Matúše Štočka, a společně s 3. celkovým místem Matúše to pro tým přineslo 27 UCI bodů. V týmech skončil ATT na 5. místě. Na velmi dobrém vystoupení se podílel celý tým. Během etap odvedli pořádný kus práce všichni, kdo tu v dresu ATT Investments startovali.