Nejčastěji vidíme spurty pelotonu, který jede rychle a nejlepším sprinterům rozjíždějí jejich týmoví kolegové sprinterský vlak. V rychlém cílovém dojezdu je nejlepší pozice ze závětří spolujezdců, nebo i soupeřů. Protože největším odporem cyklisty je odpor aerodynamický. A je zde pochopitelně hranice, kdy musíte začít spurtovat a záleží na větru - v protivětru co nejpozději, při větru do zad se musí začít s nástupem do finálového finiše dřív. Musíte mít cit a zkušenosti kdy se závěrečným spurtem začít. Pokud se utká víc vyrovnaných sprinterů s podobnou výkonností, tak jen jeden to udělal nejlíp, ostatní prohráli.
Sprinterské dojezdy dlouhých a náročných klasik jsou úplně jiné. Spurt na letošním Sanremu byl mezi třemi velice unavenými jezdci, z pomalé jízdy. A Pogačar udělal fatální chybu, v okamžiku, kdy všichni začali spurtovat měl odlep (mezeru) na Gannu a ještě větší na Van der Poela. A ta mezera se nedala na tak krátké vzdálenosti dojet. Měl jet na úrovni MVDP, klidně na druhé straně vozovky, ale vyrovnaně.
Protože čím pomalejší rychlost ve chvíli nástupu, tím menší výhoda větrného závětří. Na určité hranici před cílovou páskou získává výhodu ten, který má náskok (stačí jen dva metry délky kola), a ten který začne spurtovat první. Podle opakovaných záběrů z cílového dojezdu bylo zřejmé, že Van der Poel i Pogačar nastoupili ve stejný okamžik, ale Pogačar měl výrazný odstup na MVDP a tu mezeru už nemohl dojet, i když byl v háku (v závětří). a podobnou chybu jako Pogačar udělal taky Ganna.
Pokud by začali finiš vedle sebe byl by to mnohem víc vyrovnaný souboj, nevyšel by tak jednoznačně pro Nizozemce. Myslím, že fyzicky na tom byli hodně podobně. Pogačar většinou rychlostně na Van der Poela a Gannu nestačí, takže si ani nemá co vyčítat, ale v sobotu prohrál i takticky. O vítězi Milán-Sanremo ve spurtu rozhodla větší zkušenost a chytrost holandského cyklisty. Podobně vyhrál i světový šampionát v cyklokrosu v roce 2023. Tehdy byli s Woutem van Aertem ve stejně dobré formě a Belgičan si věřil do spurtu, protože v rychlých dojezdech je lepší než Van der Poel, jenže Nizozemec najížděl na asfalt z první pozice a v pomalé rychlosti nastoupil. Van Aerta tím překvapil a dojel si pro další titul mistra světa.
Stejné to bylo i v dojezdu Kolem Flander v roce 2020, Van der Poel tehdy zahájil pomalý spurt proti Van Aertovi z první pozice a vedení udržel až na pásku. MVDP je opravdovým mistrem takových finišů, ale ne vždy mu to vyjde. V roce 2021 použil stejnou taktiku, jenže mu v souboji s Kasperem Asgreenem nestačily síly a prohrál.