Jak jste spokojení s průběhem celého sezóny, cesta vzhůru pokračuje, že?
Je to super. Pozvali nás na špičkové závody Okolo Slovinska, Okolo Maďarska, teď na Czech Tour, což pro kontinentální týmy není jednoduché se tam dostat. Ukázali jsme se ve žlutém dresu díky Martinu Voltrovi, měli jsme i dres pro nejlepší tým, mnoho času jsme byli vidět na obrazovkách Eurosportu. Tým je vidět, medializace pecka.
Podle skladby závodníků to vypadá na ambice stát se kvalitním federálním (slovensko-českým) týmem. Nebo snad čistě top slovenským, či naopak opravdu mezinárodním?
Naším hlavním cílem je vychovávat mladou generaci, dát jim šanci získat zkušenosti, rok dva s nimi popracovat, aby se cyklistikou mohli živit a vydat se případně ještě dál a výš. Myslím, že to se nám daří.
Slyší na to více čistě slovenští sponzoři nebo i čeští, řada firem působí na obou trzích…
Loni jsme měli chvíli českého Kastara, ale nějak to nevyšlo. Zatím tedy spíš jen slovenští, i když máme hodně českých jezdců (8 ze 17členné sestavy: Dalecký, Kalojíros, Muroň, Novák, Říman, Voltr, Vostal a Vysočan – pozn. aut.), o což se po sportovní stránce staráme my s Jánem Valachem. Takže tohle je spíš otázka na manažera.
…stejně jako rozpočet. Dorovnáváte už dva české elitní týmy Elkov Kasper a ATT Investments? Oni jsou někde okolo milionu eur (asi 24 milionů Kč, pozn. aut.)…
Chceme jím být konkurenceschopní. Čím dřív, tím líp, ale ještě tam určitě nejsme.
Slovenští fanoušci cyklistiky vás už berou za svoje, stoupá zájem o silnici?
Těžko říct, to je obšírnější téma. Máme jen dva kontinentální týmy, nás a Duklu Trenčín/Bánská Bystrica, která je vidět méně. My jsme rádi, jak se ve druhém roce existence rozjíždíme sami za sebe. Kromě prvního týmu máme i masters, bikery, snažíme se, a budeme jistě větší a větší.
Jak se podílí na chodu týmu tvůj bratr Peter Sagan, který v jeho barvách odjel i jarní závody?
Když loni během Tour oznámil, že se rozloučí na silnici a půjde ještě na horská kola, napadlo mě, že by se v našem týmu na ně mohl v etapácích dobře připravit. Kdyby neměl zdravotní problémy, odjel by toho ještě víc. Musel jít na zákrok vypalování v srdci proti arytmii. To mu zpomalilo trénink, ale taky změnilo priority. Na Okolo Slovenska se rozloučil se silnicí a teď se ještě občas vydá na horská kola, byl třeba na Dolomity Hero, skončil druhý na slovenském mistráku. Ještě ho něco čeká, ale už méně, než plánoval.
Takže začne vozit bidony pro Pierre Baguette?
To záleží i na jeho manažerech, má ještě smlouvu na roční povinnosti pro Specialized a další, uvidíme, zatím zůstává víc času v Monaku. Když se nám to podaří skloubit, budeme rádi, protože víme, že média bude přitahovat pořád.
Jak jsi ty zvládl zhruba před dvěma lety ve 33 letech přechod z pozice závodníka do toho, kdo se musí naopak o všechny starat?
Poslední rok jsem začal mít problémy s úpony v koleně a celé jaro jsem se trápil, místo abych odváděl svoji práci. Připravil jsem se ještě na mistrovství světa v Austrálii, kde jsem sice nedojel, ale dostal jsem nabídku pokračovat v TotalEnergies. Ale usoudil jsem, že zdraví mám jedno. Oslovil mě Boris Horváth s tímto projektem a mně se to zalíbilo, mít šanci předat zkušenosti mladým klukům. Myslím, že jim mám co říct (kariéru zahájil v Dukle Trenčín, od roku 2010 do 2014 byl v Liquigas/Cannondale, pak dva roky u Tinkoffa, pět let v Boře a poslední sezonu v TotalEnergies – pozn. aut.)
Jaký máte další program?
Čekáme, jestli nám vezmou Sama Skladana na Bohemii U23 do reprezentačního výběru Slovenska. Pak jedeme Okolo Jižních Čech a po zrušení Okolo Srbska budeme čekat kolik kluků se dostane na mistrovství světa.