"Nechtěli jsme dělat městu Velká Bíteš problémy, náměstí by se muselo uzavřít a diváci nejsou žádaní. Ale Velká Bíteš stojí o to, aby se tato sportovní akce do města vrátila, aby zde začínala i končila", říká Josef Vaishar s pořádajícího Favoritu Brno.

Na druhou stranu, dojezd na starém velodromu po vzoru monumentu Paříž - Roubaix má svou zvláštní atmosféru a styl. A je to velmi tradiční. Letošní návrat pochopitelně zapříčinila koronavirová opatření a uzavření bubliny závodu při startu a v cíli je na velodromu snažší než ve veřejném prostoru.

"Je to pro nás a pro policii i generálka pro mezinárodní závod Brno - Mikulov - Brno, příjezd od Grand Prix a Kohoutovice se pojedou stejně, jen městská stoupání na Žlutý kopec a dojezdové na Špilberk nahrazuje spurt na velodromu", doplňuje Josef Vaishar.


Trať

I zde se závod vrací k tradičním okruhům. Říčany - Rosice - Zastávka - Zbraslav - Velká Bíteš - Devět Křížů - Domašov - Říčky - Říčany. Celkem třikrát. Nájezd z Brna je přes Kohoutovice - Kývalku - Ostrovačice. A návrat z okruhů: Ostrovačice - Masarykův okruh - Žebětín - Kohoutovice.

Pět vrchařských prémií je v Kohoutovicích, 3x v Zastávce a u Masarykova okruhu.

Délka závodu je 151 km, ale ve velmi náročném terénu, letos to bude trochu jiná Bíteš než v posledních letech. Důležitější budou kopce, zatímco při dojezdu ve Velké Bíteši většinou rozhoduje vítr.  


Účastníci

I když Bíteš není mezinárodním závodem ve smyslu předpisů UCI, startovní pole se plní výbornou konkurencí. Samozřejmostí je 100% účast domácích celků, vždyť je Bíteš tradičně součástí domácí nejvyšší soutěže Škoda Cup.

Ze zahraničí uvidíme celky z Rakouska, Polska a pochopitelně Slovenska. V barvách české reprezentace pojedou junioři. Ale více informací o startovním poli vám přineseme bezprostředně před startem, po uzávěrce přihlášek. 


RoadCycling.cz přinese tradiční fotografickou reportáž v přímém přenosu. Český svaz připravuje i formát televizního/internetového přenosu.