Každému z nováčků pro rok 2024 jsme přitom položili dvě otázky:

1.      Jaké cíle si před sebe kladeš pro sezonu 2024?

2.      Jaké jsou tvé cyklistické přednosti a rezervy?

25. května.jpg

Dominik NEUMAN

Dominik (na titulním snímku) je ročník 1995. Posledních pět let závodil za Elkov-Kasper, kam přišel z dnešního ATT Investments, v jehož dresu vyhrál v roce 2017 RBB Tour. Z pohledu UCI bodů byla nejúspěšnější hned jeho první sezona v hradeckém týmu, kdy také vyhrál ŠKODA CUP, ale jeho výkonnost můžeme označit za stabilní. Dokáže se v závodech, kde nejsou příliš těžké kopce, prosazovat opakovaně do desítky včetně stupňů vítězů, ale zatím nemá na kontě žádné významnější vítězství. 

K jeho největším úspěchům patří celkové 3. místo Okolo Ardén 2022 (2.2). Letos nejvíc zabodoval 2. místem v hromadné koncovce druhé etapy Alpes Isére Tour (2.2) – na snímku, dále na nizozemské klasice Ronde van Overijssel (1.2), kde se ve spurtu třicítky lidí prosadil na 5. místo. Stejná příčka mu patřila i na domácím silničním šampionátu.

1.      Chtěl bych se opět posunout jako závodník a dosáhnout dobrých výsledků. Nejlépe co nejvíc vítězství v závodech a vylepšit tak výsledky z minulých let. Samozřejmě bych chtěl také v příští sezoně pomoct týmu k co nejlepším výsledkům. 

2.      Mojí předností jsou klasikářské závody s kratšími kopci, kde často rozhoduje pohyb v pelotonu a závodní cit. Dokážu se prosadit i ve sprintu zredukovaného pelotonu a vždycky jsem byl týmový hráč. Rezervy mám určitě v dlouhých kopcích a časovkách, ale chtěl bych se spíše soustředit na moje silné stránky a pracovat na jejich zlepšení, protože si myslím, že tam ještě prostor pro zlepšení určitě je. 

363820551_761397235987215_545488488740285772_n.jpg

Bartosz RUDYK

Polský závodník, narozený v roce 1998. Většinu svého dosavadního cyklistického života dával přednost dráze, odkud má několik medailí z evropských šampionátů v kategorii juniorů i U23, včetně prvenství ve scratchi z roku 2020. 

Poslední dva roky se jeho kariéra silně překlápí na silnici. Letos přestoupil z německo-polského Santic-Wibatech do jednoho ze dvou polských kontinentálních týmů Voster ATS a se ziskem 115 UCI bodů se stal druhým nejúspěšnějším mužem tohoto týmu. Dokázal to především tím, že se dočkal svých prvních tří vítězství na silnici v závodech UCI. Speciálně se mu dařilo na Belgrade Banjaluka (2.2), kde vyhrál etapu a celkově skončil 3., a na Okolo Mazovska (2.2), kde k vítězné etapě přidal konečné 2. místo. Bezprostředně poté vyhrál i domácí jednorázovku Puchar MON (1.2)

1.      V této sezoně jsem získal 3 výhry a mým cílem je mít jich v příští sezoně mnohem více. Bude to můj první rok v tomto týmu, takže se chci navzájem poznávat a učit se, což by měl být hlavní klíč k úspěchu.

2.      Moje největší síla je jednoznačně ve sprintu. Chci zlepšit jízdu do kopců a být odolnější, abych si tak vytvářel lepší předpoklady k úspěšnému spurtu.

318604178_679216390537904_3953593382558411572_n.jpg

Šimon VANÍČEK

Šimonovi bylo 1. října 24 let. Známý je především z cyklokrosových tratí v dresu táborského ČEZ Cyklo Team. Prodělal období zdravotních komplikací, které ohrožovaly jeho kariéru, ale dostal se z toho a už vloni o sobě dával vědět hlasitěji i na silnici, když např. dokázal vyhrát v konkurenci početní převahy ATT Investments vrchařskou soutěž při RBB Tour. 

Letos tenhle závod, jehož se ale neúčastnil žádný z českých kontinentálních týmů, dokonce vyhrál. Vyhrál i šestý díl ze seriálu Slovakia Cup etapový Trnava Tour. K těmto prvenstvím přidal 3. místo na domácím silničním šampionátu. Získal také čtyři umístění do desítky v pohárových závodech ŠKODA CUP, což ho v konečném účtování vyneslo na celkové 4. místo za vítězného Jakuba Otrubu (ATT Investments) a Michaela Boroše a Matěje Zahálku (oba Elkov-Kasper).

1.      Moje cíle pro rok 2024 jsou dále se zlepšovat na silnici, nasbírat zkušenosti v novém týmu a nejlépe zajet nějaký pěkný výsledek v zahraničních závodech. 

2.      Mezi moje přednosti bych zařadil určitě techniku ve sjezdech a pak asi ještě slušnou koncovku v náročném závodě. Mezi moje rezervy rozhodně patří časovka, která mi vůbec nejde, a také delší kopce v tahu. 

347593038_773852758074670_6302156394019771062_n.jpg

Filip ŘEHA

Na začátku následující závodní sezony, konkrétně 12. března, bude Filipovi 23 let. Na kontinentální scénu vstoupil v roce 2020 v dresu prostějovského TUFO-Pardus a odtud o dva roky později přestoupil do Elkov-Kasper. Kde tedy strávil další dva roky a pro následující sezónu se rozhodl pro přestup do pardubického týmu. Letošní sezona byla jeho dosud nejlepší, i když si slušně vedl i o rok dříve, když jeho nejlepším výsledkem bylo 4. místo na kopcovitém Memoriálu Henryka Lasaka (1.2).

Kdybychom jeho výkonnost poměřili jen přes získané UCI body, tak letos to bylo o sto procent lepší. Především vyhrál v traťovém rekordu krátký, ale mimořádně strmou stěnou končící prolog na maďarské GP Gemenc (2.2), což mu nakonec vyneslo i celkový triumf. Následně zopakoval 4. místo na Memoriálu Henryka Lasaka a přidal 7. o den později na stejně kopcovitém Memoriálu Jana Magiery, kde se stal nejlepším vrchařem. Cenné je určitě i 2. místo na mistrovství republiky v časovce v kategorii U23 za Pavlem Bittnerem.

1.      Byl bych rád, kdyby sezona 2024 byla pro mě ještě lepši než ta předchozí, takže například nějaký úspěch v závodech 1. UCI kategorie, nebo při závodech MČR v Elitě. Dále bych rád novému týmu ukázal, že udělali dobře, když jsem se s nimi dohodl na přestupu. A v neposlední řadě také pomoct ostatním klukům, protože vítězství je vždycky také o týmu. 

2.      Moje přednosti jsou asi časovky a celkově věci v tempu. Největší rezerva je dojezd ve spurtu po rovině, tam je to hodně špatný.

V druhém pokračování přijdou na řadu mladíci. Jeden 20letý a tři, kteří ještě letos brázdili silnice na juniorských závodech, často v reprezentačních dresech.