Mazovsko je historický region ve středním a severovýchodním Polsku, centrem je město Płock. 

Letos se tu jede už 67. ročník etapového závodu. V posledních sedmi letech tady s jedinou výjimkou uspěli sprinteři. Tou výjimkou byl v roce 2020 Michael Kukrle (tehdy Elkov-Kasper, aktuálně Felt-Felbermayr), kterému se společně s Danielem Turkem (tehdy Israel Cycling Academy, aktuálně ATT Investments) a Pavlem Bernasem (Mazowsze Serce Polski) podařilo úspěšně dokončit únik ve třetí etapě, a tím i ovládnout konečné pořadí. 

V ostatních letech od roku 2017 tu postupně vítězili sprinteři Alois Kaňkovský (Elkov-Kasper), Szymon Sajnok (CCC/Q36.5), Stanislaw Aniolkowski (CCC/Cofidis), Eirik Lunder (Team Coop, následně Gazprom-RusVelo), Marceli Boguslawski (Mazowsze/Alpecin-Deceuninck Development) a naposledy Oded Kogut (Israel/Israel-Premier Tech), aktuální izraelský šampion.

Druhý za Kogutem skončil Bartosz Rudyk, tehdy ještě v dresu polského Voster ATS, který pro letošní sezónu přestoupil do ATT Investments. A na něj také tým spoléhá nejvíc v letošním ročníku.

452711041_525271546497048_5484796099126571438_n - kopie.jpg

V úvodní 168 km dlouhé etapě s převýšením pouhých 300 metrů, v níž vítězný dánský cyklista Mads Andersen (Airtox-Carl Ras) dosáhl průměrné rychlosti 46,5 km/hod., se ambice ATT Investments ještě naplnit nepodařilo, jelikož 6. místo, které Bartsoz obsadil, není to, pro co sem tým přijel. 

Sice to v průběhu etapy vypadalo hodně nadějně, protože v osmičlenném úniku, kde měl každý tým po jednom člověku, pracoval Šimon Vaníček a díky svým rychlostním a technickým předpokladům měl velké šance prosadit se. Jenže původně velmi dobrá spolupráce se ale ke konci rozpadla, skupinka byla pohlcena a šlo se do hromadného spurtu. Ten však úspěšně překazil pozdější vítěz, kterému se v úplném závěru podařilo sólově poodskočit a s náskokem 2 sekund zvítězit.

452566404_525269453163924_4830381633239755451_n - kopie - kopie.jpg

Druhá etapa měla podobný charakter, na 166 km 340 výškových metrů. Jela se ještě rychleji. Bartosz Rudyk ji absolvoval rychlostí 49,4 km/hod., a jelikož závěr byl technicky poměrně jednoduchý, mohl naplno rozvinout svou sílu a závěrečné zrychlení a přinést týmu i sobě velkou radost v podobě dalšího vítězného zářezu. 

"Tým pracoval skvěle, závěr přesně seděl Bartoszovi, který v technicky jednodušší koncovce je opravdu raketový. Udělal nám obrovskou radost, když splnil to, co řekl už před etapou, protože si na vítězství věřil," uvedl sportovní ředitel Vojta Řepa.

IMG-20240725-WA0003.jpg

"Od startu jsme byli velmi aktivní, cílem bylo získat bonusové sekundy na rychlostní prémii, což se v pátém okruhu podařilo. V posledním kilometru jsem měl velmi dobrou podporu od týmu, kterou dovršil výborným leadoutem Šimon Vaníček. Mně se tak otevřel volný prostor pro to, abych mohl uplatnit plně svou sílu. Jsem velmi šťastný," doplnil vítěz etapy.

Díky bonifikacím se Bartosz posunul na průběžné 2. místo pouhou sekundu za vítěze úvodního dějství. Páteční etapa je neutralizována, takže o konečném pořadí rozhodne poslední sobotní. A jak vidno, bude to nejspíš boj o každou sekundu.

452748945_525271406497062_2357831312870551209_n-1.jpg

V Polsku startuje i další český tým TUFO-Pardus Prostějov, ten tu spoléhá především na Petra Vávru. Zatím se mu podařilo prosadit do druhé desítky, když v první etapě obsadil 17. a v druhé 12. místo.